Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Gaaaaaaah!!

När folk försöker smyga in ett byte av nick och hoppas att ingen märker.. ;)
Jag är för. Även om jag alltid misstänkt att Dalsland inte finns på riktigt.

richardtenggren
N Niq skrev:
Gaaahhhh!!!
Varför är haknyckeln till vinkelslipen aldrig där man tror att man lämna den och varför kommer den alltid bort
En mindre och smidig spännmutter för vinkelslipar, med text "max 8500/min" och "M14".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tycker denna modell är smidig, inte lika klumpig som Bosch SDS Clic. :)

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Den där hjälper ju inte om man inte hittar nyckeln för att få loss orginalet :crysmile:

• Gilla
Roga1337
  • Laddar…
richardtenggren
mexitegel mexitegel skrev:
Den där hjälper ju inte om man inte hittar nyckeln för att få loss orginalet :crysmile:
Man kan väl greppa skivan ;)

• Gilla
zwennebanan
  • Laddar…
N Niq skrev:
Fungerar med snabblås också. Är för snål för denna lösning.
Tycker ofta det blir klumpigt med nyckeln i sladden när man gör något där sladden hänger.

Har hört ett rykte om att man kan ha plats för den där man alltid sätter tillbaka den när man är färdig.:rofl:
richardtenggren richardtenggren skrev:
Man kan väl greppa skivan ;)
Använder "aldrig" nyckel till att lossa en kapskiva. Slår loss den med handen o drar åt den med ett grepp runt skivan.

• Gilla
zwennebanan och 1 till
  • Laddar…
Gaaahhh, lämnade 3d skrivaren över lunchen...
3D-skrivare med misslyckat utskriftsprojekt med trasslig filamenthög.
Skapa konto

A anis16 skrev:
[bild]
Åååh! EXAKT en sån där har jag letat efter flera år. Vad ska du ha för den? ;)

• Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
A anis16 skrev:
[bild]
Vad exakt var tanken att det skulle bli?

K Keld skrev:
Använder "aldrig" nyckel till att lossa en kapskiva. Slår loss den med handen o drar åt den med ett grepp runt skivan.
Funkar bra med 125 mm maskinen för mig men 230mm drar fast sig så hårt att jag inte får loss den med handkraft.
Fast det kanske jag som är för klen :D

tveksamt tveksamt skrev:
Vad exakt var tanken att det skulle bli?
Skärmavbild av 3D-utskriftsprogram med förhandsvisning av ett objekt som ska skrivas ut.
Skapa konto

A anis16 skrev:
[bild]
Illustration av en man med skägg och texten "ehh, good enough" - Mediocrites.

• Haha
  • Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
GAAAAHHH varför kan inte Postnord utföra den arbetsuppgift som är skälet till att de ens existerar!?

Har väntat på ett paket som skickades som spårbart. Posten har markerat paketet som levererat i brevlådan förra fredagen. Jag var hemma då och inget paket levererades. Väntar tills måndagen för att se om det dyker upp då men icke. Ringer posten som säger att jag ska avvakta någon dag då det kan hända att brevbäraren "markerade" fel paket som levererat.

Ringer posten igen senare då inget paket har kommit. Då säger den personen att de på kundservice har möjlighet att ringa till den lokala terminalen och efterlysa det men att det har gått för lång tid nu och att jag därför skulle ha ringt in tidigare.

Men jag gjorde ju det GAAAAHHH!

N Niq skrev:
Gaaahhhh!!!
Varför är haknyckeln till vinkelslipen aldrig där man tror att man lämna den och varför kommer den alltid bort
Det går att ta bort skivan med handen.
Håll in låsningen och slå motsols med en handskförsedd hand i periferin på skivan, slå radiellt.
Vid montering gör det omvända, börjar man slipa löst kan den lossna så kapa lite först så den drar åt sig det sista själv.
GAAAAHHHH!!!!!!!! för att detta inte var ett GAAAAHHHHH!!!!!

• Gilla
Karusellen
  • Laddar…
P Paulina123 skrev:
GAAAAHHH varför kan inte Postnord utföra den arbetsuppgift som är skälet till att de ens existerar!?

Har väntat på ett paket som skickades som spårbart. Posten har markerat paketet som levererat i brevlådan förra fredagen. Jag var hemma då och inget paket levererades. Väntar tills måndagen för att se om det dyker upp då men icke. Ringer posten som säger att jag ska avvakta någon dag då det kan hända att brevbäraren "markerade" fel paket som levererat.

Ringer posten igen senare då inget paket har kommit. Då säger den personen att de på kundservice har möjlighet att ringa till den lokala terminalen och efterlysa det men att det har gått för lång tid nu och att jag därför skulle ha ringt in tidigare.

Men jag gjorde ju det GAAAAHHH!
Låter fullt rimligt. Det enda som är udda är att de inte snäst att du ska kontakta avsändaren och låta denne (som ju är deras kund) reda ut saken med PN.

S sunqan skrev:
Låter fullt rimligt. Det enda som är udda är att de inte snäst att du ska kontakta avsändaren och låta denne (som ju är deras kund) reda ut saken med PN.

Jodå, de sa den sista killen på slutet, avsändaren skulle reklamera försendelsen och sen var allt frid och fröjd enligt posten. Önskade bara att killen, som svarade första gången jag ringde, hade kontaktat terminalen.....

• Gilla
sunqan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.