galento
tveksamt tveksamt skrev:
Ska det verkligen behöva kosta nÀstan 800 för att besikta bilen?!!
Gahhh!!
Ja fasen prisern bara ökar 🙄. Vi har 8 besiktningar i Ă„r.

• Wow
Workingclasshero
  • Laddar…
galento galento skrev:
Ja man fÄr nog skÀrpa sej nÀr det gÀller detta och stretcha oftare. VÄrdcentralen rekommenderade Naproxen ett par veckor och fick Àven tid hos sjukgymnast. De trodde det var nÄn muskelinflammation som jag haft tidigare.
Du Àr ju ganska aktiv. Men om jag lite fördomsfullt gissar sÄ tror jag att du gÄr ut och börjar jobba nÀstan fullt direkt. Gör lite lÀtt uppvÀrmning strÀcka dig lite Ät olika hÄll. Det gör redan stor skillnad för musklerna. Ta pauser och strÀck pÄ dig och rör lite pÄ dig under arbetspassen.

SÄdana hÀr saker Àr oftast ett symptom pÄ nÄgot. NÄgot som kroppen protester mot. Vad det Àr kan vara vÀldigt svÄrt att hitta. Men lÀkare försöker oftast bara fixa symptomen utan att se helheten.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
RoTe
engs engs skrev:
499:- för ett obromsat slÀp tycker jag Àr mer hutlöst Àn 800 för en bil. Tar nÄgra minuter, och dÄ drar de nog ut pÄ det för att det inte ska se allt för illa ut.
Jo det kan nog kÀnnas mycket men dels Àr det var 24e mÄnad och dels kan slÀp se extremt olika ut, tÀnk ett treaxlat bromsat slÀp, det kostar lika mycket va?

RoTe RoTe skrev:
449kr fick jag det för efter typ 15 min jÀmförelser och en gratis registrering som kund.
Var dÄ?
Men jodÄ, det gÄr att hitta billigare om man letar runt lite. Men att marknaden inte Àr mer pÄdrivande Àn att konkurrenten nÄgra km bort kan ta nÀstan dubbla priset tycker jag Àr rÀtt gaaahhh!!

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Ska det verkligen behöva kosta nÀstan 800 för att besikta bilen?!!
Gahhh!!
Du har en för ny bil. Skaffa en som Àr minst 50 Är sÄ Àr den befriad frÄn besiktning.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
husÀgaren TS och 10 till
  • Laddar…
RoTe
tveksamt tveksamt skrev:
Var dÄ?
Men jodÄ, det gÄr att hitta billigare om man letar runt lite. Men att marknaden inte Àr mer pÄdrivande Àn att konkurrenten nÄgra km bort kan ta nÀstan dubbla priset tycker jag Àr rÀtt gaaahhh!!
besikta.se Ja men folk fÄr vÀl ta eget ansvar och shoppa runt lite? Jag kollar alltid efter reavaror nÀr jag köper mat. Inte tusan köper jag bregott för 70kr som det kostade idag pÄ Willys utan jag vÀntar tills det blir erbjudande pÄ 40kr som det Àr med jÀmna mellanrum. Men folk har för mycket pengar, man ser ju barnfamiljerna bara vrÀker ner varor i sina vagnar utan att titta pÄ prislappen.

• Gilla
BĂ€sterortarn och 1 till
  • Laddar…
engs
RoTe RoTe skrev:
Jo det kan nog kÀnnas mycket men dels Àr det var 24e mÄnad och dels kan slÀp se extremt olika ut, tÀnk ett treaxlat bromsat slÀp, det kostar lika mycket va?
Troligen, men de ser ju direkt nÀr man knappar in reg-nr vad det Àr för nÄgot slÀp. Hade kunnat anpassa dÀrefter.

499:- var det billigaste jag hittade nu dessutom, det lÄg dÀr mellan och upp till 730:-, Opus klart dyrast.

galento galento skrev:
GAAAHHH , har varit nĂ„gra riktiga skitveckor hĂ€r , vĂ€rk i benen och svĂ„rt att gĂ„. Massörskan trodde pĂ„ krampande muskler runt knĂ€n sĂ„ man har fĂ„tt stretch övningar. Hmm man Ă€r nöjd man har pension nu iaf 🙄😊
”Min” sjukgymnast sa att stela muskler helt enkelt vill bli anvĂ€nda mer. Stretching verkar dom inte betrakta som sĂ€rskilt anvĂ€ndbart alls för rehab. Vid tex trĂ€ningsvĂ€rk kan stretching kĂ€nnas skönt och mjuka upp lite för stunden, men regelbunden stretching som jag hade försökt med hade ingen lĂ„ngsiktig effekt alls för mig. Jag slutade stretcha och började gĂ„ pĂ„ gym istĂ€llet. Det hjĂ€lpte 🙂 Jag hade problem med höft-lĂ„r-knĂ€.

• Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
[QUOTE="mrsnhp, post: 5772183 Jag slutade stretcha och började gĂ„ pĂ„ gym istĂ€llet. Det hjĂ€lpte 🙂
[/QUOTE] Har samma erfarenhet. Körde exemplariskt 25 min stretching utan egentligt resultat. Numera denna tid i maskiner ...

• Gilla
mrsnhp
  • Laddar…
galento galento skrev:
GAAAHHH , har varit nĂ„gra riktiga skitveckor hĂ€r , vĂ€rk i benen och svĂ„rt att gĂ„. Massörskan trodde pĂ„ krampande muskler runt knĂ€n sĂ„ man har fĂ„tt stretch övningar. Hmm man Ă€r nöjd man har pension nu iaf 🙄😊
Jag hade sÄ ont i benen i höstas att jag fick kvittera ut ett par kryckor. Blev skickad till ortopeden och pÄ röntgen, de trodde höftlederna var slut.
Men de var i "nyskick" som ortopeden sa.
PÄ eget bevÄg, dÄ jag inte fick nÄn mer hjÀlp av sjukvÄrden, började jag pÄ vattengympa.
Helt underbart och mycket roligare/skönare Àn att trÀna i luften.
Har man tur kan man fÄ det utskrivet pÄ recept, men jag fÄr betala 1.400:- per 10 gÄnger.
Men det Àr helt klart vÀrt pengarna.

• Gilla
galento och 4 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jag hade sÄ ont i benen i höstas att jag fick kvittera ut ett par kryckor. Blev skickad till ortopeden och pÄ röntgen, de trodde höftlederna var slut.
Men de var i "nyskick" som ortopeden sa.
PÄ eget bevÄg, dÄ jag inte fick nÄn mer hjÀlp av sjukvÄrden, började jag pÄ vattengympa.
Helt underbart och mycket roligare/skönare Àn att trÀna i luften.
Har man tur kan man fÄ det utskrivet pÄ recept, men jag fÄr betala 1.400:- per 10 gÄnger.
Men det Àr helt klart vÀrt pengarna.
Är du fortfarande kvar i arbetslivet? IsĂ„fall kanske vattengympa ingĂ„r i friskvĂ„rdsbidraget som mĂ„nga arbetsgivare tillhandahĂ„ller?

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Är du fortfarande kvar i arbetslivet? IsĂ„fall kanske vattengympa ingĂ„r i friskvĂ„rdsbidraget som mĂ„nga arbetsgivare tillhandahĂ„ller?
Jo, jobbar för 2.
Jag fick tillbaka avgiften 1.400:- för vintern nu, för vÄrterminen fÄr jag 600:- bidraget Àr ju pÄ 2000:-.
De 2 terminerna i höst/vinter fÄr jag betala sjÀlv.

• Gilla
Keiller
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
bidraget Àr ju pÄ 2000:-.
Det var lite snÄlt. Upp till femtusen (kanske mer nu efter inflationen) Àr ok för företag att ge. Sen kostar det förstÄs, men givet att mÄnga efterfrÄgar det sÄ blir det en vinstaffÀr för bÄde företag och anstÀllda dÄ det Àr skattefritt.

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jo, jobbar för 2.
Jag fick tillbaka avgiften 1.400:- för vintern nu, för vÄrterminen fÄr jag 600:- bidraget Àr ju pÄ 2000:-.
De 2 terminerna i höst/vinter fÄr jag betala sjÀlv.
Det Àr ju alltid nÄgot. Min arbetsgivare erbjuder 3.000:- men Àn har jag aldrig utnyttjat det. Försökte fÄ det en gÄng dÄ jag besökte en kotknackare men det pÄstods vara sjukvÄrd och inte friskvÄrd sÄ det blev nej. Men vi har "gratis" lÀkemedel (förmÄnsbeskattning) sÄ jag ska vÀl inte klaga, antar jag.

NötegÄrdsgubben NötegÄrdsgubben skrev:
Det var lite snÄlt. Upp till femtusen (kanske mer nu efter inflationen) Àr ok för företag att ge. Sen kostar det förstÄs, men givet att mÄnga efterfrÄgar det sÄ blir det en vinstaffÀr för bÄde företag och anstÀllda dÄ det Àr skskattefritt.
Japp, om du vet med dig att du anvÀnder det kan det vara lÀge att slÀnga med i löneförhandlingen. Grovt rÀknat kan du fÄ ur 3000 mer per Är dvs 500 kr i mÄnaden, men för företaget kostar det bara som 250 kr löneökning.

Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.