Maria T
Keiller Keiller skrev:
GAAAAHH!
Jäsningen sket sig totalt så det blev små jävla bullar idag.[bild][bild]
[bild]
Vet inte vad som gick snett, det finns ju ett otal saker som påverkar hur bra det blir. GAAAAHH!
Det är ju poppis med mini-semlor som motsats till alla, i mitt tycke, äckligt stora muffins som finns på så gott som varje bageri. Hellre ta två små söta bullar då.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Det är sant. Det gäller dock inte maränger 😍

EDIT: Passar på att lägga till ett rejält GAHHHH för självutnämnda ordningsmänniskor i trafiken som aktivt hindrar omkörning eftersom de i bästa fall bara har erfarenhet av vinterväglag en vecka om året på väg till Sälen och köper billigast möjliga odubbade vinterdäck.

Då är ju till och med danskarna mer sympatiska - och det säger en hel del..
 
Redigerat:
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
Maria T
mexitegel mexitegel skrev:
Det är sant. Det gäller dock inte maränger 😍
Instämmer, maränger kan aldrig bli för stora. Inte heller Jitterburgare, det är nog det bakverk jag saknar mest av alla - jag har ingen talang själv att baka, så hittar gärna ett kondis/småbrödsbageri som säljer just dessa.
https://fredriksfika.allas.se/fredriks-smakakor/jitterbuggare/ Men de jag vill ha ska fasiken ha kakao i mördegssmeten 😏
 
  • Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
GAAAHHHH.
Det finns folk till allt.
Vi har ett förråd, där finns även ett mottagningsförråd dit man kan skicka paket, jag får sms när det finns paket att hämta.
Kommer dit, dörrarna står öppna, jag går in och börjar leta på en hylla. Då skriker personen som är där inne "Vad gör du"
Letar paket.
"Jag vill inte vara ansvarig för att vem som helst kan komma in, du får gå ut, och själv låsa upp när jag är klar"
Jaha....jag gick ut.
Personen hänger på kodlåset och sträller om koden.
Då kunde jag inte hålla mig...du satte dit låset åt fel håll.
"Vadå"
Du satte det upp o ner.
"Jaha, vad spelar det för roll"
Prova själv sa, jag ställ in koden nu när låset sitter upp o ner, öppna det och vänd det rätt.
Personen gjorde det, ställde sig för att liksom dölja låset och höll på en bra stund innan det klickade upp.
( Alla har samma kod till låset)
"Jaha, du som vet hur ska det sitta"
Så siffrorna är åt rätt håll är nog bra, svarade jag.
"Sätt dit det du då" Personen hängde låset öppet på ena ögglan och gick.....
 
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
Anna_H och 7 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
GAAAHHHH.
Det finns folk till allt.
Vi har ett förråd, där finns även ett mottagningsförråd dit man kan skicka paket, jag får sms när det finns paket att hämta.
Kommer dit, dörrarna står öppna, jag går in och börjar leta på en hylla. Då skriker personen som är där inne "Vad gör du"
Letar paket.
"Jag vill inte vara ansvarig för att vem som helst kan komma in, du får gå ut, och själv låsa upp när jag är klar"
Jaha....jag gick ut.
Personen hänger på kodlåset och sträller om koden.
Då kunde jag inte hålla mig...du satte dit låset åt fel håll.
"Vadå"
Du satte det upp o ner.
"Jaha, vad spelar det för roll"
Prova själv sa, jag ställ in koden nu när låset sitter upp o ner, öppna det och vänd det rätt.
Personen gjorde det, ställde sig för att liksom dölja låset och höll på en bra stund innan det klickade upp.
( Alla har samma kod till låset)
"Jaha, du som vet hur ska det sitta"
Så siffrorna är åt rätt håll är nog bra, svarade jag.
"Sätt dit det du då" Personen hängde låset öppet på ena ögglan och gick.....
Måndagsfeeling kanske 🤷
Eller så är personen alltid sådan. 😂
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Alla inställningar i de här förbannade "family-lösningarna" som Google, Microsoft, Xbox osv tillhandahåller! Mer än ofta får barnen upp ett meddelande på skärmen: "Skit ner dig, du får inte göra det här utan att ändra nåt som vi inte tänker tala om vad det är", helt utan ledtråd till vad det är som är blockerat och hindrar. Just idag var det spelet "Among Us" som min son försökte starta på en PC, men det var tvärnit utan ledtråd. Som vanligt slutade det med att jag klickar runt i alla appar och inställningar, avmarkerar och ändrar massa saker som jag inte vet vad de är.
GAAAAHHHH!!! 👿
 
  • Ledsen
  • Haha
dilemma och 2 till
  • Laddar…
Idag skickade PostNord appen pushnotis om en leverans, när jag klickade på den var appen tom och jag var tvungen att logga in, tror ni jag fanns i deras rullar då... skapa ny användare med epostkonton och telenummer som avslutas med Bankid :O Vafan, börja med Bankid så kan ni logga in mig på mitt gamla konto... Nä se det gick inte, gamla "kontot" som bortblåst. Men hur kom pushnotisen fram då?

GAAAAHHHH!!!​

 
  • Wow
  • Ledsen
cpalm och 3 till
  • Laddar…
500 MB disk, det har jag inte haft sedan 90 talet :)

Du menar nog 512 GB även det är lågt idag. De flesta budget nvme ligger på 1 TB
 
richardtenggren
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
500 MB disk, det har jag inte haft sedan 90 talet :)

Du menar nog 512 GB även det är lågt idag. De flesta budget nvme ligger på 1 TB
Han kör ju för fan på SSID 🥳
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Han kör ju för fan på SSID 🥳
Bra jobbat hitta en på 500 MB trodde jag inte fanns. Varför man nu skulle vilja ha en sådan liten
 
  • Wow
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Tips?
https://www.everydaycard.se/ utges av Nordea

Har precis bytt från Coop medmera och dubblar kickbacken till 1% på allt (eftersom jag spenderar betydligt mer än 20.000 per 6 månader).
 
TeroM TeroM skrev:
Kanske dags att starta en allmän datorhjälptråd i teknikdelen
Bra idé. Föreslår att du gör det.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Gaaaaaaaaaahhhhhhh! Fyfan, beställde ny tävlingsbaddräkt till dottern.
5800:- 😱
Skönt att jag fick en liten bonus från chefen.....som kanske skulle gått till nåt annat, men men......
 
  • Wow
  • Älska
  • Ledsen
Bästerortarn och 11 till
  • Laddar…
Gaaahhh!!! Tredje dagen med episk man cold och så ligger man och läser öltråden. Jag vill också känna smaker och vara sugen på nåt! 🥴😰
 
  • Ledsen
  • Gilla
Klass0n och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
WAAAAAAAAAAAGH!

Jag vill inte ha mer regn! 😖

[bild]
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH!

Kan det inte sluta regna?!
När väl vatteninträningen i källaren lugnar ner sig lite, då jävlar ska det komma ett nytt jävla regn...
 
  • Ledsen
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.