RoTe
Spela upp filmen i x1,5
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
C
N Niq skrev:
Men säger inte lagen att om vädret är sådant att det finns skäl att använda vinterdäck så är det lagligt när som helst?
Så är det, men vinterväglaget kan ju komma plötsligt i April.
 
tommib tommib skrev:
Sitter och tittar på en utbildningsfilm om läkemedelsmodulen i vårt journalsystem. För att jag ska hålla utbildning om detta på torsdag. För att jag måste veta vad de säger i filmen. Tempot är..... sövande.....


Gaaaaaaaaaahhhh!
Du får hämnas med en Powerpointpresentation. Jag hörde att det var Microsofts bidrag till läkarvetenskapen. Det är tydligen ett registrerat läkemedel. Man somnar garanterat inom 10 minuter!
 
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Att byta innan 31e är ju bara dumt om det inte handlar om en andrabil eller möjligen i Skåne, kommer ju nästan garanterat ngt bakslag som lagmässigt kräver vinterdäck.
Jag bytte i förrgår när prognosen bara sa "nån millimeter snö som sen smälter bort".
Nu är det helt täckande utanför och ren tur att barnen är sjuka och inte skulle till förskola/fritids idag. Förmodligen får jag gå ut och skifta tillbaks ikväll. Tur det går fort när allt finns i garaget så jag inte ens behöver flytta bilen en centimeter för att få det gjort.
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
tommib
RoTe RoTe skrev:
Spela upp filmen i x1,5
Bättre, men det suger fortfarande.
 
Skip6711 Skip6711 skrev:
Du får hämnas med en Powerpointpresentation. Jag hörde att det var Microsofts bidrag till läkarvetenskapen. Det är tydligen ett registrerat läkemedel. Man somnar garanterat inom 10 minuter!
Läser på distans. Man blir lika lycklig varje gång läraren lägger ut materialet inför en föreläsning och ser att pp:n är på typ 97 sidor. 😩
 
  • Haha
Skip6711
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotant skrev:
Läser på distans. Man blir lika lycklig varje gång läraren lägger ut materialet inför en föreläsning och ser att pp:n är på typ 97 sidor. 😩
Föreläsningsanteckningar i förväg?? Gaaahhhhhh vilket lyx!
På min tid skrev man i sitt anteckningsblock så pennan glödde under föreläsningen där en lärare skrev direkt på whiteboarden med i bästa fall en läslig handstil. 😁
 
  • Gilla
Klass0n och 2 till
  • Laddar…
GAAAAHHH!!!
Jag hade en lärare som skrev direkt på overhead (om någon minns det). Vänsterhänt och suddade ut det hon skrev eftersom. Gällde att vara snabbare än Lucky Luke om man skulle kopiera hennes anteckningar
 
  • Gilla
  • Haha
GladanS och 1 till
  • Laddar…
tommib
Jo, fast folk som skriver på tavlan eller en OH-plast kan sällan skriva fortare än man hinner med själv. De skriver också det som är relevant istället för att mata på med massor av ovidkommande skräp.

PowerPoint is for people without a point.
 
  • Gilla
HenrikHuslöse och 5 till
  • Laddar…
Jag kommer ihåg en mattelärare på högskolan, vi hade sex rejäla griffeltavlor i föreläsningssalen, denne skrev så att kritan sprutade, fyllde alla sex på 45m, suddade under rasten och fyllde igen.

Där hade man bannemig svårt att hänga med.

Sen hade vi en som hade kopierat matteboken på OH och skrev i marginalen under föreläsningen.
Det gällde att hinna med innan han drog undan OHn och började på nästa.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi hade 4 tavlor men läraren var höger och vänsterhänt, med en krita i var hand...
 
Hade en lärare som fyllde hela tavlan med formler och alla antecknade som tokar. När han var klar efter en timma tog han ett steg tillbaka, tittade på tavlan och sa ”Det här är ju helt fel”, suddade ut allt och började om.
 
  • Haha
  • Gilla
HenrikHuslöse och 3 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Sitter och tittar på en utbildningsfilm om läkemedelsmodulen i vårt journalsystem. För att jag ska hålla utbildning om detta på torsdag. För att jag måste veta vad de säger i filmen. Tempot är..... sövande.....


Gaaaaaaaaaahhhh!
Har du tur kan du speeda upp videon och fortfarande hänga med utan problem. 🙂
 
tommib tommib skrev:
Jo, fast folk som skriver på tavlan eller en OH-plast kan sällan skriva fortare än man hinner med själv. De skriver också det som är relevant istället för att mata på med massor av ovidkommande skräp.

PowerPoint is for people without a point.
Men i alla fall jag vill ju kunna läsa vad jag själv skrivit. Att skriva som en läkare hjälper ju inte när man ska repetera föreläsningsanteckningarna.

If you can´t use your head, use your overhead.
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Skrev i morse att man inte kan lita på SMHI. Inte fan kom det nån snö här mer än några flingor, jag ville ju åka hem i snökaos och se kalabaliken.
GHHHHAAAA för folk som slarvar. Har felsökt en ny motor/automatik i 5 timmar, nån har slarvat vid tillverkning av en brytare, klämt en kabel så den jordade.
Det ända som händer i automatiken när svagströms delen kortsluts, är att den bara inte fungerar.
När det finns en säkring som brinner av är det enklare att förstå "Jaha, det är kortis"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.