21 359 läst · 166 svar
21k läst
166 svar
Framtidens skräck för det vi gör idag
När barnen flyttar ut har man råd med mer prylar! It all works out!!
Med tre på väg ut är vi annars mest oroliga för att 300+ m2 inte skall räcka till när det i framtiden drösar in 15 pers i form av barn, respektive och barnbarn. Yta kan man knappast ha för mycket av.
Med tre på väg ut är vi annars mest oroliga för att 300+ m2 inte skall räcka till när det i framtiden drösar in 15 pers i form av barn, respektive och barnbarn. Yta kan man knappast ha för mycket av.
jag är själv i mitt 80m2 hus, lagomt för mig.
Får ju faktiskt plats med lite bildelar inne också!
Men ändå är jag för lat för att dammsuga. Idag kom jag hem, tryckte på dammsugarroboten och satte mig med en godispåse och slappade.
Men för folk som planerar att ha besök av släkten och sånt så är det säkert skönt med stora ytor!
Får ju faktiskt plats med lite bildelar inne också!
Men ändå är jag för lat för att dammsuga. Idag kom jag hem, tryckte på dammsugarroboten och satte mig med en godispåse och slappade.
Men för folk som planerar att ha besök av släkten och sånt så är det säkert skönt med stora ytor!
Redigerat:
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg
Låter som att du har samma "problem" som mig skalman1, för LITET garage (mitt rymmer bara 2 bilar och lite grejer..)
Sen det där med att många rum är jobbigt att städa, det har jag erfarenhet efter från förra helgens inflyttningsfest, någonting som är extra jobbigt är att skura trappsteg..! (2 svängda trappor och högt till tak = många steg)
Halvt "on topic": Jag har lämnat ett litet meddelande i badrumsväggen till nästa person som kommer renovera det, hoppas det kommer uppskattas
On topic: ilskan över att jag föredrar skruv, och dessutom limmat golvspånskivorna (som redan nämnts)
Sen det där med att många rum är jobbigt att städa, det har jag erfarenhet efter från förra helgens inflyttningsfest, någonting som är extra jobbigt är att skura trappsteg..! (2 svängda trappor och högt till tak = många steg)
Halvt "on topic": Jag har lämnat ett litet meddelande i badrumsväggen till nästa person som kommer renovera det, hoppas det kommer uppskattas
On topic: ilskan över att jag föredrar skruv, och dessutom limmat golvspånskivorna (som redan nämnts)
Redigerat:
Ja det kan det säkert vara, men det är liksom inte linjärt.skalman1 skrev:
För om du skaffar hem en partner behöver ni inte 160m2 för att partnern ska få ett eget kök, eget badrum, egen soffa osv.
Och sen med ett barn i bilden behövs det inte 240m2, eller hur.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 9 909 inlägg
Nja, jag behöver ingen partner, har en robotdammsugare nu.Mikael_L skrev:
Men jag fattar vad du menar.
Om ett barn behöver 80m2 beror ju på hur fet denne är.:wow:
Men det här med hur stor yta man behöver är väl lite beroende på vilken typ av perosn man är och vilka intressen man har.
Tycker man det är kul att bjuda hem släkten, ha fester, kalas och liknande + gillar stora öppna ytor så är det säkert trevligt med 200m2.
Men för min del som är typ tvärtom så behövs det inte.
Att stora hus skulle vara framtidens skräck har jag lite svårt att tro, folk har väl "alltid" varit villiga att betala lite extra för att få det man vill ha.
Om man tänker uppvärmningskostnader och liknande då alltså.
Redigerat:
Egen kallfusion till alla! Alla kan kapa bort de svindyra elbolagen!