F Fideliox skrev:
Nej, inte rika heller.

Det är slöseri med resurser.
Så förbjud dom då? Att göra det dyrt är inte ett förbud för rika.

• Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
N
D Daniel 109 skrev:
Hur ska övriga elområden i Europa benämnas då? Vi har som bekant en gemensam marknad, det gäller samma regler mellan elområden oavsett om gränsen sammanfaller med en statsgräns eller inte.
Ja Bror Duktig jag har förstått det nu!

N
D Bubblebubb skrev:
Detta handlar inte om effekttariffer, det är något annat och finns redan implementerat på många platser i landet.
Men snälla! Jag har inte påstått att det handlar om effekttariffer jag skrev att detta kommer utöver det denna tråd handlar om och därmed riskerar att bidra till ytterligare elkostnader. Ingen av de stora (E.ON, Vattenfall, Ellevio) har infört effekttariffer för sina "vanliga" kunder ännu så för många kommer detta ha en stor påverkan om man inte styr sin förbrukning och håller nere effektuttaget.

• Gilla
TickyNucker
  • Laddar…
N
tommib tommib skrev:
Varför den taggiga tonen? Du visste uppenbarligen inte hur det fungerar, jag upplyste dig. Jag uppfattade inte min ton som särskilt otrevlig.
Jag visste precis hur det fungerar men varför då inte för tydlighetens skull nämna att det var andra länder än vårt eget som avsågs.

Det handlar inte om någon taggig ton utan bara om att jag är hyfsat trött på pekpinnar i ämnen jag mycket väl vet vad de handlar om.

D
N Nalleman64 skrev:
Men snälla! Jag har inte påstått att det handlar om effekttariffer jag skrev att detta kommer utöver det denna tråd handlar om och därmed riskerar att bidra till ytterligare elkostnader. Ingen av de stora (E.ON, Vattenfall, Ellevio) har infört effekttariffer för sina "vanliga" kunder ännu så för många kommer detta ha en stor påverkan om man inte styr sin förbrukning och håller nere effektuttaget.
Jag är snäll, jag vet ;)

• Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Effektavgifterna kommer inte att höja avgifterna. Bara omfördela.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
TickyNucker
F Fideliox skrev:
Jag kan dock tycka att det är orimligt att vanliga svennar ska slösa el på spabad och pooler.
Och dricksvatten att fylla dem med!!

• Gilla
Mikko58 och 1 till
  • Laddar…
I Sverige har vi på många håll ett överflöd av dricksvatten. Då är det inget problem.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
D
F Fideliox skrev:
Jag kan dock tycka att det är orimligt att vanliga svennar ska slösa el på spabad och pooler.
Vilka ovanliga svennar ska få göra det menar du?

F
D Bubblebubb skrev:
Vilka ovanliga svennar ska få göra det menar du?

Badhus, hotell etc där grejerna blir använda större delen av tiden.

T
"Samhällsnyttan". Komiker där. Nationaldagen var mer av en minnesceremoni.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
D
F Fideliox skrev:
Badhus, hotell etc där grejerna blir använda större delen av tiden.
Håller med. Men även ett förbud för alla villaägare vore bra, dags att klämma åt dom.

JanneJanne123
Verkligen! Tycker vi kan passa på att förbjuda långkok och strykjärn när vi ändå är igång. Och vem behöver egentligen mer än en lampa per rum? Fler än en lampa per rum förbjuder vi också.

• Gilla
SonnyListon och 6 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det är bara rika som ska få ha sånt? Så fort nån i medelklassen sticker upp huvet ska det tryckas till. Sverige i ett nötskal.
Jag tycker det är bra. Men jag tycker man ska stoppa allt okynnes duschande. Typiskt svenskar. Hur kan bara ;)

D Bubblebubb skrev:
Håller med. Men även ett förbud för alla villaägare vore bra, dags att klämma åt dom.
Bra talat. Riv alla villor bygg flerbostadshus
Villaägare är ett förbannat rikemans folk. Som har massa bubbelpooler.
De förbrukar mycket mer el än de som bor i lägenhet. :D;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.