Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
BMW iX X-drive 50 kan du kolla på då. Den är i stort sett som din Audi, tror BMWn är lite rymligare och tystare. 106kWh tillgängligt på batteriet.
BMWn är riktigt effektiv, speciellt i hög fart står den sig bra! 20cm markfrigång bör duga.
BMWn är nog minst 30% effektivare än Audin. Hur lång du kommer är jag osäker på. Kanske vi kan se några tester snart på 2024 versionen.

Tesla model X är ju annars också Suv med bra räckvidd vintertid. Alla testa med värmepump är riktigt bra på vintern. Model 3 och Y sedan 2021+. Model 3 är snålast med X och S har större batteri
Ja, det är ju en fin bil i sig, det är mest infrastrukturen för att tanka den som skapar den dåliga helhetsupplevelsen.
Och då kan jag ändå ladda hemma ganska ofta.
Fördelen är ju att mina barn, som nu är vuxna och bor i egna lägenheter, inte längre vill låna bilen, för dom kan inte ladda den på något bra sätt 😀
 
  • Haha
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Det var nog den fulaste "bil" jag sett på länge!
 
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
R
mattetvilling mattetvilling skrev:
Äntligen!🤓
[bild]
[länk]
Nya Tesla workingvan?😂
 
Konkurrensen om fulaste bil är stenhård nu för tiden 🤣
 
  • Gilla
  • Haha
pacman42 och 4 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Nya Tesla workingvan?😂
Working Ivan?
 
  • Haha
  • Gilla
Manganbangan och 3 till
  • Laddar…
R
A ajn82 skrev:
Working Ivan?
Muskovits kanske köper upp denna genialt snygga modell😂
 
richardtenggren
T TommyC skrev:
Konkurrensen om fulaste bil är stenhård nu för tiden 🤣
Fast Saab är ju borta från marknaden och kineserna fick ju ändå till Volvos design sedan förvärvet :)
De flesta lågprisbilarna har ju ryckt upp sig designmässigt också, typ Peugeot, Kia etc.
 
T TommyC skrev:
Konkurrensen om fulaste bil är stenhård nu för tiden 🤣
Ja jag trodde Fiat multipla hade förstaplatsen men denna är ju även ganska lik den.
Röd Fiat Multipla vid havskant, två våningar med fönster, ovanlig design, parkerad utomhus under klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
pacman42 och 2 till
  • Laddar…
mattetvilling mattetvilling skrev:
Ja jag trodde Fiat multipla hade förstaplatsen men denna är ju även ganska lik den.
[bild]
Man kan ana var inspirationen kom från.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Och för att återvända lite till grundfrågan:

Den 17 december körde William Li, grundare, ordförande och vd för NIO, en NIO ET7 utrustad med ett 150 kWh Ultra Long Range Battery Pack mer än 100 mil på en enda laddning. Vid färdens slut hade ekipaget avverkat totalt 1 044 kilometer och förbrukat 97% av batteriets laddning.

https://www.nio.com/sv_SE/news/202312180002
 
mattetvilling mattetvilling skrev:
Äntligen!🤓
[bild]
[länk]
Visar på hur mycket talang som finns kvar i det landet. Ser kanske bra ut efter någon flaska
 
  • Gilla
  • Haha
TommyC och 1 till
  • Laddar…
Som jag har varit inne på tidigare så verkar många köpare av ny elbil ha övervärderat andrahandsvärdet:

https://omni.se/trogt-for-begagnad-elbil-bromsar-omstallningen/a/kE5z0L

Visserligen roligare för oss som inte är intresserade av ny bil, men kommer alltså ge en betydligt högre totalkostnad än väntat för de som köpt ny bil (och trodde de skulle spara en massa pengar).
 
  • Gilla
sandos och 4 till
  • Laddar…
N Nerre skrev:
Som jag har varit inne på tidigare så verkar många köpare av ny elbil ha övervärderat andrahandsvärdet:

[länk]
Allt är ju relativt.
Jag kikar på en Skoda Enyaq eller en VW ID4.
Begagnatpriserna här nere är runt 500k.
En rent ny med bättre utrustning kostar 560k.

Så det beror ju lite på förväntningarna.
Hade man begärt 30% lägre än dagens nypris, dvs runt 400k hade de nog varit mer lättsålda.

Samtidigt så har ju marknaden ändrats rejält på grund av det ekonomiska läget, då är det inte konstigt att folk kikar på billigare bilar.
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Allt är ju relativt.
Jag kikar på en Skoda Enyaq eller en VW ID4.
Begagnatpriserna här nere är runt 500k.
En rent ny med bättre utrustning kostar 560k.

Så det beror ju lite på förväntningarna.
Hade man begärt 30% lägre än dagens nypris, dvs runt 400k hade de nog varit mer lättsålda.

Samtidigt så har ju marknaden ändrats rejält på grund av det ekonomiska läget, då är det inte konstigt att folk kikar på billigare bilar.
410' för en 3 år gammal ID4 då?
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.