420 642 läst · 2 056 svar
421k läst
2,1k svar
Gardena R40li
Mejla bilderna i inlägg 1074 & 1075 samt första bilden i inlägg 1080 samt länken i inlägg 1079 med hänvisning till bild "IMG_2192.JPG" till Fabian, beskriv även problemet samt vad du tror är felet.
I mina ögon är det tillverkningsfel på ditt robonectkort.
I mina ögon är det tillverkningsfel på ditt robonectkort.
Det är redan gjort. Väntar på svar, men jo, det ser tyvärr inte bättre ut. Undrar hur han ser på friskrivningen att han inte har något ansvar om det är tillverkningsfel. (märkligt även när det står på förpackningen att det blivit testat?)Demmpa skrev:
Och där damp svaret in från Fabian. Det var tillverkningsfel (roterad connector) och han lovar lösa det hela. Återstår främst lite väntetid då ska vi hoppas.
Man skulle kunna tro det var Fredag den 13:e......J Jan Nylund skrev:Det är redan gjort. Väntar på svar, men jo, det ser tyvärr inte bättre ut. Undrar hur han ser på friskrivningen att han inte har något ansvar om det är tillverkningsfel. (märkligt även när det står på förpackningen att det blivit testat?)
Och där damp svaret in från Fabian. Det var tillverkningsfel (roterad connector) och han lovar lösa det hela. Återstår främst lite väntetid då ska vi hoppas.
Fabian löser detta till 100%.
Så väntan blir inte så lång.
J Jan Nylund skrev:Det är redan gjort. Väntar på svar, men jo, det ser tyvärr inte bättre ut. Undrar hur han ser på friskrivningen att han inte har något ansvar om det är tillverkningsfel. (märkligt även när det står på förpackningen att det blivit testat?)
Han ersätter dig till 100%J Jan Nylund skrev:
Tror att du blir mer än nöjd
Vi har också bytt bakhjul med ett färdigt kit från fidatex och kan verkligen rekommendera det. Nu slipper vi sönderkört gräs framför laddstationen där klipparen vänder 180grader för att åka in i garaget och vid ytterligare några hörn på tomten där klipparen vänder ofta och intensivt.Demmpa skrev:Nu har jag också modifierat klipparens bakhjul.
För min del blev det ett hjul med diametern 43mm, la 8-10mm tjockt plexiglas mellan hjulet och klipparen, sluthöjden blev samma som originalhjulet.
Hjulet köpte jag på Bauhaus men jag hittar inte det via hemsidan, på kvittot står det möbelhjul.
[bild]
[bild]
10-15 minuter längre klipptid per laddning var en trevlig bonus.
Så nu har jag en glad granne. har kopplat in min Sileno till hans tomt oxå enligt kopplingen ovan. Fungerar alldeles utmärkt. Jag är oxå glad för nu blev ju klipparen mycket billigare.J Jan Nylund skrev:
Lite uppdatering. Nya delar har anlänt, inklusive nytt Robonect kort. Allt monterat, roboten fungerar som vanligt men jag lyckads inte nå zeroconf sidan i browsern. (min dator kan ansluta snällt till wifi nätverket den skapar). Testat med chrome/safari/firefox (på mac) men inget svar. Har johan kanske något tips?
Javisst, det lämnar och ladda. Via terminalen försökte jag pinga den men de flesta paket försvinner fast jag sitter bredvid roboten. Fabian tipsade precis (per epost) om att besöka en plats var det inte finns andra wlans, eftersom det tydligen är störningskänsligt i zeroconf läget. Blir att testa imorgon, nu klipper den för fullt utan firmware i robonect.Q qsecofr skrev: