Tomture61
E El-Löken66 skrev:
Ditt inlägg har många brister och jag förstår inte varför du envisas med att spamma denna tråd.

Många här inne anstränger sig mycket för att ge korrekta svar sen är det upp till frågeställaren att behandla dessa svar enligt sitt egna förnuft.

Om lampan lyser idag men tar livet av barnbarnet nästa vecka anser nu tydligen vissa skribenter att det var lyckat men för den som tänker längre än näsan räcker inses att diverse ingrepp i elanläggningen behövs göras enligt i Sverige gällande rutiner och regler.

Vi har inte råd med lite spill.

Ensamt kanske problemet inte är så stort men när överträdelserna blir allt för många, allt för stora kan det från en dag till en annan gå till en dödsfälla där enbart turen står i vägen.

Från vad vi numera kan uttyda står vi inför en oskyddad anläggning man tyvärr inte kompletterat med jordfelsbrytare.

Ingen skugga kastad över tråd skaparen här, frågor är till för att ställas, vad man gör med informationen är upp till var och en och jag förstår att det kan kännas märkvärdigt att man inte bara ska kunna hänga upp en nyinköpt lampa och vara glad.

Och detta hade även många gjort. Men denne TS tog chansen och frågade och förtjänar givetvis alla relevanta svar som går att få.

Mitt huvudbudskap var att ta dit någon med kunskap för att avgöra exakt vad det eventuella problemet består av på plats.
Ok , lovar kommer inte ens titta på el forumet .
Jag kanske råkar döda ngn med mina råd .
 
Jag tycker inte du behöver ha den inställningen. Du är långt ifrån den ende som inte känner till att det fanns en typ av lampa som kallades klass 0 före dagens varianter klass I, II och III. Och frågan om "ojordade rum" är inte heller uppenbar och begriplig. Inget konstigt med det. Detta forum har lärt mig oerhört mycket. Du kan bidra du också.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.