949 106 läst · 9 674 svar
949k läst
9,7k svar
GAAAAHHHH!!!
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Jo det står inte på så är det midsommar och inte heller innan det vänder än en gång.ricebridge skrev:
Time flies!
Just denna vinter och trögstartade vår känns lite extra seg bara. 🤔
GAAAAAAHH!
Uppdatering till Windows 11 på jobbet.
Gick åt h...e.
Satt hela dagen igår utan att kunna göra något alls.
Jobbar hemma idag så att jag får något gjort, sedan får jag ansöka om gästlogin för min privata dator så att jag kan komma åt internet på den på jobbet, dessa gäller 12 timmar i taget. Då kan jag iallafall göra något tills IT-avdelningen kommer på varför de nya datorerna inte går att uppdatera.
Uppdatering till Windows 11 på jobbet.
Gick åt h...e.
Satt hela dagen igår utan att kunna göra något alls.
Jobbar hemma idag så att jag får något gjort, sedan får jag ansöka om gästlogin för min privata dator så att jag kan komma åt internet på den på jobbet, dessa gäller 12 timmar i taget. Då kan jag iallafall göra något tills IT-avdelningen kommer på varför de nya datorerna inte går att uppdatera.
Det är dumt att handla mitt på vardagarna. Då är affärerna egentligen bokade för pensionärerna.J JohanLun skrev:
Häromdagen var jag och köpte lite att ha som lunch, kom bakom en äldre pratsam herre.
Han drog iväg flera meningar, började sen gräva efter nästa mynt, och så några meningar till och så kolla ner i plånboken och leta efter lite mer, och så några meningar till osv.
Pratglad gubbe, och kassörska förstås med, men hon kanske mest var socialt kompetent.
Och lite ryckte det väl i min irritation, men samtidigt tänkte jag att det är ju fantastiskt bra att de äldre är ute och rör på sig och får lite socialt umgänge, om de så bara är kassörskan.
Det är lättare att tänka så nuförtiden, när jag börjar ha så många skröpliga gamlingar i släkten omkring mig, och inser vilken liten värld flera av dom lever i idag, jämfört medan de var i arbetslivet osv.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 343 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 343 inlägg
Nehej dåMikael_L skrev:
Polisen inledde en förundersökning och därefter meddelade pbolaget mig att de gjort fel och ursäktade sig, vidare kontakt med polisen så meddelade jag att problemet var löst så vi lade ner ärendet
Polisen tog detta på allvar och agerade snabbt och visst hade jag kunnat gå vidare men det kändes lite överkurs som förmodligen inte hade gett så mycket
Garanterat i Borlänge, där är det slalomkörning med kraftig toe-in a la racerbil som gäller för att inte bli knäpp på alla vänsterfilsmarodörer som tar höjd för sin vänstersväng åtskilliga kilometer innan och nog borde ta taxi istället när de inte kan köra bil.FredrikR skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 949 inlägg