G goeran skrev:
Vänd och kolla så inget fastnat. Stäng av och starta och se om det löser sig.
Har lossat på kåpan och lossat och gjort rent pinnarna i bakkant men gjorde tyvärr ingen skillnad. Finns det nån mer avkänning? Verkar vara vanligt på Husqvarna när man googlar krocksensor aktiv.
Maskinen som gått så bra, iofs efter gårdagens klippning så uppdaterade jag mjukvaran. Kan de vara något sådant kanske som strular. Kan man nergradera?

EDIT: Krocksensor fram säger den, kul att man fått köra 1 dag och sen börjar det strula.

Redigerat:
A ante_ante skrev:
Har lossat på kåpan och lossat och gjort rent pinnarna i bakkant men gjorde tyvärr ingen skillnad. Finns det nån mer avkänning? Verkar vara vanligt på Husqvarna när man googlar krocksensor aktiv.
Maskinen som gått så bra, iofs efter gårdagens klippning så uppdaterade jag mjukvaran. Kan de vara något sådant kanske som strular. Kan man nergradera?

EDIT: Krocksensor fram säger den, kul att man fått köra 1 dag och sen börjar det strula.
Tråkigt när det strular. Jag uppgraderade innan jag startade och har aldrig haft problem med sensorer som du beskriver.
Eller min har kört upp på en rabattkant ett par gånger och så har lyftsensorn larmat. Bara att lyfta ner och starta igen.
Sen har jag byggt bort det problemet.
Dessutom har en smal pinne fastnat mella ju och kaross någon gång.
Men en dag känns ju alldeles för otroligt att sensorerna skulle ha påverkats av klipping/skräp om du inte har jättemycket lera, löst småbråte och så.
Spontant låter det som ett måndagsex du fått :worried:
Jag skulle inte mecka för mycket utan reklamera asap.

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Bod74 Bod74 skrev:
Tråkigt när det strular. Jag uppgraderade innan jag startade och har aldrig haft problem med sensorer som du beskriver.
Eller min har kört upp på en rabattkant ett par gånger och så har lyftsensorn larmat. Bara att lyfta ner och starta igen.
Sen har jag byggt bort det problemet.
Dessutom har en smal pinne fastnat mella ju och kaross någon gång.
Men en dag känns ju alldeles för otroligt att sensorerna skulle ha påverkats av klipping/skräp om du inte har jättemycket lera, löst småbråte och så.
Spontant låter det som ett måndagsex du fått :worried:
Jag skulle inte mecka för mycket utan reklamera asap.
Ja sorgligt nu när man äntligen har köpt sig en maskin. Gick klockrent igår enligt schema och har ändå haft bra koll på den för att se just om den fastnar eller liknande men icke. Får kontakta maskinklippet imorgon helt enkelt. Har inga hinder heller på ytan som den skulle kunnat dunkat in i.

@Bod74 @ante_ante ni har väl två olika modeller? Så ni kan inte jämföra era.
På den äldre sileno så sitter krocksensorn under skalet och skalet är väldigt löst. På life och city sitter krocksensorn i hjulet i form av att den känner av ett högre motstånd i motorn.
Det är naturligtvis inte acceptabelt att det blir att krångla så fort, men ni kan inte jämföra med varandra angående uppdateringar osv.

Det här kan ju vara en anledning till att Gardena har valt att gå ifrån det lösa skalet och sensorer under det.

G golfgreen skrev:
@Bod74 @ante_ante ni har väl två olika modeller? Så ni kan inte jämföra era.
På den äldre sileno så sitter krocksensorn under skalet och skalet är väldigt löst. På life och city sitter krocksensorn i hjulet i form av att den känner av ett högre motstånd i motorn.
Det är naturligtvis inte acceptabelt att det blir att krångla så fort, men ni kan inte jämföra med varandra angående uppdateringar osv.

Det här kan ju vara en anledning till att Gardena har valt att gå ifrån det lösa skalet och sensorer under det.
Vart sitter sensorn i fram då? Försökt leta men hittar inte eller är det bara pinnarna i bak? Får inte heller av skalet helt för det verkar sitta nån gummislang under framför klipptid vredet.

A ante_ante skrev:
Vart sitter sensorn i fram då? Försökt leta men hittar inte eller är det bara pinnarna i bak? Får inte heller av skalet helt för det verkar sitta nån gummislang under framför klipptid vredet.
Jag har aldrig ägt nån gammal sileno så jag vet inte.

Tror ni man kan ställa in laddstationen här bak? Är ca 70 cm mellan häck och vägg.
Har en life 750.

• Utrymme på ca 70 cm mellan en häck och en gul vägg, potentiell plats för laddstation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
N
S Seamountain skrev:
Tror ni man kan ställa in laddstationen här bak? Är ca 70 cm mellan häck och vägg.
Har en life 750.
Ja står väl i manualen 30cm åt varje håll och minst 1 m rakt fram så de ska vara okej.

N
Ngn som har köpt hjul borstar och satt på?

S Seamountain skrev:
Har en life 750.
Ja, det ska inte vara några problem. Dra guiden en bit längre rakt ut så att den verkligen går rakt in.

Nån som vet på den äldre Sileno om toppkåpan bara ska sitta fast i bakkant? Hittar inget så den fastnar, kanske de som är mitt problem. Hittade även tips om magneten i framkant men den satt ju självklart kvar.

N
*** också. Fick kabelbrott. Tråden gick av. Bara att köpa skarvkopplingar då...

Kan jag skarva där de gick av eller ska jag kapa 10cm tråd åt varje håll?

N Nybergzzz skrev:
*** också. Fick kabelbrott. Tråden gick av. Bara att köpa skarvkopplingar då...

Kan jag skarva där de gick av eller ska jag kapa 10cm tråd åt varje håll?
Beroende på vad du skarvar med så måste du antagligen lägga till en bit kabel så då kan du lika väl klippa av ändarna för att få dom snygga.

N
G golfgreen skrev:
Beroende på vad du skarvar med så måste du antagligen lägga till en bit kabel så då kan du lika väl klippa av ändarna för att få dom snygga.
Tack för svar. Man lär sig av sina misstag.
Får köpa mer märlor och gå över slingan igen:)

N
Tur lokala järnhandel hade riktiga skarvdon
10kr st för 3m. Billigare än classe.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.