Hej, vi har fått fuktskada på parketsgolvet i huset och det kom ftån diskmaskinen..Försäkringsbolaget vill inte godkänn skadan för vi hade inte plast under diskmaskinen. Vi satte en fuktigare och elementen på skadan sedan en vecka..Det verkat parketgolver har torkat nu. Jag undrar om det är möjlig arr sätt nya laminat golv på den nu eller måste vi vänt ett tag till.
Går det att sätta laminat på skadan.?.,t
Går det att sätta laminat på skadan.?.,t
Att ytskiktet torkat innebär inte att det är torrt under. Vad är det för material under parketten/laminaten? Hur lång tid pågick läckaget/var det stora volymer vatten?N Nannito skrev:
Jag hade omedelbart rivit ut ytskiktet för att det ska torka ut snabbare. Inte väntat i flera veckor.
Baserat på den information du lämnat går det inte gissa om det är för tidigt att lägga nytt golv/ytskikt.
PS. Jag hoppas att ni har skvallerbyttor under kyl och frys.
Hej och tack för svaret.det är parker golv och läckage har pågått längre tid med stora volymer vatten från diskmaskinen .Är det möjlig att riva ut ytskiktet runt om hela skadade platsen utan att valka skada på paketet för det är svårt hitta samma färg nu.TackK Kardan79 skrev:Att ytskiktet torkat innebär inte att det är torrt under. Vad är det för material under parketten/laminaten? Hur lång tid pågick läckaget/var det stora volymer vatten?
Jag hade omedelbart rivit ut ytskiktet för att det ska torka ut snabbare. Inte väntat i flera veckor.
Baserat på den information du lämnat går det inte gissa om det är för tidigt att lägga nytt golv/ytskikt.
PS. Jag hoppas att ni har skvallerbyttor under kyl och frys.
Du borde oroa dig mer för att få allt torrt än för ytskiktet.N Nannito skrev:
Är det betong under parketten?
Har någon/några väggar påverkats?
Spontant tycker jag inte det ser så allvarligt ut. Lite försiktigt slipning eller rengöring av den skadade ytan borde räcka.
Att ge sig på att byta ut parkettgolvet mot laminat låter inte bra tycker jag.
Har du ingen uppfattning om hur mycket vatten som runnit ut? Det är ju en begränsad mängd vatten i en diskmaskin och detta har väl inte pågått under längre tid.
Att ge sig på att byta ut parkettgolvet mot laminat låter inte bra tycker jag.
Har du ingen uppfattning om hur mycket vatten som runnit ut? Det är ju en begränsad mängd vatten i en diskmaskin och detta har väl inte pågått under längre tid.
N Nannito skrev:
Detta är en väldigt viktig omständighet.E etompau skrev:
Lite vatten vid ett tillfälle sabbar ytskikt, men torkar snabbt. Längre tids läcka förutsätter att material får torka ur under en längre tid.
Jag tycker att TS ska anlita någon med lite koll på fuktskador. För att få en bättre bild av problemets omfattning.
Klicka här för att svara