Tusen takk for svar, folkens. Muligens jeg kontakter Fabian for et kjøp.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Henning79 skrev:
Tusen takk for svar, folkens. Muligens jeg kontakter Fabian for et kjøp.
Just nu är han på semester, Men svarar på mail efter den 14/4...
Ha en trevlig kväll.
 
Takk, sendte faktisk en mail just nu.. Får bare vente på svar til etter påske.
 
  • Gilla
davidgp och 1 till
  • Laddar…
johan63 skrev:
Det var ett samköp där vi var 8-10 personer kan jag minnas......:cool:
Så var det
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Ok har precis köpt en r50 vad behöver jag för att koppla upp den mot wifi och är den nån som kopplat den till Domoticz?
 
Ricardo Regado skrev:
Ok har precis köpt en r50 vad behöver jag för att koppla upp den mot wifi och är den nån som kopplat den till Domoticz?
Först måste du ha en robonect. En liten modul du monterar i din R50.
Sedan behöver du ha wifi hemma, Och självklart där du vill komma åt din R50. Har du wifi ? Gå en sväng i trädgården med tex. Din telefon och kontrollera signalen. I de flesta fall fungerar det. Man kan även koppla in en accesspunkt och ställa närmast sin trädgård för bättre signal.
 
Ricardo Regado skrev:
Ok har precis köpt en r50 vad behöver jag för att koppla upp den mot wifi och är den nån som kopplat den till Domoticz?
Det tänkte jag göra i dagarna. Vad ville du åstadkomma m Domoticz?
 
Jag har märkt att ibland uppstår det kontaktproblem mellan laddblecken i klipparen (R70) och laddstationen. Det händer kanske 4-5 gånger under en klippsäsong. Klipparen går då givetvis ej ut, och i servicedisplayen går det att se att laddströmmen är negativ.
Vi rengör då labblecken på robot/laddare med smärgelduk och så fungerar det igen.
Har ni andra användare även detta problem? Har det kanske kommit någon uppdatering till laddblecken?
Ytan mellan kanten på robotens laddbleck och tungorna i laddstationen blir ganska liten så det ska inte mycket till för att det ska uppstå avbrott/dålig kontakt.
 
etompau skrev:
Jag har märkt att ibland uppstår det kontaktproblem mellan laddblecken i klipparen (R70) och laddstationen. Det händer kanske 4-5 gånger under en klippsäsong. Klipparen går då givetvis ej ut, och i servicedisplayen går det att se att laddströmmen är negativ.
Vi rengör då labblecken på robot/laddare med smärgelduk och så fungerar det igen.
Har ni andra användare även detta problem? Har det kanske kommit någon uppdatering till laddblecken?
Ytan mellan kanten på robotens laddbleck och tungorna i laddstationen blir ganska liten så det ska inte mycket till för att det ska uppstå avbrott/dålig kontakt.
Jag böjde ut mina lite. 2-3mm. Sedan har jag inte haft problem. 3 säsonger.
 
  • Gilla
etompau och 1 till
  • Laddar…
Så även jag. Problemfritt därefter.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
johan63 skrev:
Jag böjde ut mina lite. 2-3mm. Sedan har jag inte haft problem. 3 säsonger.
Ok, jag har även böjt tungorna men kanske då inte tillräckligt. Får ta i lite hårdare nästa gång det uppstår problem.
 
För att nörda ytterligare, så har jag beställt ett gäng flic-knappar, som jag tänkte nyttja till att skicka hem/ut klipparen. http://flic.io
Det lär bli nån över utifall någon blir sugen.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Jag har kopplat min r40li till Domoticz med hjälp av en nexa 433mhz sändare och en rfxtrx mottagare. En microbrytare aktiveras då klipparen är i laddningsstationen och då kan jag se det i Domoticz. Inte särskilt nödvändigt eller funktionellt kanske, men lite kul att greja lite.
 
  • Gilla
davidgp och 1 till
  • Laddar…
Har kjøretiden økt etter montering av 360 hjul? Tenker det blir litt mindre motstand. Så veldig bra ut ihvertfall. En tanke er om det hadde vært mulig å montere en større knivdisk
på de minste klipperne...altså modifisere litt slik at knivdisken til AM315 vil passe. Da har vi 22cm istedenfor 17cm. Bare en tanke.
 
Henning79 skrev:
Har kjøretiden økt etter montering av 360 hjul? Tenker det blir litt mindre motstand. Så veldig bra ut ihvertfall. En tanke er om det hadde vært mulig å montere en større knivdisk
på de minste klipperne...altså modifisere litt slik at knivdisken til AM315 vil passe. Da har vi 22cm istedenfor 17cm. Bare en tanke.
Jag återkommer med körtider efter helgen. Då den inte kör just nu.
 
  • Gilla
Henning79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.