Medlem
· Västra Götaland
· 14 inlägg
Hej, har lite problem med fuktskador på insidan av fönstren (nedre hörnen). Diskuterade det med en hantverkare (snickare) som föreslog att plåtslagare skulle sätta upp en vinkel mellan foder och vägg (se bild). Detta har dock inte hjälpt utan vid långvarigt regn så kan man ana lite fukt (eller så inbillar vi oss det….) vid dessa ställen.
Huset är byggt 1923, och renoverades 1973 (nya fönster och reveterad fasad).
Har även låtit en murare granska fasaden för att bedömma ytskicket, men enligt honom sär det inget fel på det.
Störst problem på vägg mot söder, men även norra sidan har liknande tendenser till fuktskador.
Är lite rådvill om vad jag skall göra/hur jag skall rötta till detta.
Har även låtit en snickare till undersöka (genom att ta bort foderlisten (heter det så?) vid det fönstret som har mest skador - men inget direkt felaktigt kunde noteras…
Huset är byggt 1923, och renoverades 1973 (nya fönster och reveterad fasad).
Har även låtit en murare granska fasaden för att bedömma ytskicket, men enligt honom sär det inget fel på det.
Störst problem på vägg mot söder, men även norra sidan har liknande tendenser till fuktskador.
Är lite rådvill om vad jag skall göra/hur jag skall rötta till detta.
Har även låtit en snickare till undersöka (genom att ta bort foderlisten (heter det så?) vid det fönstret som har mest skador - men inget direkt felaktigt kunde noteras…
Klicka här för att svara
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Hjälp vid val av fönster 🪟
Fönster & Dörrar -
Lika låsning efter husköp - extra cylindrar?
Fönster & Dörrar -
Hur många karmhylsor till 120x120 cm fönster?
Fönster & Dörrar -
Kan du hjälpa mig att identifiera vilken typ av gardinglide detta är?
Fönster & Dörrar -
Tips kring "utflyttning" av fönster
Fönster & Dörrar