Redigerat:
Plåt fungerar inte enligt ett tyskt forum, det störs ut då och den tar inte laddning
 
Totalkostnad på ca. 100:- Billigt ;)
Redan beställt :)
Tänk dock att hjulen inte får bygga mer än 65-70 mm. Blir spännande att testa detta.

Skärmdump av två beställda byggprodukter: ett länkhjul och en akrylplastskiva med priser och artikelnr.
 
Redigerat:
johan63 skrev:
Totalkostnad på ca. 100:- Billigt ;)
Redan beställt :)
Tänk dock att hjulen inte får bygga mer än 65-70 mm. Blir spännande att testa detta.

[bild]
Hahaha väntar med spänning på hur det går för dig.
 
Vad ska den där plastbiten vara bra för?
 
Vilka mjukvarufunktioner skulle ni önska att HQ/Gardena uppgraderade Gardena R40/70/80 med?
Jag har två saker som jag önskade att man kunde ordna:

- klippningsschema varannan dag. Med veckokalendern går det ej att få klippning varannan dag.
- kontroll av hur mycket klipptid som återstår på schemat när laddningen är klar. I mitt schema kan det ibland hända att laddningen är klar ca 1 minut innan dagens klipptid är slut, ändå ska roboten ut på en liten sväng innan den återgår till laddaren.
 
Det där ledade hjulet såg verkligen grymt ut. Men tror ni inte att det skulle fastna mycket gräs och annat roligt i det? Känns som man skulle få rensa där ganska ofta när det är blött ute.
 
davidgp skrev:
Vad ska den där plastbiten vara bra för?
Stänkskydd för att skydda övre lagret.

Hjulet har kapslade täta kullager, vilket de billigare hjulen inte har.

Jag beställde igår.
 
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
Vid vilken % vill era robotar åka hem för laddning? Noterar att min börjar åka hemåt vid 49%. Känns som det safe:as lite väl?
 
davidgp skrev:
Vid vilken % vill era robotar åka hem för laddning? Noterar att min börjar åka hemåt vid 49%. Känns som det safe:as lite väl?
Har aldrig kollat batterinivån vid hemkörning. Kan du avläsa det via Robonect?
Antar att Gardena/HQ noga har valt vid vilken batterinivå hemgång ska påbörjas, för att säkerställa att det inte blir ofrivilliga stopp på gräsmattan.
 
etompau skrev:
Har aldrig kollat batterinivån vid hemkörning. Kan du avläsa det via Robonect?
Antar att Gardena/HQ noga har valt vid vilken batterinivå hemgång ska påbörjas, för att säkerställa att det inte blir ofrivilliga stopp på gräsmattan.
Ja precis, via Robonect. Jag kontrollerade enbart för att klipparn helt plötsligt kör 30-40 minuter istället för normala 60-70. Men iofs början på säsong med blött/högt gräs...
 
Btw har fixat port forward nu. Så gött att kunna skicka hem klipparen om det börjar spöregna medan man är på jobbet. :D
 
  • Gilla
miniGranis
  • Laddar…
davidgp skrev:
Vid vilken % vill era robotar åka hem för laddning? Noterar att min börjar åka hemåt vid 49%. Känns som det safe:as lite väl?
Min går hem vid 21 %. ( Har dock ett batteri på 2800Amh
 
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
Halle81 skrev:
Det där ledade hjulet såg verkligen grymt ut. Men tror ni inte att det skulle fastna mycket gräs och annat roligt i det? Känns som man skulle få rensa där ganska ofta när det är blött ute.
Plast skyddet är till för att skydda hjulet, Fick mina saker från clas idag. ska montera till helgen... :cool:
 
  • Gilla
davidgp och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.