24 660 läst ·
79 svar
25k läst
79 svar
Försökte muta bygglovshandläggare
Om jag fick ett julkort med 5000 spänn hade jag varit glad.. OM jag nu hade varit handläggare på bygglovsenheten.. så hade det ju iaf inte hjälpt hen att få nått bygglov - personen hade ju uppenbarligen redan fått ett nej.. så det var ju klart.
Dvs försent att inverka på ett ev beslut..?
Eller missade jag en överklagande på det?
Isf hade det kunna vara ett försök till en muta.
(intressant straff, men det får en ju att undra, vad hände med de 5000 kr som alla ville ge tillbaka?)
(intressant straff, men det får en ju att undra, vad hände med de 5000 kr som alla ville ge tillbaka?)
De 5000kr får han tillbaka då rätten fastställt att det är den åtalades pengar trots att han nekar till det.Snigla skrev:
Om jag fick ett julkort med 5000 spänn hade jag varit glad.. OM jag nu hade varit handläggare på bygglovsenheten.. så hade det ju iaf inte hjälpt hen att få nått bygglov - personen hade ju uppenbarligen redan fått ett nej.. så det var ju klart.
Jag som kommunal tjänsteman får frågan om eventuella sidoverksamheter varje år på mitt medarbetarsamtal. Jag antar att det främst handlar om sånt som kan krocka med jobbet, t.ex. om en bygglovshandläggare eller inspektör samtidigt är aktiv som kontrollansvarig eller har nåt sidoföretag som arkitekt eller så, som kan skapa en jävssituation.F fsn skrev:
Nja blind behöver man väl inte vara man kanske har glömt linser el. glasögonen, och kanske man var på fest så man har andra problem.M maria01 skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Varför går sågen, trots noll ohm mellan kommutator-plattorna?
El -
Hur detaljerat får bygglovshandläggaren avgöra om vad som är snyggt?
Bygglov -
Försökte döda granne med yxa efter snöröjning
Artikelkommentarer -
Hur skulle ni muta in stosen?
Ved, Pellets, Flis -
Bygglovshandläggare i Göteborg tog mutor
Artikelkommentarer
Populärt i forumet
-
Husköpare krävde 425 000 – får själva stå för 371 000 i rättegångskostnader
Artikelkommentarer -
Rättegång om guldfynd i hus slutade utan besked