56 786 läst · 420 svar
57k läst
420 svar
Förpackningsstorlek, vem låter sig luras?
Medlem
· Korpilombolo
· 3 345 inlägg
Jag tycker det är skrattretande när ICA höjer priset och samtidigt sätter upp lappar med "Lågt pris" på hyllkanten.
ICA:s kvartalsrapport säger allt.
ICA:s kvartalsrapport säger allt.
Medlem
· Västernorrland
· 10 865 inlägg
I det stora hela har jag koll på det jag köper ja. Är inte av den typen som slentrianhandlar det jag alltid köpt och nästan går med solglasögon. En del verkar göra så........M mumiemonstret skrev:Kollar du verkligen alltid kilopriset på en förpackning som ser identisk ut som den du har köpt "i en herrans massa år"? Där den nya, något lägre vikten står med pyttesmå siffror på undersidan?
Och är det inte lite bestickande att förpackningarna alltid ser identiska ut när de krymper, men om de någon gång blir större så basuneras det ut med jättebokstäver?
Jag är ju 42 så under 50 och föredrar hård tvål. Men i minoritet är jag.Claes Sörmland skrev:Hård eller flytande tvål är en ren generationsfråga. Svårt att hitta någon under 50 som använder hård tvål. De hårda tvålarna kommer att dö ut ungefär samtidigt som SVT.
Samtidigt är hårdtvål tekniskt överlägset, bättre dosering och inte en massa vatten som ska förpackas och transporteras runt. Inget behov av konserveringsmedel.
Medlem
· Västernorrland
· 10 865 inlägg
Grejen med hård vs flytande är ju den där bakteriehysterin som råder. Alla har ju fått för sig att en hård tvål lagrar på en massa bakterier..........Allt inom städ och bakterier ska vara på sterilnivå i klass med värsta operationssalarna. Annars är det äckligt........
Största problemet med hård tvål är att den är så uttorkande.S Stefan1972 skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 24 921 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 24 921 inlägg