Väntra med spänning på hjultesten. När originalhjulet är utslitet ska vi nog montera ett svängbart hjul. Undrar varför HQ/Gardena inte har valt detta från början?
 
etompau skrev:
Vilka mjukvarufunktioner skulle ni önska att HQ/Gardena uppgraderade Gardena R40/70/80 med?
Jag har två saker som jag önskade att man kunde ordna:

- klippningsschema varannan dag. Med veckokalendern går det ej att få klippning varannan dag.
- kontroll av hur mycket klipptid som återstår på schemat när laddningen är klar. I mitt schema kan det ibland hända att laddningen är klar ca 1 minut innan dagens klipptid är slut, ändå ska roboten ut på en liten sväng innan den återgår till laddaren.
Montera in en Robonect HX ! Saken klar :cool:
 
  • Gilla
davidgp och 1 till
  • Laddar…
etompau skrev:
Väntra med spänning på hjultesten. När originalhjulet är utslitet ska vi nog montera ett svängbart hjul. Undrar varför HQ/Gardena inte har valt detta från början?
Allt handlar om pengar och PLAST ! Det ska vara Billigt, Och helst ska det sluta fungera efter 1 år...:wow:
 
Tycker dock att byggkvalitén på Gardena R740/R70 är helt OK. Hjul och lager mm känns rejäla. Har kört R70 under 3 år och inga tendenser till lagerspel i bakhjulet. Bara lite slitmärke i plasten på hjulet.
Det enda som har gått sönder var nätaggregaten, byttes på garanti.
 
  • Gilla
davidgp och 1 till
  • Laddar…
johan63 skrev:
Min går hem vid 21 %. ( Har dock ett batteri på 2800Amh
Hmm. Kanske är det vid samma mAh då? Strax under 500.
 
Ombyggnad på G.
Sönderdelad svart plastdel med trasigt genomskinligt bit och skruvar på ett smutsigt träbord, indikerar en ombyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael1974 och 3 till
  • Laddar…
Spännande!
 
Närbild av en robotgräsklippare på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Närstående bild av en gräsklipparhjulsmontering med synlig hjulbult och fjädring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael1974 och 3 till
  • Laddar…
Vart tog stänkskyddet vägen?
Är det skyddade kullager på det hjulet?
 
Heja johan63
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
karlsson-peter skrev:
Vart tog stänkskyddet vägen?
Är det skyddade kullager på det hjulet?
Nu är det på plats. Det första var för litet.
 
Fick ändra lite på måtten.

Justerad konstruktion i verkstad med några justerade mått, verktyg synliga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael1974 och 1 till
  • Laddar…
Jag tror och är rädd för att detta smalare hjulet lättare kommer fastna i små hålor i gräsmattan. Men det åter står att se och kul att folk vågar testa egna lösningar.
 
quick skrev:
Jag tror och är rädd för att detta smalare hjulet lättare kommer fastna i små hålor i gräsmattan. Men det åter står att se och kul att folk vågar testa egna lösningar.
Har provkört hela dagen, utan problem. Nu svänger den UTAN att det blir märken i gräsmattan. (y)
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 1 till
  • Laddar…
johan63 skrev:
Har provkört hela dagen, utan problem. Nu svänger den UTAN att det blir märken i gräsmattan. (y)
Vad bra! Fula märken vill man ju absolut inte ha. Den typ av klippare är ju ganska lätt i baken så den kanske inte fastnar så lätt även om det smala hjulet prickar ett hål.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.