Gimp Gimp skrev:
Och vissa är nöjda med att åka kommunalt.
Alla är olika och har olika definition på nice or need to have.
Jag anser att jag har råd att åka något som rör på sig, innan Teslan hade jag 435hp Audi, varje gång jag sätter mig i 200hp Jeepen när det ska köras tungt släp eller på vägen ner till båten känner jag mig deprimerad.
Lite tragiskt ändå att du har det behovet. Men med elbil kan man ha kakan kvar och äta den när det gäller hög effekt
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Lite tragiskt ändå att du har det behovet.
Varför tycker du det? 🤔
 
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Lite tragiskt ändå att du har det behovet.
Det är ju din åsikt baserat på dina värderingar, med mina värderingar är det rimligt.
För en miljöpartist är alla med bil tragiska.
Alla tycker olika och har åsikter om alla andra, om vi fortsätter att döma alla andra för minsta avvikande åsikt eller värdering utifrån sitt eget perspektiv är vi alla illa ute.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Lite tragiskt ändå att du har det behovet. Men med elbil kan man ha kakan kvar och äta den när det gäller hög effekt
Hur kan det vara tragiskt? Det är ju en hobby som vilken som helst? Bil med lite fart är ju kul, det kan ju inte vara tragiskt att tycka så? Vilka företeelser är då accepterade att önska sig eller längta efter?
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Gimp Gimp skrev:
Det är ju din åsikt baserat på dina värderingar, med mina värderingar är det rimligt.
För en miljöpartist är alla med bil tragiska.
Alla tycker olika och har åsikter om alla andra, om vi fortsätter att döma alla andra för minsta avvikande åsikt eller värdering utifrån sitt eget perspektiv är vi alla illa ute.
Onödig kommentar från min sida. Tycker det är synd att du känner dig deprimerad i en 200hk bil, tråkig mot kul är det absolut. Fast måste erkänna att efter man kört en Tesla AWD och hoppar in i RWD känner jag att RWD nog är helt duglig men den där med klipp är fantastiskt kul och lättkörd.
 
Varför filar elbilsägare tänderna?
Satirisk tecknad bild som kontrasterar självgoda elbilsförare mot traditionella bilister. Ekologisk debatt, Greta Thunberg-referens, nationsstolthet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fattar inte tänderna, men jag fattar å andra sidan inte resten av den där bilden heller. Man antar ju att det ska vara någon sorts skämt men det går isåfall över mitt huvud. Tex, en gråtande petrolium exec - är det synd om en sådan person idag eller vad är grejen där?
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
M Matte Bygg skrev:
Har läst den. Det är hittepå! El-bilen kommer försvinna.
Ungefär som Internet. Det är bara en fluga. Och datorerna, det finns kanske utrymme för 5-6 datorer i landet. Hemdator? Aldrig 😆

Farsans diesel behövde laddas 5 timmar för att vi skulle få fart på den när det var 25 minus.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
M Matte Bygg skrev:
Dieseldrivna och bensindrivna är överlägsna el-bilar.

Varför?

Jo, vid låga temperaturer -20, -30 Celsius så finns inte så mycket stamina i el-bilen. Den är slö och död.

Sen har vi utslagning av el-nätet samt nyckfullheten i elpriset. Hackerattacker och höga elpriser.

Good Luck elbilsägare. Enligt mig är el-bilar skräp.

Varför?

Elbilar är inte ”rena” De utsläpp som krävs för att tillverka en elbil kompenserar inte elbilens ”renhet” samt allt barnarbete och odrägliga förhållanden för arbetare som gräver upp mineraler för elbils-åbäket.

Elbil- Nej Tack!!! Elbilar förorenar mer än fossila diton.

Varför?

Tillverkningsprocessen för en elbil är mycket, mycket mer miljöpåverkande än tillverkning av fossildrivna fordon.

Detta är fakta. Elektrifieringen av fordon är dåligt för miljön!
Om man nu pratar om fakta, vilket är mer olika vinklar i detta fallet, så verkar iaf en del jounralister prisa elbilens pålitlighet i extremkyla..

https://www.di.se/bil/biltestaren-e...gen bäst,testning av bilar i Arjeplogsområdet.

Sen är ju räckvidden sämre: Men startproblem har man iaf inte
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
M Matte Bygg skrev:
Vad händer med uttjänta batterier?
När batterierna inte duger för bilen längre är det ca 70-80% kvar av kapaciteten. Fossilälskarna hävdar att det då blir deponi elelr destruktion med påföljande miljöproblem. Så är det givetvis inte. Istället kopplas de begagnade bilbatterierna in på en adapter för energilager och har då ytterligare 15-30 år kvar att ge. Dessa batterilager utjämnar den ojämna leveransen från solceller och vindkraftverk och kompletterar därmed vattenkraften som reglerkraft och gör sol och vind till potentiell baskraft. För vi vet ju ATT sol och vind levererar, bara inte exakt när.
 
  • Gilla
enoch85 och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Fastkedjade barn utvinner inte mycket mineral. Du är inte chef va?
Gissar att han sett Indiana Jones lite för många gånger? 😉
 
  • Haha
  • Gilla
Düsseldorff och 2 till
  • Laddar…
D Du och 19till skrev:
Kan någon av er som är för elbilar hitta en bra elbil till mig som inte kostar mer än bilen jag har nu, har drag, funkar att köra 120 mil på en laddning när bilen har stått två veckor i -30 (
Elbil är givetvis inte för alla, än. Min bror har tex en liten elbil och en stor hybrid. Dels har de en halvstor båt som är svår att hitta en bra godkänd elbil till, dels har de sommarstuga utan el. Lite taskigt att bli stående om de av nån anledning blir kvar längre än de tänkt sig.

Löfbergs Lila har å andra sidan nyligen investerat i en väldigt modern eldriven lastbil som kör skytteltrafik mellan rosteriet i centrum och lagret i Välsviken. Tanken från början var att utnyttja järnvägen, men tyvärr dsröjerdet många år tills de får det lastspår och det dubbelspår de behöver för att klara detta. Men lastbilen har möjlighet att ladda vid lastkajen i varje ända och det är bara 7 kilometer emellan.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
När batterierna inte duger för bilen längre är det ca 70-80% kvar av kapaciteten. Fossilälskarna hävdar att det då blir deponi elelr destruktion med påföljande miljöproblem. Så är det givetvis inte. Istället kopplas de begagnade bilbatterierna in på en adapter för energilager och har då ytterligare 15-30 år kvar att ge. Dessa batterilager utjämnar den ojämna leveransen från solceller och vindkraftverk och kompletterar därmed vattenkraften som reglerkraft och gör sol och vind till potentiell baskraft. För vi vet ju ATT sol och vind levererar, bara inte exakt när.
En Tesla Model 3 long range med 70% kvar har då 52kWh tillgängligt. Fortfarande mer än många andra har som nya. Om dom du går ner så mycket
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.