Var beställde du den ifrån, vad kostade det, och vilka tillbehör fick du med? Nu blev man ju väldans nyfiken!

Hoppas också hinna trolla lite med handöverfräsarna i helgerna...

Snorunge den siten som du tipsade om verkar mycket intressant, speciellt som den ligger i Sverige. Har spanat på flera av dessa grejer på Woodcraft tidigare

http://www.woodworking.se

Är det någon som har några exempel på priser från dem?

Undrar smått hur de kan göra så bra jobb som de gör i The Router Workshop utan sådana liftar.
Varför efterlikna vertikalfräsars klumpighet när man efterfrågar smidighet? Dvs bara kunna köra upp frässtålet efter ett färdigt ämne istället för att veva i oändlighet?

/Kent

Man vill inte ens tänka på vad den där lyften kan kosta. Hoppas iofs bli positivt överraskad, men plötsligt känns det som om det skulle bli billigare att köpa en komplett vertikal med elhiss. (Mitt vertikalfräsprojekt räknar jag inte som en komplett vertikal, utan bara ett renoveringsprojekt så här långt. Får pris på ny insatsspindel endera dagen, för dem som följde tråden "Vertikalfräs inhandlad")

Mr Handyman skrev:
Man vill inte ens tänka på vad den där lyften kan kosta. Hoppas iofs bli positivt överraskad.
Nej det blir du nog inte. Kommer nog att hamna på ca 4 papp här.

Den digitala kostar $299 i USA och dom skeppar över. Den ÅF som har den svenska sidan är jag tveksam till med tanke på hur översättningen är gjord.

"tråd-rensning"... thread-clearing betyder fritt översatt gäng-rensning...

Nja, jag skulle gå direkt på USA istället

Kan nån berätta varför för mig? Enklaste är ju att ta ut fjädrarna och nollställa mot arbetsstycke...
Veva upp och ner lär man ju bli knäpp på.

Dessutom, nollställning måste ju ändå göras vid fräsbyte så vad tjänar man på nån hiss?

/Kent

Redigerat:
Mr Handyman skrev:
Var beställde du den ifrån, vad kostade det, och vilka tillbehör fick du med? Nu blev man ju väldans nyfiken!

Hoppas också hinna trolla lite med handöverfräsarna i helgerna...
Jag beställde från Woodpeck, när dollarn var lite bättre än idag...
Jag tog även med ett motanhåll i aluminium och lite "täckbrickor" (Tackbrickor som har samma ytterdiam för att passa i liftens platta, men olika innerdiam för att anpassas till vilket stål som används), och sedan blev det lite annat smått och gott som tex ett knippe Bessy tvingar. Och eftersom jag INTE hade bråttom så tog jag hem detta med båt via Jetcarrier. Fungerade klockrent, kan jag verkligen rekommendera!

När det gäller den digitala lyften så bör man observera att den inte passar våra standardfräsar som tex min makita 3612, dewalt, classes, vissa bosch etc. Den kräver att man använder en fräs som tex Bosch GMF1400 http://www.axminster.co.uk/product-Bosch-GMF1400CE-1-2-Router-480380.htm Där man kan lyfta ur själva motorn, ur dess hållare.

SOm jag skrev tidigare, hoppas på att få i denna innan julledigheten är över, tyvärr så är det lite kvar på fräsbordet innan jag kan börja fräsa hålet för lyften...

Fick precis ett mail med priser från Woodworking.se.
3650 kr ville de ha för Smartlift Digital.

Sitter och räknar på om man köper från USA direkt blir det:
$300 + svensk moms 25% = 2875:-
Frakt går nog på ca 400:-
Det blir 3200 - 3300:-
Då tjänar man ca 400:- mot att handla i sverige.

Hur var priset hecke? 3650:- inkl. moms?

Det var inte angivet om det var inkl eller exkl. Stod inte heller på hemsidan vad jag vill minnas.
Antar att det var inkl.

Det tillkommer väl lite tull också.

hecke skrev:
Det tillkommer väl lite tull också.
Jaha då är vinsten helt uppäten. Om nu inte du fick priset exkl. moms. Då blir priset ca 4560:-

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.