Och när den data man faktiskt vill ha kvar överstiger tillgängligt utrymme?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Och när den data man faktiskt vill ha kvar överstiger tillgängligt utrymme?
I mitt fall bytte jag diskar i NAS till två TB, hur andra gör är beroende av lösning men har en kostnad.
Har även uppgraderat det i olika utrustningar beroende av behov, även bytt mobil.
Man får fokusera på lösning.😉
 
A AndersS skrev:
I mitt fall bytte jag diskar i NAS till två TB, hur andra gör är beroende av lösning men har en kostnad.
Har även uppgraderat det i olika utrustningar beroende av behov, även bytt mobil.
Man får fokusera på lösning.😉
Du fick det att låta som att lösningen var att rensa.. 🙄

Själv har jag löst det genom att köpa utrymme i molnet där datan laddas upp sömlöst av de appar som jag nyttjar.
 
Att rensa kan också vara en lösning, för mig är det t.ex. foton i mobilen.
Nedladdade dokument blir det också som tas bort oftare, etc.
Och mycket är även beteende relaterat likväl som att det finns behov av att spara.
 
...men rensa är svårt, psykiskt.

Det som skulle vara najs är ett privat cloud som funkar med Google eller Apples sync. Dvs, jag kan göra lokal lagring tillgänglig och ställa om syncfunktionen till att använda den. Kommer förstås aldrig att hända för Apple, men kanske Google kan tänka sig det...
 
Jag har för mig att jag skulle kunna peka om Google till ett eget, men då ska man ha tid att konfigurera upp det hela och se till att det fungerar.
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag har för mig att jag skulle kunna peka om Google till ett eget, men då ska man ha tid att konfigurera upp det hela och se till att det fungerar.
Skulle vara en fördel, för hos Apple så kostar 200Gb 29sek, och därefter är steget 2TB och det kostar 129kr. Känns lite saftigt. Det blir billigare att splitta "familjedelningen" och betala för flera 200GB volymer istället...men, många bäckar små....IT kostnaderna skenar.

Ett tag hade jag Resiloi Sync igång och den kopierade bilderna på alla mobiler så snart de kopplades upp på wifi't men den lösningen har "lagt av" och IT admin har inte fixat den.....
 
MathiasS MathiasS skrev:
Skulle vara en fördel, för hos Apple så kostar 200Gb 29sek, och därefter är steget 2TB och det kostar 129kr. Känns lite saftigt. Det blir billigare att splitta "familjedelningen" och betala för flera 200GB volymer istället...men, många bäckar små....IT kostnaderna skenar.

Ett tag hade jag Resiloi Sync igång och den kopierade bilderna på alla mobiler så snart de kopplades upp på wifi't men den lösningen har "lagt av" och IT admin har inte fixat den.....
Google tar 190kr om året för 100GB, vilket jag klarar mig på så länge.
Men skulle det bli för mycket hade ja nog sett mig om efter alternativa lösningar.

Ja! Dendär jäkla IT-admin, någon dag ska han få felsöka Wifit samt konfigurera upp Kodi på NASen...
Nån dag!
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
S
S sinuslinus skrev:
Gaaahhh! Mikrovågsugnen har glömt bort hur lång en sekund är. Den räknar jättelångsamt.
Gahhhh! Nu har det hänt igen.


De bytt ut elektroniken på garantin men sa att det var en kontakt som glappade så det var nog inget fel på elektroniken.

Nu får de komma tillbaka hit igen och koppla in sladden igen. 🫣
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
...men rensa är svårt, psykiskt.
Det var därför jag noterade beteende påverkan, kan även vara personlighet då de går i varandra, men det är ett helt eget område. 😇
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Nu är ni tråkiga igen. Bara så ni vet.
 
  • Gilla
Riemann och 2 till
  • Laddar…
WAAAAAAAAGH!

Fick precis meddelande om att kommunen vill stänga ner förskolan i området.

Närmaste andra förskolan mer än 4km bort, och nästa ligger nästan bredvid den.
Kan de inte ta någon av dem istället?! 😡
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Nu är ni tråkiga igen. Bara så ni vet.
Förväntar du dig sprudlande glädje i en tråd benämnd GAAAAHHHH!!!? GAAAAHHHH!!!
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAGH!

Fick precis meddelande om att kommunen vill stänga ner förskolan i området.

Närmaste andra förskolan mer än 4km bort, och nästa ligger nästan bredvid den.
Kan de inte ta någon av dem istället?! 😡
Skynda dig att säga åt grannarna att ligga mera! Öka på framtida underlaget.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Skynda dig att säga åt grannarna att ligga mera! Öka på framtida underlaget.
Jag förstår att man kan behöva dra ner, men då kanske man också får kika på upptagningsområdet...
Det kommer bli en jäkla massa mer körande om man lägger ner enda förskolan på ett stort område...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.