1 027 975 läst · 10 514 svar
1028k läst
10,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 092 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
N Niq skrev:
Använder "aldrig" nyckel till att lossa en kapskiva. Slår loss den med handen o drar åt den med ett grepp runt skivan.richardtenggren skrev:
GAAAAHHH varför kan inte Postnord utföra den arbetsuppgift som är skälet till att de ens existerar!?
Har väntat på ett paket som skickades som spårbart. Posten har markerat paketet som levererat i brevlådan förra fredagen. Jag var hemma då och inget paket levererades. Väntar tills måndagen för att se om det dyker upp då men icke. Ringer posten som säger att jag ska avvakta någon dag då det kan hända att brevbäraren "markerade" fel paket som levererat.
Ringer posten igen senare då inget paket har kommit. Då säger den personen att de på kundservice har möjlighet att ringa till den lokala terminalen och efterlysa det men att det har gått för lång tid nu och att jag därför skulle ha ringt in tidigare.
Men jag gjorde ju det GAAAAHHH!
Har väntat på ett paket som skickades som spårbart. Posten har markerat paketet som levererat i brevlådan förra fredagen. Jag var hemma då och inget paket levererades. Väntar tills måndagen för att se om det dyker upp då men icke. Ringer posten som säger att jag ska avvakta någon dag då det kan hända att brevbäraren "markerade" fel paket som levererat.
Ringer posten igen senare då inget paket har kommit. Då säger den personen att de på kundservice har möjlighet att ringa till den lokala terminalen och efterlysa det men att det har gått för lång tid nu och att jag därför skulle ha ringt in tidigare.
Medlem
· Stockholm
· 4 098 inlägg
Det går att ta bort skivan med handen.N Niq skrev:
Håll in låsningen och slå motsols med en handskförsedd hand i periferin på skivan, slå radiellt.
Vid montering gör det omvända, börjar man slipa löst kan den lossna så kapa lite först så den drar åt sig det sista själv.
GAAAAHHHH!!!!!!!! för att detta inte var ett GAAAAHHHHH!!!!!
Låter fullt rimligt. Det enda som är udda är att de inte snäst att du ska kontakta avsändaren och låta denne (som ju är deras kund) reda ut saken med PN.P Paulina123 skrev:GAAAAHHH varför kan inte Postnord utföra den arbetsuppgift som är skälet till att de ens existerar!?
S sunqan skrev:
Jodå, de sa den sista killen på slutet, avsändaren skulle reklamera försendelsen och sen var allt frid och fröjd enligt posten. Önskade bara att killen, som svarade första gången jag ringde, hade kontaktat terminalen.....