richardtenggren richardtenggren skrev:
Det blev ju precis ljusare ;)
Ja, så snart vänder det och blir mörkare. Innan man vet ordet av är det november igen.

”Kvinnan föder gränsle över en grav, dagen glänser till ett ögonblick, och sedan är det natt igen.”
—Samuel Beckett

• Gilla
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Ja, så snart vänder det och blir mörkare. Innan man vet ordet av är det november igen.

”Kvinnan föder gränsle över en grav, dagen glänser till ett ögonblick, och sedan är det natt igen.”
—Samuel Beckett
Jo det står inte på så är det midsommar och inte heller innan det vänder än en gång.
Time flies!

Just denna vinter och trögstartade vår känns lite extra seg bara. 🤔

MathiasS MathiasS skrev:
Jag tar mc'n till jobbet idag. Har hunnit med 30-40mil sedan sportlovet. Bara så du vet.
Blev du orolig när det började snöa på förmiddagen?

N Nyikåk skrev:
Blev du orolig när det började snöa på förmiddagen?
Jag ville egentligen inte erkänna det men precis när jag skulle åka så blev det snöstorm här med sikt på 80 meter, så jag blev faktiskt hemma. Men imorgon blir det åka!

• Haha
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Blev påkörd av en bil. Kunde gått mycket värre men lite gaaaah ändå. En närbild på ett sår med blod på en persons ben efter att ha blivit påkörd av en bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Ledsen
GladanS och 14 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Nån mer än jag som tyder orden, Middag 18.00 = Äta 18.00.
Jo. Men i sådana här sociala sammanhang som restaurangbesök och bjudmiddagar gör man bäst i att inte komma hungrig. Ät en macka eller nåt innan du åker hemifrån nästa gång, så blir det mycket bättre.

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Gaaaaahhh
Vänsterfilscampare på väg till jobbet, ska vänster i tredje rondellen, drygt 2km bort...
Tur man inte är långsint. 🤯

• Arg
mexitegel
  • Laddar…
Var inte högerfilen ledig då?

• Älska
FredrikR
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Var inte högerfilen ledig då?
Jorå, och ibland sjunker jag till deras nivå och byter tillbaka till vänster efter passage till höger och rent hypotetiskt släpper råkar släppa av lite på gasen. 😇

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
GAAAAAAHH!
Uppdatering till Windows 11 på jobbet.
Gick åt h...e.
Satt hela dagen igår utan att kunna göra något alls.
Jobbar hemma idag så att jag får något gjort, sedan får jag ansöka om gästlogin för min privata dator så att jag kan komma åt internet på den på jobbet, dessa gäller 12 timmar i taget. Då kan jag iallafall göra något tills IT-avdelningen kommer på varför de nya datorerna inte går att uppdatera.

• Ledsen
kashieda
  • Laddar…
Mikael_L
hsd hsd skrev:
Bedrägeri
Jag antar att anmälan blev nedlagd så fort åklagaren/polisen öppnat brevet.

Mikael_L
J JohanLun skrev:
Det är det nya. Förut letade pensionärer efter jämna mynt. Nåt måste man ju göra för att irritera bakomvarande!
Det är dumt att handla mitt på vardagarna. Då är affärerna egentligen bokade för pensionärerna.
Häromdagen var jag och köpte lite att ha som lunch, kom bakom en äldre pratsam herre.
Han drog iväg flera meningar, började sen gräva efter nästa mynt, och så några meningar till och så kolla ner i plånboken och leta efter lite mer, och så några meningar till osv.
Pratglad gubbe, och kassörska förstås med, men hon kanske mest var socialt kompetent.

Och lite ryckte det väl i min irritation, men samtidigt tänkte jag att det är ju fantastiskt bra att de äldre är ute och rör på sig och får lite socialt umgänge, om de så bara är kassörskan.
Det är lättare att tänka så nuförtiden, när jag börjar ha så många skröpliga gamlingar i släkten omkring mig, och inser vilken liten värld flera av dom lever i idag, jämfört medan de var i arbetslivet osv.

• Gilla
  • Älska
AndersPS och 6 till
  • Laddar…
hsd
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag antar att anmälan blev nedlagd så fort åklagaren/polisen öppnat brevet.
Nehej då
Polisen inledde en förundersökning och därefter meddelade pbolaget mig att de gjort fel och ursäktade sig, vidare kontakt med polisen så meddelade jag att problemet var löst så vi lade ner ärendet
Polisen tog detta på allvar och agerade snabbt och visst hade jag kunnat gå vidare men det kändes lite överkurs som förmodligen inte hade gett så mycket

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaaahhh
Vänsterfilscampare på väg till jobbet, ska vänster i tredje rondellen, drygt 2km bort...
Tur man inte är långsint. 🤯
Garanterat i Borlänge, där är det slalomkörning med kraftig toe-in a la racerbil som gäller för att inte bli knäpp på alla vänsterfilsmarodörer som tar höjd för sin vänstersväng åtskilliga kilometer innan och nog borde ta taxi istället när de inte kan köra bil.

• Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Blev påkörd av en bil. Kunde gått mycket värre men lite gaaaah ändå.[bild]
Kollade lite som hastigast och tänkte först att inlägget handlade om blåbärssylt 😮

Skönt att det ändå verkar ha gått hyffsat bra med dig! Bilar är hårda och bar ...... farbröder är mjuka 😉

• Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.