Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Kommer i dofterna: "Pommes", "Lökring", "Fish & chips" och "Falafel".
Fast Västerbottenssåpan funkar jättebra. Dessutom är det ju otroligt bra att ”alla” pizzerior och korvmojar mellan Umeåoch Vilhelmina kan göra nåt vettigt med sin använda frityrolja.
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
När det gäller Bregott är det mycket bättre köpa vanligt smör, vispa det och sedan flingsalt.

Mycket godare än Bregott som innehåller vegatabiliskt fett
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
När det gäller Bregott är det mycket bättre köpa vanligt smör, vispa det och sedan flingsalt.

Mycket godare än Bregott som innehåller vegatabiliskt fett
Hur blir det vispade smöret efter att det stått i kylen efter vispning? Enda anledningen till att jag kör Bregott är att det är bredbart direkt från kylen.
 
nimhed nimhed skrev:
Hur blir det vispade smöret efter att det stått i kylen efter vispning? Enda anledningen till att jag kör Bregott är att det är bredbart direkt från kylen.
Det är därför man vispar det (bland annat). Det är lite hårdare än bregott. Men inte så det stör.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Jag måste säga det jag tvättar mina händer mest med är inte tvål, utan Yes flytande diskmedel.
Lacknafta är också bra och tar det mesta. Trikloreten är tyvärr förbjuden numera.
 
Har man svåra fläckar ska man prova WD-40... Det är otroligt.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Lacknafta är också bra och tar det mesta. Trikloreten är tyvärr förbjuden numera.
Eller 95 E10... 🙄
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
ICA ännu ett exempel på prishöjning.
Mandelkubb i plastburk har igår prishöjts från 24 till 28 kr. 16% bara sådär. Dessutom ställer de ut en pall med nyss prishöjda mandelkubb som om det vore ett erbjudande. Det nya priset på en stor skylt.
 
Jaha? Om mandelkubben alltså..........
 
16%! Vad motiverar en sådan höjning? Kriget i Ukraina? Covid19? Jag bara undrar. Men det visar sig i nästa bokslut.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
När det gäller Bregott är det mycket bättre köpa vanligt smör, vispa det och sedan flingsalt.

Mycket godare än Bregott som innehåller vegatabiliskt fett
Lite mycket jobb kanske, men vi vet du är finsmakare... Eller nästa Ernst som kärnar eget smör? :D
 
J JohanLun skrev:
Lite mycket jobb kanske, men vi vet du är finsmakare... Eller nästa Ernst som kärnar eget smör? :D
Tar några sekunder. Lägg fram lite smör så det blir rumstempat. Vispa, salta, in i kylen. klart. :D
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tar några sekunder. Lägg fram lite smör så det blir rumstempat. Vispa, salta, in i kylen. klart. :D
Men man måste väl komma ihåg ta fram det långt innan man ska äta brödet, då det ju är så hårt? Minns att min mormor hade klassiskt skafferi och smöret i en smörask i skafferiet mestadels, på natten tror jag det stod i kylen. Ibland var det omöjligt att bre en macka hos mormor. :D Man kan ju ringla lite olivolja på brödet istället?
 
J JohanLun skrev:
Men man måste väl komma ihåg ta fram det långt innan man ska äta brödet, då det ju är så hårt? Minns att min mormor hade klassiskt skafferi och smöret i en smörask i skafferiet mestadels, på natten tror jag det stod i kylen. Ibland var det omöjligt att bre en macka hos mormor. :D Man kan ju ringla lite olivolja på brödet istället?
Vispningen motverkar som sagt det. Lite hårdare än Bregott är det direkt ur kylen men inte mycket.
 
imported_Benno imported_Benno skrev:
16%! Vad motiverar en sådan höjning? Kriget i Ukraina? Covid19? Jag bara undrar. Men det visar sig i nästa bokslut.
tja det var ju ICA.......annars är det ju fri prissättning rent generellt. Blir det för dyrt och ingen köper alls så sänker de nog eller tar bort produkten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.