Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Så är det förstås, och tycker man som jag om att byta tidigt får man hålla koll på långtidsväderprognoserna och sitt eget kritiska körande. Det betyder ändå inte att ett gaaahhhh kan vara motiverat när vädergubbarna gissat fel. 🙃
Eller som vi gör med våra förutsättningar, lilla "stadsbilen" har fått på sina sommardäck kan få stå och den andra fortfarande med vinterhjul används. Och lugnt istället säga som Morran "Jaja, de e en dag imorrn å" 😉
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Att byta innan 31e är ju bara dumt om det inte handlar om en andrabil eller möjligen i Skåne, kommer ju nästan garanterat ngt bakslag som lagmässigt kräver vinterdäck.
 
Dyra alternativet är att köpa en serie dubbfria vinterdäck som mellansäsongsdäck.
 
C
N Niq skrev:
Dyra alternativet är att köpa en serie dubbfria vinterdäck som mellansäsongsdäck.
Tydligen utreds det f.n. om man skall återgå till 31/4, annars är ju mellansäsongsdäck i princip en realitet för den som både vill vara laglydig och som garanterat behöver kunna ta sig fram.
 
Att vi har en vinterdäckslag som ser lika ut för hela landet är väl ett gaaaahhh i sig!!

Men den genomsnittlige lagstiftaren tycker ju att Umeå är långt uppe i norr. En karta visar dock att man i nästan har lika mycket Sverige kvar innan man når Riksgränsen.
 
  • Gilla
GladanS och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Tydligen utreds det f.n. om man skall återgå till 31/4, annars är ju mellansäsongsdäck i princip en realitet för den som både vill vara laglydig och som garanterat behöver kunna ta sig fram.
Kryddat med lite fyrhjulsdrift för framkomlighet, den bättre hälften är glad att kunna ta den bilen till stallet på morgonen när det är oplogat, även om det bara är 5 km.
 
C cpalm skrev:
Tydligen utreds det f.n. om man skall återgå till 31/4, annars är ju mellansäsongsdäck i princip en realitet för den som både vill vara laglydig och som garanterat behöver kunna ta sig fram.
Men säger inte lagen att om vädret är sådant att det finns skäl att använda vinterdäck så är det lagligt när som helst?

Största fördelen med mellansäsongsdäck är ju att det sliter betydligt mindre på dubbarna om man inte behöver köra dom på bar asfalt.
 
Aldrig kan man lita på SMHI, de sa kl 14.00 norr om Stockholm, det började snöa nu vid Arlanda.
Men man kan lita på demonstranterna, de dyker alltid upp mest olämpligt, hänger tydligen nu i nån portal över Nynäsvägen och min svårt sjuka särbo kommer inte till sin behandling.
 
  • Ledsen
  • Wow
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
wildeside
Gaaaahhhh!!!!!!!!!!!!!!!
Om inget annat så för att tråden har blivit en däckbytar tråd😂
 
  • Haha
  • Gilla
Keiller och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Aldrig kan man lita på SMHI, de sa kl 14.00 norr om Stockholm, det började snöa nu vid Arlanda.
Men man kan lita på demonstranterna, de dyker alltid upp mest olämpligt, hänger tydligen nu i nån portal över Nynäsvägen och min svårt sjuka särbo kommer inte till sin behandling.
Och GAAAAHH för alla dessa terrorister som blockerar vägar, de borde buras in på vatten och bröd i några år så kanske idioterna avskräcks!
 
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
galento
Ja det kan ju vara nån brådskande sjuktransport som hindras av idioterna.
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Kontakta ansvarig i din kommun och påtala bekymret, så fixar dom snart till det. [länk]

Överlag tycker jag det är en utmärkt utmärkt led (höhö).
Fick svar idag, kommunen kände till att det saknas markeringar efter avverkning, ska åtgärdas under våren 👍
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Dagens känsla

Textcitat som säger "Ibland önskar jag att jag var en bläckfisk, så jag kunde klappa åtta personer på en gång.
Gaaaaah! för folk som bara inte vill förstå.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
tommib
Sitter och tittar på en utbildningsfilm om läkemedelsmodulen i vårt journalsystem. För att jag ska hålla utbildning om detta på torsdag. För att jag måste veta vad de säger i filmen. Tempot är..... sövande.....


Gaaaaaaaaaahhhh!
 
  • Gilla
  • Älska
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.