319 672 läst · 979 svar
320k läst
979 svar
Foton på era nätverkslösningar? =)
Intressant. Kanske skulle äverväga en ny då bara för energibesparingen (som aldrig går att räkna hem men som är tillfredställande). Har du kollat vilken floatspänning den ger? Gamla Smart UPS gav alltid för mkt så man måste ändra kalibreringen i dem.T tompaah7503 skrev:Ja, det är den nyare varianten med LCD-display. Och ett Ethernet-kort så jag plockar ut status med SNMP.. modernt!
Jag vet inte om egenförbrukningen, lasten anges till 47 W enligt displayen och Efficiency till 90 % så jag antar att egenförbrukningen blir då 5-6 watt men jag kanske borde mäta med energimätare både på in- och utgående så jag får det på riktigt.
Det finns ingen möjlighet att koppla extra batterier till denna, jag har bara seriekopplat vanliga blysyra-ackar och dragit kablaget till batteriterminalen på UPS:en, drifttiden är alltså helt tokigt fel, den påstår sig själv fungera runt 1h50m men i verkligheten går den runt 20-24h.
tommib skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det är temporärt tills jag får dit elskåpet.tommib skrev:
Det ska in två rackskåp och en 30cm brett skåp med en konvektor i för kyla sen. Så det kommer mer nätverk
Det är mycket som inte är klart än. Jag har inte fått radiebegränsarna till trådstegen, vissa kablar ska bytas ut till svarta, kablarna ska fästas upp ordentligt osv osv.
Redigerat:
Det är 3st Quattro 5kVA som är konfigurerade för 3-fas.Z Zakalwe skrev:
Så 12kW kan jag dra ur systemet, dvs strax över 16A.
Du kan själv välja batterier till denna lösningen. Jag valde Enersys Powersafe, 8st 190Ah i två 48V-strängar. Det ger ca 18kWh.
Vi har kasst elnät med säkert 10-12 avbrott på ett år av olika längd.E EyEr0n skrev:
Har haft tre avbrott i december, sista var 1.5h långt.
Jag gillar att ha total kontroll över systemen vilket jag kan med detta systemet.
Jag kan själv vilka vilken batterityp det ska vara så det är väldigt flexibelt. Det går enkelt att skala upp om jag får större behov.
Jag ville kunna nyttja solelen även vid avbrott på elnätet, det finns dessutom en funktion som gör det möjligt att kunna säkra ner till 16A huvudsäkring.
Drar min last mer på en eller flera faser så drar systemet ström från batteriet och hjälper till.
Självbyggare
· SE4
· 3 172 inlägg
Jag har en ziehl UFR1000E som löser det mha en kontaktor.T tompaah7503 skrev:
Den ser du i hagercentralen längst upp till höger.
Min nätägare (Eon) har godkänt den.
Den är dock inställd med hårdare värden än vad SS-EN50438 kräver.