Tänkte bidra medl lite bilder på passager mm.

Övergångsställe i grus med fyra betongplattor omgivna av gräs och småsten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Övergångsställe i grusgång. BK 35cm från var sida och guide i mitten.

Gräsgång med stenplattor leder mot en träaltan, smal passage synlig mellan altan och grön guide.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Smal passage, ca 35cm mellan BK och guide i mitten.

Fot i brun känga på en gräsmatta som demonstrerar 'häl och tå' gångteknik för en byggpassage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Häl och tå på BK.

Konstgräsbelagd passageway under en träaltan med grus och vegetation runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tunnel under altan. 1m brett konstgräs med ca 80cm mellan BK och guide i mitten.

Tunnel under altan med konstgräs och guider, smal passage mellan brädor och central guide.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mitt "hus".
 
  • Gilla
Batte_ och 3 till
  • Laddar…
N
G goeran skrev:
Tänkte bidra medl lite bilder på passager mm.

[bild]
Övergångsställe i grusgång. BK 35cm från var sida och guide i mitten.

[bild]
Smal passage, ca 35cm mellan BK och guide i mitten.

[bild]
Häl och tå på BK.

[bild]
Tunnel under altan. 1m brett konstgräs med ca 80cm mellan BK och guide i mitten.

[bild]
Mitt "hus".
Grymt med bilder. Bra att få se hur andra gör:)
 
N
Tänkte på de att om man har en gräsmatta som ett U. Kanske dum fråga men men.

Är de bäst att dela in gräsmattan i 3 zoner då?
 
N Nybergzzz skrev:
Tänkte på de att om man har en gräsmatta som ett U. Kanske dum fråga men men.

Är de bäst att dela in gräsmattan i 3 zoner då?
2 zoner absolut, en framsida och en baksida. Jag har 3 för det står en sandlåda i vägen på ett ställe så den måste leta sig in bakom den några gånger i veckan också.
 
Tänk på att en "zon" inte innebär att klipparen stannar i detta område, utan enbart använder den som en startpunkt för klippningen. Klipparen kör sedan runt på hela området, slumpmässigt.
 
  • Gilla
jaqob och 1 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
Tänk på att en "zon" inte innebär att klipparen stannar i detta område, utan enbart använder den som en startpunkt för klippningen. Klipparen kör sedan runt på hela området, slumpmässigt.
Precis. Området kan behöva ha en högre procent än ytan egentligen ska ha, just för att den av slumpen skulle kunna lämna området väldigt snabbt.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
N
Tack för tipsen. Roboten kmr imorgon så får se om barnen lägger sig tidigt så kan jag börja lite smått med de på kvällen.
 
Då fick jag min osmarta Sileno, vart överraskad hur stor den va men man glömmer väl bort den sen när den kör runt i trädgården. Försökte uppdatera firmwaren med kabel men måste tydligen starta upp den först innan man kan göra det.

En fråga jag funderat på, har en lite grusbädd mellan hus och gräsmatta som jag tror är ca 30cm. Är det bäst att räkna 30 in från gräskanten så man inte fastnar. Läste i manualen att man ska lägga 30cm från buskar och då får man en 20cm oklippt kant, mindre kul så kanske skulle testa lite smalare eller kommer den bara köra fast kanske?
 
A ante_ante skrev:
Då fick jag min osmarta Sileno, vart överraskad hur stor den va men man glömmer väl bort den sen när den kör runt i trädgården. Försökte uppdatera firmwaren med kabel men måste tydligen starta upp den först innan man kan göra det.

En fråga jag funderat på, har en lite grusbädd mellan hus och gräsmatta som jag tror är ca 30cm. Är det bäst att räkna 30 in från gräskanten så man inte fastnar. Läste i manualen att man ska lägga 30cm från buskar och då får man en 20cm oklippt kant, mindre kul så kanske skulle testa lite smalare eller kommer den bara köra fast kanske?
Det är den äldre sileno (inte city eller life) som är större, inte för att den inte är smart.

Mät från husväggen, gruset bör inte bli några problem.
 
G golfgreen skrev:
Det är den äldre sileno (inte city eller life) som är större, inte för att den inte är smart.

Mät från husväggen, gruset bör inte bli några problem.
Ah så kanske det är med storleken, får helt enkelt testa och se hur den beter sig annars får man göra om slingan lite bara. Det är totalt kanske 15m grus totalt på båda sidorna innan altanen kommer. Var påväg att köpa Automover 310 men vart rekommenderad denna av maskinklippet så får lita på dom :)
 
Redigerat:
A ante_ante skrev:
Ah så kanske det är med storleken, får helt enkelt testa och se hur den beter sig annars får man göra om slingan lite bara. Det är totalt kanske 15m grus totalt på båda sidorna innan altanen kommer. Var påväg att köpa Automover 310 men vart rekommenderad denna av maskinklippet så får lita på dom :)
Min "äldre" Sileno har också kommit. Köpte den hos Hylte, måste skaffa ett tak till den också. Installatören kommer på söndag men nu bara regnar det så jag har inte kunnat röja undan ännu, hoppas på sol imorgon.:) Ska åka och köpa extra kabel, stegade runt och insåg att den kabel som medföljer inte kommer att räcka. Hoppas det blir bra. Du får gärna berätta hur din verkar fungera för dig när den kommit igång.
 
A ante_ante skrev:
Då fick jag min osmarta Sileno, vart överraskad hur stor den va men man glömmer väl bort den sen när den kör runt i trädgården. Försökte uppdatera firmwaren med kabel men måste tydligen starta upp den först innan man kan göra det.

En fråga jag funderat på, har en lite grusbädd mellan hus och gräsmatta som jag tror är ca 30cm. Är det bäst att räkna 30 in från gräskanten så man inte fastnar. Läste i manualen att man ska lägga 30cm från buskar och då får man en 20cm oklippt kant, mindre kul så kanske skulle testa lite smalare eller kommer den bara köra fast kanske?
Jag mätte från husväggen och det har fungerat utan problem.
Nu tycker jag inte att min (Sileno Life ) är speciellt smart... Det man kan göra i appen är tämligen begränsat!
Men den larmar ju om något är tokigt... som nu efter en veckas arbete när den säger att "Laddstationen är blockerad".
Vad jag kan se genom webkameran så står den ungefär 1 meter från laddstationen och tjurar... utan något synligt hinder.
 
Scout Scout skrev:
Jag mätte från husväggen och det har fungerat utan problem.
Nu tycker jag inte att min (Sileno Life ) är speciellt smart... Det man kan göra i appen är tämligen begränsat!
Men den larmar ju om något är tokigt... som nu efter en veckas arbete när den säger att "Laddstationen är blockerad".
Vad jag kan se genom webkameran så står den ungefär 1 meter från laddstationen och tjurar... utan något synligt hinder.
Sånt där händer då och då, men inte ofta. För min del har den alltid suttit fast när den har larmat, dock är väl inte larmet alltid rätt. En gång hade den fastnat vid en gräskant där det var lite mycket gräs, men den larmade för "upp och ner".
Rena falsklarm där den faktiskt inte sitter fast vet jag inte om jag har varit med om.
 
N
Det var inte mkt märlor man fick med... Saknade även gardena linjal i paket..
 
N Nybergzzz skrev:
Det var inte mkt märlor man fick med... Saknade även gardena linjal i paket..
Linjalen sitter i själva förpackningen, i ”locket” inne i paketet.
 
  • Gilla
golfgreen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.