1 096 837 läst · 11 230 svar
1097k läst
11,2k svar
GAAAAHHHH!!!
Men det är ju så nöjesfullt att puttra runt på med en öl i handen och bra musik i lurarna. Jag älskar att klippa gräset på alla våra gräsmattor (8st) 😀pacman42 skrev:
Just denna typ av problem ledde till att jag skaffade robotklippare för snart 15 år sedan. Jag utökade gräsmattan på tomten kraftigt och var på väg att köpa åkgräsklippare, men noterade att en robotklippare kostade ungefär samma pengar. Några överslag i huvudet och sedan hade jag bestämt mig. Har inte ångrat mig en enda gång.
Visst, robotklippare strular också ibland, men i en helt annan skala och man kan lösa problemet när det passar en själv.
Ja robotklipparen är en av mina bättre köp! Går hellre en runda i skogen än puttar runt en brölande klippare.pacman42 skrev:
Just denna typ av problem ledde till att jag skaffade robotklippare för snart 15 år sedan. Jag utökade gräsmattan på tomten kraftigt och var på väg att köpa åkgräsklippare, men noterade att en robotklippare kostade ungefär samma pengar. Några överslag i huvudet och sedan hade jag bestämt mig. Har inte ångrat mig en enda gång.
Visst, robotklippare strular också ibland, men i en helt annan skala och man kan lösa problemet när det passar en själv.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 562 inlägg
GAAAAAH
5 dagar och några mail fram o tillbaks för att avsluta ett konto hos Viaplay.
Tar 1 minut att skapa ett konto hos många, men en jävla massa strul för att avsluta det.
Allt för att försöka (tvinga) hålla kunden kvar.
Kan inte skriva vad jag tycker om det utan att bryta mot forumets regler.......
Senaste svaret från Viaplay!
Din förfrågan har skickats vidare till rätt instans, när raderingen påbörjas blir ditt mail du skickat in via formuläret besvarat. Ditt ärende kommer hanteras så snart som möjligt, exakt hur länge det tar kan vi inte säga tyvärr - men raderingen kommer påbörjas inom 30 dagar från då din förfrågan skickades in, men tar oftast fortare än så.
Ha en fin dag.
Med vänliga hälsningar,
Jimmy
5 dagar och några mail fram o tillbaks för att avsluta ett konto hos Viaplay.
Tar 1 minut att skapa ett konto hos många, men en jävla massa strul för att avsluta det.
Allt för att försöka (tvinga) hålla kunden kvar.
Kan inte skriva vad jag tycker om det utan att bryta mot forumets regler.......
Senaste svaret från Viaplay!
Din förfrågan har skickats vidare till rätt instans, när raderingen påbörjas blir ditt mail du skickat in via formuläret besvarat. Ditt ärende kommer hanteras så snart som möjligt, exakt hur länge det tar kan vi inte säga tyvärr - men raderingen kommer påbörjas inom 30 dagar från då din förfrågan skickades in, men tar oftast fortare än så.
Ha en fin dag.
Med vänliga hälsningar,
Jimmy

Det finns väl nästan inga andra låglönejobb kvar. I andra länder har man t.ex. kvar mycket manuell biljettförsäljning och enkla vaktjobb, men i Sverige har vi biljettautomater (eller köp i appar) och kamerabevakning istället.N Niq skrev:
Jag hänger inte upp mig på lite dålig svenska, min f.d. medarbetare var rysk, talade finska som delat modersmål, utöver svenska och engelska och något annat språk där till. Skulle man bara läsa en svenska epost från honom skulle man väl trott han var inte så vidare kompetent men det var inte sanningen alls. Ganska viktig person speciellt då man tänker på finska-kunskaperna i det övriga företaget...
Ett stort problem i Finland är snarare hur finska företag är med alla som inte pratar perfekt finska och det försvårar integrationen, så många invandrare upplever det som lättare att integreras på svenska i de mindre finlandssvenska samhällena. Min åsikt är att det är bättre för invandrare att bo på mindre orter, så blir man bättre integrerad i det lokala samhället. Vi har dessutom arbetskraftsbrist i österbotten. Hälften av alla som jobbar här är inte från Finland.
Ett stort problem i Finland är snarare hur finska företag är med alla som inte pratar perfekt finska och det försvårar integrationen, så många invandrare upplever det som lättare att integreras på svenska i de mindre finlandssvenska samhällena. Min åsikt är att det är bättre för invandrare att bo på mindre orter, så blir man bättre integrerad i det lokala samhället. Vi har dessutom arbetskraftsbrist i österbotten. Hälften av alla som jobbar här är inte från Finland.