O
Nu har jag aldrig kört den vägen, men kollade på Google maps och det ser ut som att det är 70 där, om jag kollar rätt förstås. I så fall är det ju tillåtet att ligga i valfri fil som är lämplig beroende på fortsatt färdväg?
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
Det är längre söderut som diskuteras, mellan Farsta och Handen. Tre filer och 100/110. ”Alla” ligger i mittfil.
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
O
Då är det skit 😁
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag vet inte in jag missförstår, men även en körskolelärare bör väl rätta sin elev, inte bara privatförarna?

Sist jag kollade så kör man inte med skylt allt vid en uppkörning. 🤔
På min tid hade man inte det. En snabb googling ger att det infördes 2020. Man kan ju ha tagit bort det efter det förstås, det vet jag inget om.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag vet inte in jag missförstår, men även en körskolelärare bör väl rätta sin elev, inte bara privatförarna?

Sist jag kollade så kör man inte med skylt allt vid en uppkörning. 🤔
Röd skylt ”Körprov” har de som utgår från Trafikverket i Larsboda vid uppkörning och som vanligtvis kör söderut på 73:an som en del av uppkörningen
 
  • Gilla
Isakare och 3 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
På min tid hade man inte det. En snabb googling ger att det infördes 2020. Man kan ju ha tagit bort det efter det förstås, det vet jag inget om.
Ja där ser man.
När jag körde upp till lättMC för hundra år sedan så kommer jag ihåg att kontrollanten stannade mig efter 100m med kommentaren "den kan du ju inte ha på dig" och rev av den röda övningskörningsskylten.

Och nu ser jag att @Greger_08 faktiskt skrev röd körprovs-skylt och inte övningskörning.

Jag tar på mig dumstruten och konstaterar att jag lärt mig nått nytt även idag.
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
M myrstack skrev:
Röd skylt ”Körprov” har de som utgår från Trafikverket i Larsboda vid uppkörning och som vanligtvis kör söderut på 73:an som en del av uppkörningen
Jepp, visste inte att de börjat med körprovsskyltar och läste det därmed som övningskörning. 😅
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Körde igår E4 söderut från Stockholm, tre eller fyra filer alltså. De flesta bilarna i mitten, också som vanligt.

Vad som inte var som vanligt var att jag hade en målad polisbil strax framför mig.

Hade mittfilskamparna varit fortkörare istället hade de sänkt farten och idkat lite ögontjäneri. Det hände inte. Alla låg glatt kvar medan polisen segade sig om längst ut till vänster.

Så man får väl tro att mittfilskamparna inte ens vet att de gör fel, för annars hade de väl gjort rätt när polisen kom, eller?

Att flertalet har så dålig koll bakåt att de inte upptäcker en ikappkörande polisbil ska iofs. inte uteslutas.
Vad har detta med ByggaHus att göra, passar nog bättre i annat forum.
 
  • Haha
Workingclasshero och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jepp, visste inte att de börjat med körprovsskyltar
Inte jag heller. Jag hade för mig att det tidigare ansågs att det inte skulle gå att se att det var någon som körde upp för att undvika att övriga trafikanter anpassade sig efter det. Men tydligen har man ändrat uppfattning här.
 
T Torbjörn 4903 skrev:
Vad har detta med ByggaHus att göra, passar nog bättre i annat forum.
Vad heter tråden och i vilken forumdel är tråden?

(Övrigt Off Topic)
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Vad heter tråden och i vilken forumdel är tråden?

(Övrigt Off Topic)
Inte vet jag, på Byggahus platsar det inte. Det börjar komma in mycket som inte har med Byggahus att göra överhuvudtaget.
 
  • Haha
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
T Torbjörn 4903 skrev:
Inte vet jag, på Byggahus platsar det inte. Det börjar komma in mycket som inte har med Byggahus att göra överhuvudtaget.
Du kanske ska börja med att läsa lite då så kanske det klarnar.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
T Torbjörn 4903 skrev:
Det börjar komma in mycket som inte har med Byggahus att göra överhuvudtaget.
Javisst. Så har det alltid varit och så tycker jag det ska vara. Vore ett väldigt smalt forum om trådar enbart fick handla om just att bygga ett hus. Du tolkar nog forumets namn lite väl bokstavligt.

Jag har lite svårt att se problemet. Det är väl bara att strunta i trådar och delforum som handlar om sådant som man inte tycker är intressant?
 
  • Gilla
MasMats och 8 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Du kanske ska börja med att läsa lite då så kanske det klarnar.
Läsa vadå ?
 
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
T Torbjörn 4903 skrev:
Läsa vadå ?
Nu vet jag inte vad för enhet du läser forumet på, men "längst upp" i vänstra hörnet så står det vilken forumdel det är,

Skärmbilder av två diskussionstrådar på Byggahus.se, en forumdel markerad som "Övrigt Off Topic" med inlägg relaterade till körning i mittenfilen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Kan även läsa index-sidan, där finns alla forumdelar samt underdelen,
https://www.byggahus.se/forum/
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.