Q quick skrev:
Då funkar brytaren iallafall. Ställ klipparen i laddstationen och gör en ny slingsignal och se om det funkar.
När jag trycker start så står det "Stäng lyckan för start" sedan verkar som att den som klipparen går tillbaka till menyläget där det står "AUTO, 22 Juni 19:59" med batterisymbolen m.m. Känns som det inte fattar att luckan är stängd som tidigare nämns.
 
J JFK63 skrev:
När jag trycker start så står det "Stäng lyckan för start" sedan verkar som att den som klipparen går tillbaka till menyläget där det står "AUTO, 22 Juni 19:59" med batterisymbolen m.m. Känns som det inte fattar att luckan är stängd som tidigare nämns.
Sätt den i manuellt läge och upprepa. Då bör den gå iväg direkt om den hittar slingan och tror att du stängt luckan.
 
J Jan Nylund skrev:
Sätt den i manuellt läge och upprepa. Då bör den gå iväg direkt om den hittar slingan och tror att du stängt luckan.
Samma sak när jag sätter den på manuellt läge, står det "Stäng lyckan för start" sedan verkar som att den som klipparen går tillbaka till menyläget där det står "MAN, 22 Juni 20.16". Är väl brytaren som inte fatt att luckan är stängd... Blir väl bara att lämna in på service?
 
J JFK63 skrev:
Jag testade skifta kablarna precis och det är samma bekymmer, märkligt.
Finns det någon maxgräns på hur lång begränsningskablen får vara, utökade tomten ytterst lite förra året?
Startade du om klipparen och laddstationen efter testet.??
Stäng av Klipparen. OFF
Stäng av strömmen till laddstationen.
Byt kablarna. V till H och H till V
Kolla så guide kabeln sitter rätt ! (Lätt att förväxla med begränsningskabel)
Sätt tillbaka strömmen till laddstationen.
Kolla om den lyser Grön. Fast sken.
Starta klipparen. ON
 
johan63 johan63 skrev:
Startade du om klipparen och laddstationen efter testet.??
Stäng av Klipparen. OFF
Stäng av strömmen till laddstationen.
Byt kablarna. V till H och H till V
Kolla så guide kabeln sitter rätt ! (Lätt att förväxla med begränsningskabel)
Sätt tillbaka strömmen till laddstationen.
Kolla om den lyser Grön. Fast sken.
Starta klipparen. ON
Gjorde exakt som du beskrev nu Johan. Fortfarande "Stäng lyckan för start" sedan går den tillbaka till menyläget där det står "AUTO, 22 Juni **.**"

Tar jag bort den från laddstationen och trycker START står det bara "Vänligen vänta. Uppstart pågår" sedan övergår den till "Ingen slingsignal" trots att lampan lyser grönt fast sken.
 
J JFK63 skrev:
Gjorde exakt som du beskrev nu Johan. Fortfarande "Stäng lyckan för start" sedan går den tillbaka till menyläget där det står "AUTO, 22 Juni **.**"

Tar jag bort den från laddstationen och trycker START står det bara "Vänligen vänta. Uppstart pågår" sedan övergår den till "Ingen slingsignal" trots att lampan lyser grönt fast sken.

Har du testat: Ställ klipparen i laddstationen och gör en ny slingsignal. ??
(Finns i menyn säkerhet)

Du kan även testa att fabriksåterställa den i ett sista försök.
 
@johan63 nu när man kör robonect, finns det något sätt att komma runt begränsningen på tid den kör per dygn samt användning av all batterikapacitet man har med stora batteriet? Jag har en massa gräs att klippa ifatt, så nu satte jag den i manuellt läge för att få den att klippa mer under detta dygn.
 
J Jan Nylund skrev:
@johan63 nu när man kör robonect, finns det något sätt att komma runt begränsningen på tid den kör per dygn samt användning av all batterikapacitet man har med stora batteriet? Jag har en massa gräs att klippa ifatt, så nu satte jag den i manuellt läge för att få den att klippa mer under detta dygn.

