X xcover5 skrev:
Verkar finnas olika uppgifter. "Put the guide wire in a line at a minimum of 1 m / 3.3 ft. in front of the charging station" står det i manualen [länk]
i instruktionsboken till min Sileno Smart 700 life (Lona) står det 2 meter. Personen i tråden detta gäller verkar ha köpt en likadan. Har också sett att den skiljer där det ibland står 1 meter. Kanske är olika för olika specifika klippare.
 
  • Gilla
Faanskapet
  • Laddar…
Krille84 Krille84 skrev:
i instruktionsboken till min Sileno Smart 700 life (Lona) står det 2 meter. Personen i tråden detta gäller verkar ha köpt en likadan. Har också sett att den skiljer där det ibland står 1 meter. Kanske är olika för olika specifika klippare.
tack för svaren! Verkar vara 2 meter som gäller enligt instruktionsboken här…
 
Hej prova att söka men gav inget.
Är det någon som har datablad på gardena sileno?

Jag vill felsöka på klipparmotorn som la av efter andra säsongen.

Står att den är blockad vilket den inte är.
 
Hej,

Min fråga har säkert ställts men hittar inte svaret. Jag har en gräsmatta på ca 820 m2 den är helt plan, räcker det med en 750 eller måste man upp till 1000?

Är lona versionen värd det extra? (om det kostar extra dvs)
 
J Julistormen skrev:
Hej,

Min fråga har säkert ställts men hittar inte svaret. Jag har en gräsmatta på ca 820 m2 den är helt plan, räcker det med en 750 eller måste man upp till 1000?

Är lona versionen värd det extra? (om det kostar extra dvs)
Kapaciteten brukar anges med +- 20%. Gräskvalité, vattning och gödning påverkar hur mycket klipptid som behövs. Inte otänkbart att det funkar med 750. Klippkapaciteten styrs av mjukvaran i klipparen och hur mycket klipptid/dygn som tillåts.

Lona-funktionen är helt ny för i år. Har du behov av avgränsa ytor från klippning så kanske det är en bra funktion. Vill du inte hålla på att fippla med programmering/appar etc så kan du nog skippa detta.
 
Tackar har sått helt nytt så kanske kan vara bra med lona så man kan avgränsa där man ska stödså. Men vet inte om jag vpgar chansa på 750.. Skiljer ju ändå några tusen
 
J Julistormen skrev:
Tackar har sått helt nytt så kanske kan vara bra med lona så man kan avgränsa där man ska stödså. Men vet inte om jag vpgar chansa på 750.. Skiljer ju ändå några tusen
Beror lite på hur gräsytan är disponerad. En "enkel" layout klipps effektivare och därmed snabbare än en med många hinder där klipparen ideligen får vända och trixa sig fram.
 
Nu verkar ju dock allt vara restat och gått upp i pria med flera tusen så kanske får vänta 1 år till..
 
Allt kommer att få upp förutom lönen, så inte säkert den strategin håller…
 
J johs skrev:
Långt mycket mer sällan än var 5e laddning det är problem här, senaste felet hade jag den 13e och har gått ca 60 cykler sen dess (snitt 6 per dag).

Mailade supporten och har fått en ny strömförsöjning (ny/annorlunda modell; har kvar gamla lågspänningskabeln) skickad till mig. Får se om det gör någon skillnad, men medvetna om problemet är dom:
....och där fick den samma fel igen.. efter dagens första runda laddade den till 99% sen 100 och charging problem. så ny laddare var ingen lösning.
 
X Xoob skrev:
Allt kommer att få upp förutom lönen, så inte säkert den strategin håller…
Köpte en som hette 900 på komplett, ser nu att den inte ens finns på gardenas hemsida. Man kommer bara till danska hemsidor,men borde vara lugnt?
 
Köpte en Lite Smart 700 Lona för någon vecka sedan och är väldigt nöjd med funktionen och klippning i sig… men.

tänker på appen. Ska man inte få notiser i mobilen om den kör fast, larmet går om någon lyfter den etc.? Det hände idag och jag har inte fått en enda notis.

mappen verkar dessutom fastnat i kartläggningen av min gräsmatta. Tror det stod typ 11 timmar från början. Nu har klipparen gått 29 timmar och det står fortfarande de 20 senaste timmarna att det är 7 timmar kvar. Normalt? Gräsmattan är typ 300 kvm och inte speciellt avancerad.
 
Krille84 Krille84 skrev:
Köpte en Lite Smart 700 Lona för någon vecka sedan och är väldigt nöjd med funktionen och klippning i sig… men.

tänker på appen. Ska man inte få notiser i mobilen om den kör fast, larmet går om någon lyfter den etc.? Det hände idag och jag har inte fått en enda notis.

mappen verkar dessutom fastnat i kartläggningen av min gräsmatta. Tror det stod typ 11 timmar från början. Nu har klipparen gått 29 timmar och det står fortfarande de 20 senaste timmarna att det är 7 timmar kvar. Normalt? Gräsmattan är typ 300 kvm och inte speciellt avancerad.
Appen är lite knepig när det gäller notiser. Min sambo fick notiser men inte jag. Det löste sig när jag loggade ut och in igen i appen, så testa det.

Tidsuppskattningen för kartläggning är lite flummig. För mig hoppade den upp ett antal timmar vid ett tillfälle. Men kötta på så blir det klart till slut.
 
Varför har alla grannar plötsligt skaffat en Sileno? Tidigare år har det synts en Husqvarna lite här och var, men nu är det tydligen Sileno som gäller för hela slanten. What's up with that?

/ Robo-curious
 
Karl-Bertil Jonsson Karl-Bertil Jonsson skrev:
Varför har alla grannar plötsligt skaffat en Sileno? Tidigare år har det synts en Husqvarna lite här och var, men nu är det tydligen Sileno som gäller för hela slanten. What's up with that?

/ Robo-curious
Husqvarna har haft stora lev.problem pga komponentbrist. Kanske har tillgången på gardenaproduklter varit bättre.
 
  • Gilla
Karl-Bertil Jonsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.