1 002 639 läst · 10 273 svar
1003k läst
10,3k svar
GAAAAHHHH!!!
Luftbälgarna är en svag punkt och håller som du skriver 10 000 mil. Kostar några tusenlappar att byta till bättre som håller resten av bilens livslängdT TommyC skrev:Jag hade en kollega som pendlade från långt ut på Värmdö med en BMW 750. Det kostar att ligga på topp men han tjänade bra.
Luftfjädring är imponerande när den fungerar vilket brukar vara till i närheten av 10 kmil eller max 15 kmil. Jag har inte åkt i någon BMW med luftfjädring men fick en rejäl åktur med en Audi A6 i hög fart på en dålig grusväg. Det är lite svårt att ta in hur bra det fungerar när allt fungerar som det ska och lika svårt att ta in hur dyrt det blir när den slutar fungera. Det känns som att bilen flyter mjukt över alla ojämnheter.
Renoverare
· Stockholm
· 18 410 inlägg
Eller ställbara oljestötdämpare som i realtid anpassar motståndet via ventiler som låter oljan passera eller inte passeraT TommyC skrev:Jag hade en kollega som pendlade från långt ut på Värmdö med en BMW 750. Det kostar att ligga på topp men han tjänade bra.
Luftfjädring är imponerande när den fungerar vilket brukar vara till i närheten av 10 kmil eller max 15 kmil. Jag har inte åkt i någon BMW med luftfjädring men fick en rejäl åktur med en Audi A6 i hög fart på en dålig grusväg. Det är lite svårt att ta in hur bra det fungerar när allt fungerar som det ska och lika svårt att ta in hur dyrt det blir när den slutar fungera. Det känns som att bilen flyter mjukt över alla ojämnheter.
Medlem
· Blekinge
· 10 582 inlägg
Den upplevelsen får du i vilken Citroen före år 2000 som helst. Sådana bilar får du för 15 k.T TommyC skrev:Jag hade en kollega som pendlade från långt ut på Värmdö med en BMW 750. Det kostar att ligga på topp men han tjänade bra.
Medlem
· Blekinge
· 10 582 inlägg
Ursäkta OT: Här kan man tydligt se hur torftigt det svenska språket är som inte har böjning på verbet: Vi ser inte om det är du Anna som ställer fram vattnet eller om det är han som ställer fram vattnet. Engelskan är inte bättre. Men Tyska, Spanska, Franska mm är mycket tydligare på den punkten.A annsofian skrev:
Det är inte alltid av godo att förenkla språk.
Slut OT
Min V12 har en Jaguar omkring sig. 😊
Men om man läser inläggen ihop är det tydligt vem jag syftar på. Men visst, kanske ett stilgrepp som är lite överkurs.T Thomas_Blekinge skrev:Ursäkta OT: Här kan man tydligt se hur torftigt det svenska språket är som inte har böjning på verbet: Vi ser inte om det är du Anna som ställer fram vattnet eller om det är han som ställer fram vattnet. Engelskan är inte bättre. Men Tyska, Spanska, Franska mm är mycket tydligare på den punkten.
Det är inte alltid av godo att förenkla språk.
Slut OT
Renoverare
· Stockholm
· 18 410 inlägg