Testa följande. Från webbinterfacet.
När klipparen precis börjat klippa, ändra läge från auto till man.
Håll sedan ett öga på batterinivån, När den står på 17,5 Volt ändrar du läge till auto igen.

Nu bör du få en körtid på 176-196 minuter :)

Detta kommer man att kunna välja AUT i nästa version av robonect. :)
 
johan63 johan63 skrev:
Testa följande. Från webbinterfacet.
När klipparen precis börjat klippa, ändra läge från auto till man.
Håll sedan ett öga på batterinivån, När den står på 17,5 Volt ändrar du läge till auto igen.

Nu bör du få en körtid på 176-196 minuter :)
Men detta är endast manuellt i det här skedet?
 
J Jan Nylund skrev:
Men detta är endast manuellt i det här skedet?
Ja.

Men kommer i nästa version av firmwaren. Så man kan välja större batteri... Enl. fabian
 
johan63 johan63 skrev:
Har du testat: Ställ klipparen i laddstationen och gör en ny slingsignal. ??
(Finns i menyn säkerhet)

Du kan även testa att fabriksåterställa den i ett sista försök.
Testat fabriskåterställa den, kalibrera ny signalslinga. Men verkar som den inte fattar att luckan är stängd och vill börja klippa.

Kollat kablarna m.m., kommer inte fram till vad det är.

Får ta nya tag efter midsommar helgen.

Tusen tack Johan & Jan för eran hjälp och erat tålamod!

Med vänlig hälsning, Johan
 
  • Gilla
Jan Nylund och 1 till
  • Laddar…
J JFK63 skrev:
Testat fabriskåterställa den, kalibrera ny signalslinga. Men verkar som den inte fattar att luckan är stängd och vill börja klippa.

Kollat kablarna m.m., kommer inte fram till vad det är.

Får ta nya tag efter midsommar helgen.

Tusen tack Johan & Jan för eran hjälp och erat tålamod!

Med vänlig hälsning, Johan
Det är inte så enkelt att det är luckbrytaren som jäklas?? Stäng luckan utan att stänga luckan om du förstår vad jag menar så ser du om displayen ändras. Har haft ngn enstaka där brytaren varit konstant sluten och motionerar man den lite brukar de funka igen.
 
D DrMussla skrev:
Det är inte så enkelt att det är luckbrytaren som jäklas?? Stäng luckan utan att stänga luckan om du förstår vad jag menar så ser du om displayen ändras. Har haft ngn enstaka där brytaren varit konstant sluten och motionerar man den lite brukar de funka igen.
Genom det frostade plastglaset ser det ut som att displayen inte ändras till något annat än "Stäng luckan för start", det står hela tiden. Efter en stund, 5-10 sek ändras den automatisk tillbaka till menyläget där det står "AUT, 22 Juni, **.**".

Hur "motionerar" man den? Är det bara att öppna och stänga massor av ggr? :)
 
J JFK63 skrev:
Genom det frostade plastglaset ser det ut som att displayen inte ändras till något annat än "Stäng luckan för start", det står hela tiden. Efter en stund, 5-10 sek ändras den automatisk tillbaka till menyläget där det står "AUT, 22 Juni, **.**".

Hur "motionerar" man den? Är det bara att öppna och stänga massor av ggr? :)
Har du tur kan du knacka försiktigt annars får man skruva loss den. Har du garantin kvar kan de snabbt fixa det på verkstan. Den brukar fastna i stängt läge nr 10 på bilden dvs med luckan öppen.
 
  • Explosionsritning av en apparat med numrerade delar, del nr 10 markerad som en bult eller skruv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D DrMussla skrev:
Har du tur kan du knacka försiktigt annars får man skruva loss den. Har du garantin kvar kan de snabbt fixa det på verkstan. Den brukar fastna i stängt läge nr 10 på bilden dvs med luckan öppen.
Kanon! Tusen tack för hjälpen! Men brytaren sitter helt dolt så man kommer inte åt den utifrån va?

Tänkte lägga lite tid på det imorgon innan midsommarfirandet!

Garantin är dessvärre ute sedan en tid tillbaka.
 
  • Gilla
DrMussla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.