B Bästerortarn skrev:
Lokala bygghandeln ftw!

- Jaaaa ..... Byhåla Bär Bygg & Såg, det är Linus
- Hejsan! Skulle behöva lite grejer säger jag, går igenom grejerna och får ett jakande svar.
- Vi har öppet till 17 men vi är nog kvar en stund till för praktikanterna gillar att köra hjullastaren på gården, höhö.
Jag förklarar att jag är hemma, 60+ mil bort
- Men det är som inget problem dä, vi lastar av det på tomten. När vill du ha grejerna?
Förklarar att jag gärna vill ha grejerna nästa fredag eftersom jag kommer upp till helgen och ger adressen.
- Just det haha, det är ju nollåttan som gillar att skotta. Passade sågbladen förresten?
-Japp, det var rätt storlek. Du vad tar ni för leveransen förresten? frågar jag
Hör hur Linus räknar högt
- 28 km enkel väg ... då ska vi se ..... Men va fan förresten, bor inte du tvärs Gunnel & Håkan? Han sitter ju och tjyvhåller på snöbladet han använde i vintras.
- Exakt! svarar jag
- Nu har du tur, han kommer få betala för leveransen av snöbladet och då kan vi som plocka upp det på vägen hem. Då säger vi att frakten kostar två påsar av Kerstins (byns tunnbrödsbagare) tunnbröd.
- Det låter toppen säger jag
- Uhh nu har jag kunder, fixar allt, vi hö ...... varpå jag blir tvungen att avbryta och fråga om vi inte ska lösa betalningen också :) Frågar om jag kan swisha o.s.v.
- Det har vi inte, säger Linus. Jag måste ta hand om kunden nu, jag skriver som upp allt på "nollåttan" *höhöhö* så säger vi tre påsar tunnbröd. Hörs!

Aningens dramatiserat för effekt 😎 utbytta namn etc. men alltså glesbyggd ❤️ Inte så konstigt att man älskar't. Det finns ytterligare ett par bygghandlare på några mils avstånd och dom är lika sköna.
Stötta dem så länge de finns kvar. Här där jag bor är alla utkonkurrerade av de stora kedjorna. Den sortens service är numera ett minne blott.

• Gilla
NL12345 och 3 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Stötta dem så länge de finns kvar. Här där jag bor är alla utkonkurrerade av de stora kedjorna. Den sortens service är numera ett minne blott.
Lokala butiker framför jättarna är en bra tumregel rent generellt.

• Gilla
  • Älska
ricebridge och 3 till
  • Laddar…
RoTe
GAAAAAAAAH! Varför är det så sinnessjukt svårt att göra rätt i dagens samhälle? Hade bokat en enkel service av bilen och fick frågan om jag ville vänta kvar under tiden. Jag svarade att det inte behövdes om bilen var klar senast kl 13. När var bilen klar tror ni? 13:50 då jag var på jobbet... Jag bad då att bilen skulle parkeras inlåst över natten då jag inte vill riskera bli av med hjul, strålkastare m.m. "Ja då det fixar vi". Tog en omväg hem från jobbet vid kl 22 för att kolla var bilen stod, ja inte var den inlåst inte utan stod väl synlig från gatan (på gott och ont kanske), nåväl inget hände iaf.

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
GAAAAAAAAH! Varför är det så sinnessjukt svårt att göra rätt i dagens samhälle? Hade bokat en enkel service av bilen och fick frågan om jag ville vänta kvar under tiden. Jag svarade att det inte behövdes om bilen var klar senast kl 13. När var bilen klar tror ni? 13:50 då jag var på jobbet... Jag bad då att bilen skulle parkeras inlåst över natten då jag inte vill riskera bli av med hjul, strålkastare m.m. "Ja då det fixar vi". Tog en omväg hem från jobbet vid kl 22 för att kolla var bilen stod, ja inte var den inlåst inte utan stod väl synlig från gatan (på gott och ont kanske), nåväl inget hände iaf.
Och så har dom en fin skylt någonstans där det står att dom inte tar ansvar för kundernas bilar.
Ändå är det den som hade nyckeln sist som är ansvarig. Undrar hur deras skyltar håller i rätten?

hsd
RoTe RoTe skrev:
Du skulle ha hämtat bilen mha reservnyckelen 👹

• Haha
Workingclasshero
  • Laddar…
RoTe
hsd hsd skrev:
Du skulle ha hämtat bilen mha reservnyckelen 👹
Har ingen, det var en av anledningarna till att den var där... Men dom kunde inte koda nycklar, på märkesverkstaden. 😂

• Wow
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Har ingen, det var en av anledningarna till att den var där... Men dom kunde inte koda nycklar, på märkesverkstaden. 😂
det hände mig en gång när jag köpt en Skoda och man glömt att lägga in nån kod när bilen var ny. vid första servicen skulle dom byta batteri i nycklarna och blev tvungna att byta alla lås

B Bästerortarn skrev:
Lokala bygghandeln ftw!

