946 läst · 18 svar
946 läst
18 svar
Folksam ifrågasätter stambyte
Problemet är att styrelsen inte hjälper oss. DåBirgitS skrev:
ursprungliga skadan i köket skedde ringde vi till ordf. tre ggr och talade in på telesvar, hon hörde aldrig av sig...
Fanns inga uppgifter tillgängliga om fastighetsskötare eller akut hjälp heller, varken på nätet eller i trapphallen. Vilket stressade oss då grannen varifrån vattnet kom vägrade svara i telefon, vägrade komma hem och öppna för rörmokaren vi fått tag på och senare vägrade svara och öppna för hantverkare i en vecka, suck. Känns jobbigt då det är vi som måste stå för skadan i köket fast den orsakats av grannen.
Till sist fick jag tag på sekreteraren och mailade henne sedan med tydliga frågeställningar i punktform inför styrelsemötet, enligt hennes begäran, men fick inga svar förrän jag till sist ringde 1.5 månad efter mötet (vilket tidigare skjutits upp 3v...) Då framkom bara att ingen vetat något på mötet och inte heller vet var uppgifter kan hittas, men ingen brydde sig om att meddela oss under all den tid då vi trodde att de letade dokument...
Dessutom var handläggaren på Folksam fruktansvärt otrevlig och avvisande då jag först anmälde till det br tillägg som jag själv tecknat. Till sist fick jag tag på handläggare via föreningens försäkring. Denne var mycket trevlig, hjälpsam och tålmodig, vilket gjorde att vi valde br tilläggsförsäkring istället för vår (vilken har samma villkor och täckning) trots någon tusenlapp högre självrisk...
Upp till 40 års ålder medför max 40 000 för oss, enligt beslut från Folksam
Jag har kontaktat en som iaf suttit i styrelsen tidigare och jag har förtroende för. Tyvärr får vi inte tag på honom, misstänker han hamnat på sjukhus då han är ålderstecken. Ska skriva brev och hoppas någon kollar hans post.D Dublin skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Senaste från startsidan
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Att sälja lägenhet för 3 miljoner utan mäklare
Bostadsrätt -
Hissen står och föreningen gömmer sig - vad göra ?
Bostadsrätt -
Grannen har byggt in oss vi kommer inte ut från våran ”mark”.
Bostadsrätt -
Kan min BRF ta ut en avgift för att grannen ska glasa in sin balkong?
Bostadsrätt -
Folksam ifrågasätter stambyte
Bostadsrätt