MathiasS MathiasS skrev:
Ja så är det förstås, men runt skolorna i Stockholm är det ett problem på riktigt. Stressade föräldrar kör med huvudet i röven och det är incidenter regelbundet. Att inte fler ungar blir överkörda är ett mirakel.
Kan inte stämma!

 
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
100 tusen mer än bensin. Den är extremt svår att räkna hem för en som inte är elbilsfantast. Även om skatten var löjlig på bensinaren.
Strax under 2.000mil per år är break even. Utan att räkna på skatt & malus
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Strax under 2.000mil per år är break even. Utan att räkna på skatt & malus
Den som pendlar med en c3 kör inte i näröheten av 2000 mil. Det är ju för tusan en närmast stadsbil =)

100 000. Berätta hur man sparar på den på 5 år.
 
Fairlane
M Matte Bygg skrev:
Vänligen upprepa frågan. Svarar på alllt.
Alfredo har upprepat frågan, men annars var det ju bara att backa till inlägget, numret fick du ju.
 
  • Gilla
Matte Bygg
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Den som pendlar med en c3 kör inte i näröheten av 2000 mil. Det är ju för tusan en närmast stadsbil =)

100 000. Berätta hur man sparar på den på 5 år.
Räknade nog lite slarvigt, du måste köra 17' mil på 5 år då 😜
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Räknade nog lite slarvigt, du måste köra 17' mil på 5 år då 😜
Så 3400 mil per år :) Och snittet för svensken låg på 1200? Den går inte att räkna hem hur mycket man än vill. Det hade ju varit bättre om bilarna var lika dyra istället för 100 mer för elen :) Menar du får ingen roligare upplevelse heller för de där 100 tusen.
 
År 2030? Kan komma både Corona 3.0 och andra farsoter fram tills dess. Så det är svaret. Hertz uttalande är ett estimat. En prognos helt enkelt.

Vem trodde boräntan skulle hamna där den är idag för 3 år sedan? Inga. Har Saidas spåkula.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Alfredo har upprepat frågan, men annars var det ju bara att backa till inlägget, numret fick du ju.
Såg inte det. Tack min vän.
 
M Matte Bygg skrev:
Vem trodde boräntan skulle hamna där den är idag för 3 år sedan?
Ganska många skulle jag tro.
 
  • Gilla
OramaC och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
M Matte Bygg skrev:
År 2030? Kan komma både Corona 3.0 och andra farsoter fram tills dess. Så det är svaret. Hertz uttalande är ett estimat. En prognos helt enkelt.
Nej, det är inte ett estimat eller en prognos, det är deras målsättning.
Om de nu anser att elbilar är en flopp, varför har de då en målsättning att öka andelen elbilar?

Det logiska är såklart att de inte alls anser att det är en flopp utan att du helt missuppfattat, som du gjorde när du trodde att barnen inte skulle få poppa popcorn om man körde timpris på elen och det var dyrt just då... Vem skulle säga nej till att poppa popcorn för att det skulle kosta 10-20 öre mer?
M Matte Bygg skrev:
Vem trodde boräntan skulle hamna där den är idag för 3 år sedan? Inga. Har Saidas spåkula.
Det fanns det säkert ett gäng människor som trodde, men det är en helt annan sak. Här säger Hertz att de har en målsättning att ha 70-90% av flottan elektrifierad och du tolkar det som "Hertz säger att elbilar är en flopp".
 
  • Gilla
Stuff och 5 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Om de nu anser att elbilar är en flopp, varför har de då en målsättning att öka andelen elbilar?
Det finns väl ingen nödvändig motsättning här? Om man exempelvis tror att fossilbilar kommer att förbjudas eller bli orimligt dyra att använda är det väl rimligt att ha som målsättning att byta ut dessa även om man tycker alternativet är en flopp?
 
Vad är poängen att hyra en elbil ur ekonomiskt synvinkel? Är den billigare att hyra eller är tanken att det ska bli billigare om man ska ut på en lång road trip?
 
Fairlane
Alfredo Alfredo skrev:
Det finns väl ingen nödvändig motsättning här? Om man exempelvis tror att fossilbilar kommer att förbjudas eller bli orimligt dyra att använda är det väl rimligt att ha som målsättning att byta ut dessa även om man tycker alternativet är en flopp?
Nej det är såklart möjligt att Hertz tycker elbilar är en flopp, men att man kommer satsa på det ändå för att man ser att alternativet är sämre. Det vet vi dock inget om, utan det är bara en rubrik som innehåller ordet flopp, och den rubriken kommer ju inte från Hertz.

Man kan alltid spekulera om vad Hertz tycker, men det mesta tyder väl på att Matte Bygg helt enkelt tror att Hertz tycker som honom för att de sa sälja ett antal elbilar. Att de siktar på att utöka flottan glöms praktisk bort för det stödjer ju inte Mattes tanke om att elbilar är en flopp.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
G Greger_08 skrev:
Vad är poängen att hyra en elbil ur ekonomiskt synvinkel? Är den billigare att hyra eller är tanken att det ska bli billigare om man ska ut på en lång road trip?
Jag gjorde en snabbsökning på Hertz, och försökte välja elbil för att jämföra priset. Det är inte helt enkelt eftersom de inte har en fast prislista utan det beror på tidpunkt, ålder etc och möjligen också på var man vill hämta bilen. Alla ställen har inte heller elbilar så jag fick prova runt lite innan jag hittade ett som hyrde ut elbil och en elbil var då lite billigare att hyra, en hundralapp eller så om dagen.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Man kan alltid spekulera om vad Hertz tycker
Min gissning är att om Hertz är ett någorlunda sunt företag tycker det ingenting alls utan väljer den väg där de tror de att kommer att tjäna mest pengar. Naturligtvis kan enskilda medarbetare älska/hata elbil/fossilibil men som företag tror jag Hertz struntar i vilket drivmedel deras bilar använder.
 
  • Gilla
Jonatan79 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.