955 505 läst · 9 752 svar
956k läst
9,8k svar
GAAAAHHHH!!!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 137 inlägg
Mykoplasma verkar vara hett för stunden:
https://www.1177.se/Dalarna/sjukdom...ktion-ilungor-och-luftror/dalarna-mykoplasma/
Grannen lyckades få dubbelsidig lunginflammation tack vare den.
https://www.1177.se/Dalarna/sjukdom...ktion-ilungor-och-luftror/dalarna-mykoplasma/
Grannen lyckades få dubbelsidig lunginflammation tack vare den.
Jag har också haft en väldigt jobbig hosta men den började redan innan vaccinationerna och det värsta var över när de togs. Jag har svårt att se något samband för min del även om sprutorna naturligtvis kan ha förlängt hostperioden men det tror jag egentligen inte.galento skrev:
Jo men det finns väl en anledning till att man inte hivar i sig varenda vaccination som finns att uppbringa?Alfredo skrev:
Kan ju vara så att vaccinatören(arna) på just din ort varit på gång att bli sjuk(a) och smittat de som varit och vaccinerat sig?
Känner ett antal som tagit covid/influensa-sprutor i oktober/november och ingen av de har blivit dåliga, mer än någon kanske känt i arm osv.
Känner ett antal som tagit covid/influensa-sprutor i oktober/november och ingen av de har blivit dåliga, mer än någon kanske känt i arm osv.
Vore det inte för kostnaden skulle jag nog ta alla där jag ser en realistisk möjlighet att de förhindrar sjukdom. Vaccinationer mot sådant som jag rimligen aldrig riskerar att utsättas för får dock vara.RoTe skrev:
Jag misstänker att det var den jag hade, men att jag inte fick ned den i lungorna alls. Sonen och frugan hade typisk mycoplasmahosta (påminner om Covid-hosta, en torr ytlig hosta). Den byter dock skepnad om det blir en lunginflammation av den. Jag bör inte ha haft Covid igen, hade det så sent som i somras...13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 137 inlägg
Jag började helgen med att känna mig hostig och raspig, sedan kom snorandet, men nu lättar det igen.pacman42 skrev:Jag misstänker att det var den jag hade, men att jag inte fick ned den i lungorna alls. Sonen och frugan hade typisk mycoplasmahosta (påminner om Covid-hosta, en torr ytlig hosta). Den byter dock skepnad om det blir en lunginflammation av den. Jag bör inte ha haft Covid igen, hade det så sent som i somras...
Kan likväl varit Covid. 🤷♀️
Jo, men nu gällde det inte alla utan de som rekommenderas och det är inte många. Om vi utgår från "för övrigt frisk" är det väl endast fyllda 65 år som rekommenderas covid, influensa och pneumokock. Är man yngre så finns inga.RoTe skrev:
Kan väl knappast definieras "som varenda"😆
B
Blazermannen
Medlem
· Uppsala län
· 351 inlägg
Blazermannen
Medlem
- Uppsala län
- 351 inlägg
Tog covid och flunsa i varsin arm för tre veckor sedan. Har inte varit förkyld efter det, enda "biverkan" var att det ömmade lite vid beröring i någon dag efteråt.galento skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 628 inlägg
Gaaahhh!!!
Öppna covidtråden igen!
😉
Öppna covidtråden igen!
😉