H
Vaknade inatt/tidigt imorse av att det var så varmt och gick ut till denna vackra himmel.
Soluppgång över en spegelblank sjö med trädklädda kullar i bakgrunden, sett från en altan med staket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 13 till
  • Laddar…
Lite osäker på om jag skulle lägga bilden här eller hundtråden...
Hur som helst så blev det till att köpa med oss lite frukost i byn och åka ut i naturen för att käka denna, mycket mysigt och välbehövligt!

En hund ligger bredvid stenar vid en sjö omgiven av skog, med näckrosblad på vattnet och en blå himmel med moln i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 12 till
  • Laddar…
Kvällstur med båten
En båt åker på en stilla sjö omgiven av grönskande skog under en molnig kvällshimmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 12 till
  • Laddar…
Glödande måne & Glödande sommarstuga!
 
  • Glödande måne synlig över en skogsklädd ö vid en stilla sjö i skymningen, med reflekterande vatten och gräs i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En upplyst sommarstuga omgiven av träd på kvällen, med månljus och en bil parkerad intill.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Maria T och 10 till
  • Laddar…
4774
M MjO_BlåNagel skrev:
Glödande måne & Glödande sommarstuga!
Jösses vilken belysning
 
4774 4774 skrev:
Jösses vilken belysning
Allt är LED så elräkning knappt märkbar även fast lyset är på 🙂
 
  • Gilla
4774
  • Laddar…
Och våra mobilkameror, om det är en sådan, manipulerar ljus, kontrast och färger mera eller mindre.😉
Ofta vid kväll/natt med mörker blir det mycket stora skillnader mellan mörkt och ljus som inte finns när du står och tittar i "verkligheten".
Har tagit denna där det blir mörkare, mycket mera blått och starkare ljus.
En brygga leder ut mot en sjö under nattid, med en stol i slutet och en stor måne som reflekteras på vattnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
husdrommaren och 10 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Och våra mobilkameror, om det är en sådan, manipulerar ljus, kontrast och färger mera eller mindre.😉
Ofta vid kväll/natt med mörker blir det mycket stora skillnader mellan mörkt och ljus som inte finns när du står och tittar i "verkligheten".
Klart mer effektfullt via mobil-lins än ögat. Så ser inte lika kul ut när man glor okulärt 😄
 
4774
A AndersS skrev:
Och våra mobilkameror, om det är en sådan, manipulerar ljus, kontrast och färger mera eller mindre.😉
Ofta vid kväll/natt med mörker blir det mycket stora skillnader mellan mörkt och ljus som inte finns när du står och tittar i "verkligheten".
Har tagit denna där det blir mörkare, mycket mera blått och starkare ljus.
[bild]
Håller med, hatar att det inte går att ta en bild så som jag ser verkligheten utan alltid någon liten ai som lägger sig i 😠
 
4774 4774 skrev:
Håller med, hatar att det inte går att ta en bild så som jag ser verkligheten utan alltid någon liten ai som lägger sig i 😠
Ja, den här ser väl inte så kul ut, men det var magiskt I verkligheten när jag for mot båten i går kväll.
Follingbomasten/kyrkan Gotland
En mast och en kyrkspira syns mot en solnedgång på Gotland. Ljus från bilar syns i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
4774
Isakare Isakare skrev:
Ja, den här ser väl inte så kul ut, men det var magiskt I verkligheten när jag for mot båten i går kväll.
Follingbomasten/kyrkan Gotland
[bild]
Jag älskar bilden ändå för jag vet vilka magiska färger himlen skapar. Jag har en systemkamera annars men den släpar man ju inte med sig jämt direkt .
 
Inte så mycket himmel, men himla fint iaf.
Utsikt från en båt mot en sluss med höga broar i bakgrunden, lugnt vatten och byggnader längs kajen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kashieda och 9 till
  • Laddar…
Gul kvällshimmel med moln ovanför ett hus och trädgård; en helikopter syns i mitten av bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mäktig gul kvällshimmel igår. Tittar du noga ser du helikoptern som jag egentligen gick ut för att ta en bild på.
 
  • Gilla
Myckling och 6 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
[bild]

Mäktig gul kvällshimmel igår. Tittar du noga ser du helikoptern som jag egentligen gick ut för att ta en bild på.
På telefonen syns den inte utan att zooma bilden.
 
Isakare Isakare skrev:
Ja, den här ser väl inte så kul ut, men det var magiskt I verkligheten när jag for mot båten i går kväll.
Follingbomasten/kyrkan Gotland
[bild]
Förstår inte, var är masten.......
Silhuett av en byggnad med spetsigt tak i solnedgången, upplysta fönster nedtill och en mast på toppen som syns mot himlen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Även med en mobil kan man ta bort med t.ex. objektradering.😇
 
  • Gilla
  • Wow
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.