- Jaaaa ..... Byhåla Bär Bygg & Såg, det är Linus
- Hejsan! Skulle behöva lite grejer säger jag, går igenom grejerna och får ett jakande svar.
- Vi har öppet till 17 men vi är nog kvar en stund till för praktikanterna gillar att köra hjullastaren på gården, höhö.
Jag förklarar att jag är hemma, 60+ mil bort
- Men det är som inget problem dä, vi lastar av det på tomten. När vill du ha grejerna?
Förklarar att jag gärna vill ha grejerna nästa fredag eftersom jag kommer upp till helgen och ger adressen.
- Just det haha, det är ju nollåttan som gillar att skotta. Passade sågbladen förresten?
-Japp, det var rätt storlek. Du vad tar ni för leveransen förresten? frågar jag
Hör hur Linus räknar högt
- 28 km enkel väg ... då ska vi se ..... Men va fan förresten, bor inte du tvärs Gunnel & Håkan? Han sitter ju och tjyvhåller på snöbladet han använde i vintras.
- Exakt! svarar jag
- Nu har du tur, han kommer få betala för leveransen av snöbladet och då kan vi som plocka upp det på vägen hem. Då säger vi att frakten kostar två påsar av Kerstins (byns tunnbrödsbagare) tunnbröd.
- Det låter toppen säger jag
- Uhh nu har jag kunder, fixar allt, vi hö ...... varpå jag blir tvungen att avbryta och fråga om vi inte ska lösa betalningen också :) Frågar om jag kan swisha o.s.v.
- Det har vi inte, säger Linus. Jag måste ta hand om kunden nu, jag skriver som upp allt på "nollåttan" *höhöhö* så säger vi tre påsar tunnbröd. Hörs!

Aningens dramatiserat för effekt 😎 utbytta namn etc. men alltså glesbyggd ❤️ Inte så konstigt att man älskar't. Det finns ytterligare ett par bygghandlare på några mils avstånd och dom är lika sköna.
Som när jag drog till banken efter jobbet och knackade på den låsta dörren (banken stängde 15:00) efter ett tag kommer bankchefen ut och säger "Hej, vad vill du?" Jo, jag skulle behöva 20K i kontanter, hon tittade på mig..... och sa "Vänta här". Efter 5 minuter kom hon ut med ett kuvert och sa åt mig att "I morgon kommer du in och skriver på ett uttag!"
Det var tider det :)

• Älska
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 8 till
  • Laddar…
Gaahhhh!! Varje år går den här delen sönder på något vis 😠
Trasig knivhållare och en ny i förpackning från Stiga på grusunderlag, med frustration över återkommande fel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stiga kvalitetsklippare. 🤪

Knivfästet, du har kört på något🤣

Det är säkert Stens fel 😂

• Haha
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Man ska inte använda klipparen när man letar rör för gränsmarkering........

• Haha
galento
  • Laddar…
Hur vet du det? 😂

A AndersS skrev:
Knivfästet, du har kört på något🤣
Skulle jag kört på något skulle jag vara helt ok med att det går sönder. Men när det går sönder minst en gång per säsong utan att jag kör i något så blir det lite tröttsamt.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Som när jag drog till banken efter jobbet och knackade på den låsta dörren (banken stängde 15:00) efter ett tag kommer bankchefen ut och säger "Hej, vad vill du?" Jo, jag skulle behöva 20K i kontanter, hon tittade på mig..... och sa "Vänta här". Efter 5 minuter kom hon ut med ett kuvert och sa åt mig att "I morgon kommer du in och skriver på ett uttag!"
Det var tider det :)
2018 13:30 Swedbank Trosa. Jag röck i dörren som va låst, kollade öppetttiderna och suckade, vände på klacken och började gå tills jag hörde en kvinnoröst ropa efter mig, vi stänger 13:00 Onsdagar men kom i du :O

• Gilla
  • Älska
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.