Så kan det förstås vara, även om det med tanke på packning, färdväg och plats är mer troligt att de hade bråttom till incheckning i fjällstugan.
Men oavsett brådska är det inte försvarbart att stressa andra i trafiken när det inte finns någon annanstans att ta vägen.
Såklart att man flyttar sig ur vägen när så är möjligt, om inte annat för att man själv inte vill bli av med lacken på stötfångaren bak. Jag tillhör inte de som campar i vänsterfil bara för att det är kul.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
wildeside
mexitegel mexitegel skrev:
Eller också var personen på väg till sitt allvarligt skadade barn sjukhuset eller liknande.

Jag brukar faktiskt släppa förbi sådana just för att det kan vara riktigt illa.
Då måste det inträffa en massa skador på barn (eller liknande) precis vid samma tid när det blivit köbildning i trafiken.
 
  • Älska
kashieda
  • Laddar…
Gaaaaahhhhh!
Skärmdump av en artikel om Ronja Rövardotter på Netflix med markerad text som saknar släppdatum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Gaaaaahhhhh!
[bild]
Never start binging innan alla delar finns...
 
  • Gilla
moonsire och 4 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Gaaaaahhhhh!
[bild]
Med tanke på Netflixs nedläggningspolitik så vet man ju aldrig hur många säsonger en serie får.
 
Ett litet mini-gaaahh
Ibland är det en liten utmaning att hitta på Östgötaleden....
Orange markering på björkstam i förgrunden med avverkad skog och kala träd i bakgrunden på Östgötaleden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tom vandringsledsskylt på en stolpe framför en avverkad skog på Östgötaleden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 5 till
  • Laddar…
  • Gilla
  • Haha
fribygg och 4 till
  • Laddar…
AXS
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Ett litet mini-gaaahh
Ibland är det en liten utmaning att hitta på Östgötaleden....
[bild][bild]
Samma med bergslagsleden. Var glad att jag hade leden inlagd på mobilen för vissa sträckor.

Och vad segt det är att gå över kalhyggen, blött och massa ris att klättra över. Hua.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
R
Mikael_L Mikael_L skrev:
GAAAAHHHH!!!
När folk blir fulla redan vid middagstid och inte har alkolås på datorn och sitter och kastar invektiv över allt och alla på forum hela kvällen ...
Du kan ju alltid be frugan installera ett😉
 
tensiden tensiden skrev:
Kontakta ansvarig i din kommun och påtala bekymret, så fixar dom snart till det. [länk]

Överlag tycker jag det är en utmärkt utmärkt led (höhö).
I övrigt var det väl utmärkt, så det är väl i samband med avverkning. Har dock mailat och uppmärksammat dem på detta
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
AXS AXS skrev:
Samma med bergslagsleden. Var glad att jag hade leden inlagd på mobilen för vissa sträckor.

Och vad segt det är att gå över kalhyggen, blött och massa ris att klättra över. Hua.
Ja, det är mycket avverkat häromkring. Förstör en stor del av naturupplevelsen att ta sig fram över kalhyggen eller i djupa spår efter maskiner, men så är det. Det är väl antingen pga borren eller att det helt enkelt var dags för avverkning.
 
Maria T
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
I övrigt var det väl utmärkt, så det är väl i samband med avverkning. Har dock mailat och uppmärksammat dem på detta
Ett Jaaaahhh och Gaaaah. I min kommun, Huddinge, så var flera leder (däribland stora Sörmlandsleden) rätt dåligt märkta, nästintill osynliga. Nu råkar jag ha en vän som arbetade i kommunen, hen påpekade och efter halva säsongen så var märkningen löjligt tydlig, ungefär var femte meter.
Så om du inte tycker du får snabbt svar, ring kommunen och be om uppgifter till person/er som är ansvariga för att lederna ska synas. Kanske det tar skruv. Så viktigt att kunna ta sig ut i skog och mark och känna sig trygg att det går att hitta tillbaka.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Ett Jaaaahhh och Gaaaah. I min kommun, Huddinge, så var flera leder (däribland stora Sörmlandsleden) rätt dåligt märkta, nästintill osynliga. Nu råkar jag ha en vän som arbetade i kommunen, hen påpekade och efter halva säsongen så var märkningen löjligt tydlig, ungefär var femte meter.
Så om du inte tycker du får snabbt svar, ring kommunen och be om uppgifter till person/er som är ansvariga för att lederna ska synas. Kanske det tar skruv. Så viktigt att kunna ta sig ut i skog och mark och känna sig trygg att det går att hitta tillbaka.
Jo, personen jag mailade till har jag haft kontakt med förut, då hade jag frågor gällande ved vid olika vindskydd och fick snabbt svar. Och som sagt, i Naturreservatet jag passerade på löpturen var det föredömligt uppmärkt.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
GAAAAHHHH
På radion i bilen, tror Mix Megapol, sa de på hemvägen att det kunde komma upp till 3 dm snö, och att de som satt på sommardäcken gjorde bäst i att stanna hemma i morgon.
Aha, ett aprilskämt tänkte jag, men när jag nu kollar på SMHI verkar det stämma 😮
Sen var det väl lite GAAHH när jag skulle betala notan för påskbuffe'n jag bjöd morsan på idag. Men det var fint o gott hos Villa Källhagen på Djurgården.
Ska det vara fint får man betala 😉
 
  • Gilla
  • Wow
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.