galento
Ja det ju vara nåt annat man fått också. Har inte känt nåt från de 4 man tagit
tidigare.

galento galento skrev:
men värst är hostan. Har hört att andra som tog sprutan har likadant men man är ju osäker på hur det hänger ihop.
Jag har också haft en väldigt jobbig hosta men den började redan innan vaccinationerna och det värsta var över när de togs. Jag har svårt att se något samband för min del även om sprutorna naturligtvis kan ha förlängt hostperioden men det tror jag egentligen inte.

• Gilla
galento
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Förstår inte varför man skulle ta nåt sånt?
För att en vaccination anses ge ett gott skydd mot allvarlig sjukdom och död, men det vet du nog egentligen. 😉 Om man sen av olika skäl inte vill vaccinera sig respekterar jag det och tycker var och en ska handla efter vad man tror på.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
RoTe
Alfredo Alfredo skrev:
För att en vaccination anses ge ett gott skydd mot allvarlig sjukdom och död, men det vet du nog egentligen. 😉 Om man sen av olika skäl inte vill vaccinera sig respekterar jag det och tycker var och en ska handla efter vad man tror på.
Jo men det finns väl en anledning till att man inte hivar i sig varenda vaccination som finns att uppbringa?

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Kan ju vara så att vaccinatören(arna) på just din ort varit på gång att bli sjuk(a) och smittat de som varit och vaccinerat sig?

Känner ett antal som tagit covid/influensa-sprutor i oktober/november och ingen av de har blivit dåliga, mer än någon kanske känt i arm osv.

RoTe RoTe skrev:
Jo men det finns väl en anledning till att man inte hivar i sig varenda vaccination som finns att uppbringa?
Vore det inte för kostnaden skulle jag nog ta alla där jag ser en realistisk möjlighet att de förhindrar sjukdom. Vaccinationer mot sådant som jag rimligen aldrig riskerar att utsättas för får dock vara.

• Gilla
16386 och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Mykoplasma verkar vara hett för stunden:
[länk]

Grannen lyckades få dubbelsidig lunginflammation tack vare den.
Jag misstänker att det var den jag hade, men att jag inte fick ned den i lungorna alls. Sonen och frugan hade typisk mycoplasmahosta (påminner om Covid-hosta, en torr ytlig hosta). Den byter dock skepnad om det blir en lunginflammation av den. Jag bör inte ha haft Covid igen, hade det så sent som i somras...

pacman42 pacman42 skrev:
Jag misstänker att det var den jag hade, men att jag inte fick ned den i lungorna alls. Sonen och frugan hade typisk mycoplasmahosta (påminner om Covid-hosta, en torr ytlig hosta). Den byter dock skepnad om det blir en lunginflammation av den. Jag bör inte ha haft Covid igen, hade det så sent som i somras...
Jag började helgen med att känna mig hostig och raspig, sedan kom snorandet, men nu lättar det igen.
Kan likväl varit Covid. 🤷‍♀️

RoTe RoTe skrev:
Jo, men nu gällde det inte alla utan de som rekommenderas och det är inte många. Om vi utgår från "för övrigt frisk" är det väl endast fyllda 65 år som rekommenderas covid, influensa och pneumokock. Är man yngre så finns inga.
Kan väl knappast definieras "som varenda"😆

• Gilla
lat och 1 till
  • Laddar…
galento
Är 65+ så man fick sprutan om man ville.

• Gilla
lat och 1 till
  • Laddar…
B
galento galento skrev:
Har hört att flera blivit dåliga av den senaste covidsprutan , fick den i början på månaden och vet inte när man var så förkyld senast. Nån annan som märkt nåt ?
Tog covid och flunsa i varsin arm för tre veckor sedan. Har inte varit förkyld efter det, enda "biverkan" var att det ömmade lite vid beröring i någon dag efteråt.

• Gilla
AndersS
  • Laddar…
galento galento skrev:
Är 65+ så man fick sprutan om man ville.
Enligt rekommendation, är man yngre kan man också boka men mot en kostnad. Här i regionen var även pneumokock kostnadsfri över 65 år.
Och självklart valfritt, inget tvång..😉

• Gilla
lat
  • Laddar…
Gaaahhh!!!
Öppna covidtråden igen!
😉

• Gilla
  • Haha
mexitegel och 5 till
  • Laddar…
galento
Ja ja jag ska hålla käften 😉😉😉😎😎😆

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.