johan63 johan63 skrev:
Testa så här. OBS ! SLADDARNA FÅR INTE ÖVERLAPPA VARANDRA. Du kan lägga dem med 1 cm mellanrum från ön.
[bild]
Sånn ser mitt oppsett ut, og de sirklene er punkt hvor jeg har skøytet kablene med koblinger.. Skal ikke det fungere normalt da?
 
  • Skjematisk oversikt over et rom med markerte kabelskøyter og koblinger for et byggeprosjekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kablarna på högersida om laddstationen får inte vara ihop kopplade. Sladden ska dras exakt som du ritat slingan. Hel sladd hela vägen !
 
Hallåj.
Jag har en R70 och har lite frågor om Robonect, köpte en förra året med hopp om att få en massa merfunktioner som de större maskinerna har.
Har petat i Beta 4, förutom att jag får wifi funktion, kan ställa timern lite bättre, stöd för kamera, vilka mer fördelar finns? Jag tycker inte den jobbar smartare eller har spiralklippning osv.....

johan63 johan63 skrev:
- HUSKY: Added possibility to disable the time limit of the mowing time in principle
- HUSKY: Added possibility to temporarily disable the time limit of the mowing time
Kan någon förklara skillnaderna på dessa två adderade möjligheterna? Är det samma sak bara att ena alternativet är temporärt och det andra konstant?
 
"jobba smartare" vad lägger du i detta?
Slumpklippare är slumpklippare inte mycket smarthet där, men jobbet blir gjort.

Rätta mig om jag har fel, men Robonect sitter väl som ett gränssnitt mellan menyfunktionerna och kan inte rå på själva klipprogrammet.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
De blir ju lite smartare, flera fjärrstarter, justerbara korridorbredder, massa fler timers etc etc. Fjärrstyrning inte minst. Dock tillför ju inte Robonect någon hjärna, utan låser upp evt. mjukvarubegränsningar. Men om funktion helt saknas, så tillför den inte den. Som ex.vis spiralklippning.
 
Kan robonect tillföra kantklippning på en r50li?
 
JLyck JLyck skrev:
Kan robonect tillföra kantklippning på en r50li?
Som sagt Robonect kan inte påverka själva klipplogiken. Ingen kantklippning mig veterligen.
En oklippt gräskant lär alltid uppstå mot beg.kabel såvida du inte har kantsten som klipparen kan köra över.
 
  • Gilla
JLyck
  • Laddar…
davidgp davidgp skrev:
De blir ju lite smartare, flera fjärrstarter, justerbara korridorbredder, massa fler timers etc etc. Fjärrstyrning inte minst. Dock tillför ju inte Robonect någon hjärna, utan låser upp evt. mjukvarubegränsningar. Men om funktion helt saknas, så tillför den inte den. Som ex.vis spiralklippning.
Ja, det var just det, om det fanns någon funktion som de större maskinerna har men som begränsas av mjukvaran.
Var det någon som visste något om:
- HUSKY: Added possibility to disable the time limit of the mowing time in principle
- HUSKY: Added possibility to temporarily disable the time limit of the mowing time

//T
 
Toomaster Toomaster skrev:
Ja, det var just det, om det fanns någon funktion som de större maskinerna har men som begränsas av mjukvaran.
Var det någon som visste något om:
- HUSKY: Added possibility to disable the time limit of the mowing time in principle
- HUSKY: Added possibility to temporarily disable the time limit of the mowing time

//T
Jag har bara sett den temporära knappen som dyker upp i GUI:t när tidsgräns uppnåtts.
 
davidgp davidgp skrev:
Jag har bara sett den temporära knappen som dyker upp i GUI:t när tidsgräns uppnåtts.
Japp, samma här.
Har jag fattat det rätt att jag måste aktivt trycka "Disable restriction" varje gång den tycker den klippt färdig?
Jag skulle önska att jag kunde välja att den var "Disable" hela tiden och att den alltid fick en längre arbetstid.
 
Toomaster Toomaster skrev:
Japp, samma här.
Har jag fattat det rätt att jag måste aktivt trycka "Disable restriction" varje gång den tycker den klippt färdig?
Jag skulle önska att jag kunde välja att den var "Disable" hela tiden och att den alltid fick en längre arbetstid.
#metoo
 
  • Gilla
Toomaster
  • Laddar…
Toomaster Toomaster skrev:
Japp, samma här.
Har jag fattat det rätt att jag måste aktivt trycka "Disable restriction" varje gång den tycker den klippt färdig?
Jag skulle önska att jag kunde välja att den var "Disable" hela tiden och att den alltid fick en längre arbetstid.
Fast nu hittade jag den :)

Skärmdump av gräsklipparens inställningsmeny med fokus på knivbladets underhållsinställningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Toomaster
  • Laddar…
davidgp davidgp skrev:
Fast nu hittade jag den :)

[bild]
NICE!!!
 
Nytt förväntat leveransdag är imorgon. Tydligen är paketet för tungt så de behöver en extra dag nere i Malmö för att lasta om det i en annan lastbil. Jaja, frun jobbar dag imorgon också.
 
johan63 johan63 skrev:
Vänd maskinen upp och ned. Mellan knivtallriken och bakhjulet. 4 st torx 15
Prövade detta, efter det fick den totalt tuppjuck. Skruvade isär den och fann en hel del vatten inuti bland kretskorten och kablar :( Så har torkat upp den, rengjort och lött på kretskorten och kablarna. Hoppas den går i gång imorgon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.