7 7b4solar skrev:
Vi har en hel generation av människor som inte sett sambandet att man måste betala av sina lån dvs amortera. Svensson har blivit lurad av bankerna senaste 20 åren genom att bankerna har lånat ut för lättvindigt vilket lett till att folk överkonsumerat/överrenoverat och att priserna stigit utan bara helsike på bostadsmarknaden. Nu står vi där som fån och vill FORFARANDE inte förstå det uppenbara felet. Kort sagt vi svenskar är belånade och det kommer alla få lida för både de som varnat för detta i 20 år och de som forfarande stoppar huvudet i sanden,
Tala för dig själv, då du svårligen kan föra talan för alla andra...
 
  • Gilla
Jova85 och 5 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Men är ränteskillnadsersättningen verkligen så stor? Ska man lösa ett lån i förtid så får man ju betala mellanskillnaden på din låsta ränta och vad banken lånade upp motsvarande belopp på för ränta. Det är väl några 10-dels % bara.
Jag löste alla mina lån för 2 år sedan och band alla mina lån. Jag fick betala 12000 kronor för 3 000 000 i lån. Mina lån hade då 7 månader kvar. Jag kan säga att det har lönat sig :). Skall se om jag kan hitta uträkningen från banken så får ni se hur dom räknade.
 
  • Gilla
trähandtag och 3 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Tala för dig själv, då du svårligen kan föra talan för alla andra...
Det var ju en helt korrekt analys och slutsats
 
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Jag löste alla mina lån för 2 år sedan och band alla mina lån. Jag fick betala 12000 kronor för 3 000 000 i lån. Mina lån hade då 7 månader kvar. Jag kan säga att det har lönat sig :). Skall se om jag kan hitta uträkningen från banken så får ni se hur dom räknade.
Tyvärr var lite senfärdig o förbannar mig själv. Det var allt för mycket på jobbet o fritiden, så tiden bara försvann. Glad att någon tänkte till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.