Nu när jag tänker lite längre så har jag ju bla regnmätare kopplat till Domoitcz. Kanske man kunde trigga hemgång vid x antal mm regn via Robonect?
 
Exakt min tanke. :)
 
davidgp skrev:
Exakt min tanke. :)
Kommer du på ngt bra sätt så kanske du kan dela med dig?
Är inte så bra på detta...
 
qsecofr skrev:
Kommer du på ngt bra sätt så kanske du kan dela med dig?
Är inte så bra på detta...
Gärna, men det lär ta en stund. Jag har ingen 433/z-wave-utrustning alls just nu. Och pengarna är slut...
 
  • Gilla
qsecofr
  • Laddar…
Förresten @johan63 - fick du svar på frågan om att ladda 2500mAh-batteriet till fullo av Fabian?
 
Tyvärr, men fråga du också , så kanske han vaknar ;)
 
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
Henning79 skrev:
Har kjøretiden økt etter montering av 360 hjul? Tenker det blir litt mindre motstand. Så veldig bra ut ihvertfall. En tanke er om det hadde vært mulig å montere en større knivdisk
på de minste klipperne...altså modifisere litt slik at knivdisken til AM315 vil passe. Da har vi 22cm istedenfor 17cm. Bare en tanke.
Gör egna knivar av spikband/hålband.
Bygg om skyddet under så får du lätt 5cm bredare
 
  • Gilla
Henning79
  • Laddar…
davidgp skrev:
Intresset för scriptande verkar svalt, men jag har iaf lagt upp koden här.
Jag har ändrat i koden lite, så nu skickar den notiser oavsett status. Instruktioner finns i koden för hur man begränsar notiserna att bara skickas vid fel.
 
karlsson-peter skrev:
Gör egna knivar av spikband/hålband.
Bygg om skyddet under så får du lätt 5cm bredare
Ja, det kunne jo vært noe. At dem solgte dobbelt så lange knivblad.
Skulle tro at den større knivdisken på AM 310 skulle passe greit på, men det regner jeg med at den ikke gjør uten modifikasjoner.
 
Hallå eller!

Har nån av er bytt klippmotor någon gång? Isf vid vilka timmar? (Hur länge håller den normalt är väl eg. frågan...)
Farsans lät illa, och den har "bara" gått 1900h. Min har gått 2400 och spinner som en katt ;)
 
Jag bytte en klippmotor på en 230acx en gång. Den hade gått 13000 timmar. Den gick och lät fint men var väldigt klen. Det är inte bara lagren i hasplåten som är dåliga och låter illa? Det är ju ganska vanligt.
 
R40 har ingen hasplåt original, så det är det inte. (Om man inte uppgraderat med sådan förstås, vilket far inte har).
 
davidgp skrev:
R40 har ingen hasplåt original, så det är det inte. (Om man inte uppgraderat med sådan förstås, vilket far inte har).
Det har du helt rätt i! Tänkte inte på det ;)
 
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
Den låter fint nu efter bytet.

Entreprenadbutiken (GPL Shop) tyckte det var dags för den hade gått så "länge"...
Farsans började låta illa efter service.
Min klippare vägrade docka efter service.
Båda servade hos Entreprenadbutiken. Som tog bra betalt för att laga fel som uppstått under servicen. Dessutom hade de bytt bussningarna till chassit i min, för "de såg slitna ut". De hade jag redan bytt dagen innan... :mad: (Jag vägrade betala för dessa, vilket jag slapp).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.