420 670 läst · 2 056 svar
421k läst
2,1k svar
Gardena R40li
Den går ut på manuellt, under dagtid beter den sig likadant och står still trots att arbetstiden ska vara igång och AUTO är valt. Det som varit konstigt tidigare är att den verkat gå på fabrikstid (07-22) trots att de inte varit iklickade. Imorse klev den dock inte ut 07. Har mailat gardena men hittar inget supportnr..Demmpa skrev:
Finns inga dumma.. ja och då meddelar den "nästa klippning söndag 20:00" så kan man även välja "starta direkt" (liknande). Har nog glömt trycka start någon gång med. Den åkte dock ut igen nu. Det kanske var för mycket skit i dockningen även om de känns skumt då jag installerade i veckan.davidgp skrev:
Laddström kan du läsa av i servicemenyn, håll inne knapp 0 några sekunder så dyker det upp en ny meny.R Robbocop skrev:Tack för svar! Men det har jag provat, problemet är att den kör (efter att jag tryckt start) tills den behöver ladda och då går den aldrig ut igen. Har läst något om problem med smuts i dockningen som påverkat laddförmågan (att den inte blir full) och gjorde nyss rent. Funkar inte det då vetefan. 5 besvikna förstadagar..
Där kan du se batteristatus (spänning/laddning/temp).
Är den helt ny bör du höra med ÅF. Du ska inte behöva rota runt själv med en helt ny maskin.
Ta även en titt på klock-ikonen i displayen, den ändrar färg beroende på timerfunktionen.
Hei. jeg har en Gardena r40li og skulle gjerne ha besvart et par spørsmål.
Først og fremst: Hvordan får jeg frem den menyen som kan vise klippetid osv? Har glemt det.
Også: Jeg har nylig lagt ny begrensningskabel og guidekabel, og alt fungerte egentlig fint uten om at den kom seg opp på en øy som jeg trodde den bare kom til å kræsje i. Så derfor måtte jeg legge begrensningskabel rundt øyen også. Plutselig så virker det som den ikke finner hele guidekabelen, og den stopper ca 1 m før den faktisk er fremme med øya og begreningskabelen som er lagt rundt den. Setter jeg den foran der den stopper og trykker start får jeg beskjed om at den er utenfor arbeidsområdet. Hva kan problemet være? Tusen takk for all hjelp tidligere, og forhåpentligvis hjelpen jeg kan få nå.
Først og fremst: Hvordan får jeg frem den menyen som kan vise klippetid osv? Har glemt det.
Også: Jeg har nylig lagt ny begrensningskabel og guidekabel, og alt fungerte egentlig fint uten om at den kom seg opp på en øy som jeg trodde den bare kom til å kræsje i. Så derfor måtte jeg legge begrensningskabel rundt øyen også. Plutselig så virker det som den ikke finner hele guidekabelen, og den stopper ca 1 m før den faktisk er fremme med øya og begreningskabelen som er lagt rundt den. Setter jeg den foran der den stopper og trykker start får jeg beskjed om at den er utenfor arbeidsområdet. Hva kan problemet være? Tusen takk for all hjelp tidligere, og forhåpentligvis hjelpen jeg kan få nå.
HaakonSorvik skrev:Hei. jeg har en Gardena r40li og skulle gjerne ha besvart et par spørsmål.
1. Håll tast 0 inne i några sekunder så kommer det en ny "servicemeny".
2. Du har nokk lyckats korsa kabeln som går ut til ön. Kontrollera hvordan du har lagt ut kablen till ön.
Redigerat:
Tusen takk for tipsene, nr.1 funker men dessverre ikke nr.2E etompau skrev:
Har sjekket øyen og kabelen, og ingenting ligger i kryss med begrensningskabelen der. 2 m på det minste i avstand fra guidekabel. Hva kan være galt? La kabel rundt øya fra høyre, rundt, inn i samme pluggene tilbake og videre mot venstre. Stemmer ikke det?