14 141 läst · 72 svar
14k läst
72 svar
Glasbitar i matjord
Så i din värld finns det alltså inte misstag o felleverans?B byggarätt skrev:Jag påstår att det är ett brott när kunden upptäcker bedrägeriet!
Om leverantören omedelbart erbjuder sig åtgärda bedrägeriet och kan visa att det är ett misstag är det inget brott begånget!
Beroende på vad jorden innehåller kan det räknas som miljöbrott också!
Skadestånd och åtgärder bestäms civilrättsligt
Jag tror vi har olika syn på saker o ting.
Nu är vi ot o tillför inte ts något så jag stannar här.
Det är en obstinat inställning. Så du menar på fullt allvar att du tror dom medvetet försökt leverera skitjord? Dom tar uppenbart sitt ansvar så vad är det att pipa om?B byggarätt skrev:Jag påstår att det är ett brott när kunden upptäcker bedrägeriet!
Om leverantören omedelbart erbjuder sig åtgärda bedrägeriet och kan visa att det är ett misstag är det inget brott begånget!
Beroende på vad jorden innehåller kan det räknas som miljöbrott också!
Skadestånd och åtgärder bestäms civilrättsligt
Det kan du påstå hur mycket du vill men det förändrat inget i sak, det är inte ett bror att av misstag leverera en felaktig produkt.B byggarätt skrev:Jag påstår att det är ett brott när kunden upptäcker bedrägeriet!
Om leverantören omedelbart erbjuder sig åtgärda bedrägeriet och kan visa att det är ett misstag är det inget brott begånget!
Beroende på vad jorden innehåller kan det räknas som miljöbrott också!
Skadestånd och åtgärder bestäms civilrättsligt
Har väl fått en 25-30 fulla lass á 16 ton till min tomt med "matjord", dessutom var 95% av dessa lass gratis. Aldrig sett en tillstymmelse till varken glasbitar eller ciggpaket i jorden, sten visst men inte ens mycket av det.
Undrar var dom grävt upp den där skiten.
Undrar var dom grävt upp den där skiten.
Oseriös leverantör försökte sig på fräckis?T Thomas' skrev:
Jorden levererades i slutet på maj, det var extremt mycket folk som höll på att greja och jag antar att åtgången på jord varit extrem.
Det är ingen ursäkt, men kan ju vara en förklaring till varför de första lassen jag fick var kanonfina och det sista katastrof.
Jag kommer inte kräva något skadestånd eller liknande. Mitt fokus är ju att lösa problemet så snabbt och bra som möjligt. Ska jag börja bråka om skadestånd eller sånt så blir det en process som kommer ta lång tid och antagligen extremt mycket energi. Det är inte värt det för min del.
Jag är nöjd om de tar sitt ansvar och löser problemet utan kostnad för mig.
Det är ingen ursäkt, men kan ju vara en förklaring till varför de första lassen jag fick var kanonfina och det sista katastrof.
Jag kommer inte kräva något skadestånd eller liknande. Mitt fokus är ju att lösa problemet så snabbt och bra som möjligt. Ska jag börja bråka om skadestånd eller sånt så blir det en process som kommer ta lång tid och antagligen extremt mycket energi. Det är inte värt det för min del.
Jag är nöjd om de tar sitt ansvar och löser problemet utan kostnad för mig.
Det gör du rätt i för det finns inte mycket (typ inget) att göra för att få skadestånd.J JSE skrev:Jorden levererades i slutet på maj, det var extremt mycket folk som höll på att greja och jag antar att åtgången på jord varit extrem.
Det är ingen ursäkt, men kan ju vara en förklaring till varför de första lassen jag fick var kanonfina och det sista katastrof.
Jag kommer inte kräva något skadestånd eller liknande. Mitt fokus är ju att lösa problemet så snabbt och bra som möjligt. Ska jag börja bråka om skadestånd eller sånt så blir det en process som kommer ta lång tid och antagligen extremt mycket energi. Det är inte värt det för min del.
Jag är nöjd om de tar sitt ansvar och löser problemet utan kostnad för mig.
Precis. Skulle man börja bråka så kan det lika gärna sluta med att de på något sätt kommer undan helt och hållet... Jag är nöjd med åtgärden som diskuteras just nu, bara jag får accept på offerten från markentreprenören så är jag nöjd liksom, ser ingen mening med att "kräma ur" något annat.F fsn skrev:
Goda nyheter!
Econova tar kostnaden för att schakta bort all dålig jord och ersätta den. Så jag är nöjd med lösningen och Econova har skött det bra tycker jag. Det var ju trots allt deras produkt som orsakade problemet.
Jag tackar för all hjälp och input i tråden, återkommer förhoppningsvis med en bild på en fin och glas-fri gräsmatta om någon månad eller så
Econova tar kostnaden för att schakta bort all dålig jord och ersätta den. Så jag är nöjd med lösningen och Econova har skött det bra tycker jag. Det var ju trots allt deras produkt som orsakade problemet.
Jag tackar för all hjälp och input i tråden, återkommer förhoppningsvis med en bild på en fin och glas-fri gräsmatta om någon månad eller så
De har accepterat offerten från markentreprenören så de ska inte göra mer än att betala, vilket de måste då den accepten finns skriftligt.B byggarätt skrev:
Jag tror inte att någon gjort det här med uppsåt, vi märkte ju inte ens glaset själva förrän vi började kratta...
Det är klart det suger att behöva göra om det och att vi förlorat mycket tid och pengar på bevattning etc. Men som sagt, jag är fortfarande nöjd med att det nu kommer åtgärdas. De hade lika gärna kunnat neka och tvingat mig börja processa via ARN eller liknande, vilket då också hade drabbat gubben som körde hit jorden då den köptes via honom.
Nu blir det åtgärdat och vi kan lägga det bakom oss utan något juridiskt krångel. Jag är glad att jag slipper lägga tiden och energin på en sån process. Det är mer värt för mig än att "knäppa" någon på näsan.
Ingen blir lycklig när backjobb o fusk dyker uppJ JSE skrev:De har accepterat offerten från markentreprenören så de ska inte göra mer än att betala, vilket de måste då den accepten finns skriftligt.
Jag tror inte att någon gjort det här med uppsåt, vi märkte ju inte ens glaset själva förrän vi började kratta...
Det är klart det suger att behöva göra om det och att vi förlorat mycket tid och pengar på bevattning etc. Men som sagt, jag är fortfarande nöjd med att det nu kommer åtgärdas. De hade lika gärna kunnat neka och tvingat mig börja processa via ARN eller liknande, vilket då också hade drabbat gubben som körde hit jorden då den köptes via honom.
Nu blir det åtgärdat och vi kan lägga det bakom oss utan något juridiskt krångel. Jag är glad att jag slipper lägga tiden och energin på en sån process. Det är mer värt för mig än att "knäppa" någon på näsan.
B byggarätt skrev:
Förstår inte ditt problem? Det är nog så att ingen har försökt blåsa nån. Så igen.... det är nog helt enkelt så att det har blivit inblandat oharpat. Det är inte direkt konstigt i semestertider och lite halvkass logistik. Det är inte olagligt och man är inte en bedragare bara för att man har dåligt påläst personal och dåliga instruktioner/rutiner.