8 672 läst · 83 svar
9k läst
83 svar
Första test visar på dyrare elpriser med nya elsystemet
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 589 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 589 inlägg
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 589 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 589 inlägg
Men snälla! Jag har inte påstått att det handlar om effekttariffer jag skrev att detta kommer utöver det denna tråd handlar om och därmed riskerar att bidra till ytterligare elkostnader. Ingen av de stora (E.ON, Vattenfall, Ellevio) har infört effekttariffer för sina "vanliga" kunder ännu så för många kommer detta ha en stor påverkan om man inte styr sin förbrukning och håller nere effektuttaget.D Bubblebubb skrev:
N
Nalleman64
Medlem
· Östergötland
· 1 589 inlägg
Nalleman64
Medlem
- Östergötland
- 1 589 inlägg
Jag visste precis hur det fungerar men varför då inte för tydlighetens skull nämna att det var andra länder än vårt eget som avsågs.tommib skrev:
Det handlar inte om någon taggig ton utan bara om att jag är hyfsat trött på pekpinnar i ämnen jag mycket väl vet vad de handlar om.
Jag är snäll, jag vetN Nalleman64 skrev:Men snälla! Jag har inte påstått att det handlar om effekttariffer jag skrev att detta kommer utöver det denna tråd handlar om och därmed riskerar att bidra till ytterligare elkostnader. Ingen av de stora (E.ON, Vattenfall, Ellevio) har infört effekttariffer för sina "vanliga" kunder ännu så för många kommer detta ha en stor påverkan om man inte styr sin förbrukning och håller nere effektuttaget.
Effektavgifterna kommer inte att höja avgifterna. Bara omfördela.N Nalleman64 skrev:Men snälla! Jag har inte påstått att det handlar om effekttariffer jag skrev att detta kommer utöver det denna tråd handlar om och därmed riskerar att bidra till ytterligare elkostnader. Ingen av de stora (E.ON, Vattenfall, Ellevio) har infört effekttariffer för sina "vanliga" kunder ännu så för många kommer detta ha en stor påverkan om man inte styr sin förbrukning och håller nere effektuttaget.
I Sverige har vi på många håll ett överflöd av dricksvatten. Då är det inget problem.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg