9 201 läst · 55 svar
9k läst
55 svar
För korta kablar i vägg, vad kan jag göra?
Jag tycker mig se gulgrön på den sista bilden du skicka. Om denna "glömdosan" är i samma rum som uttaget i första bilden så skulle jag se till så att det blir jord i allt som finns i det rummet. Det är ju troligen ganska lätt, inte säkert. Men det verkar ju som att det är vp-rör på flera ställen?
Inte för att vara den sure här men det där är ett jobb för en elektriker. Det är väl inte tillåtet för lekman att dra om el vad jag förstått.
Hus som brinner ner mm...
Hus som brinner ner mm...
Jorden är inte inkopplad. Bara drog med den när jag ändå skulle dra kablarT TechChad skrev:
STOPP!MarcusRask skrev:
Denna diskussion får INTE tas upp här också!
Håller till denna urspårade tråd istället:
https://www.byggahus.se/forum/threa...nnan-har-monterat.372988/page-24#post-4012323
Jag tror inget ont om din installation. Är bara mån om att inget händer er. Alla tar sina beslut såklart. Lycka till med renoveringen.MarcusRask skrev:
Du får byta uttagen men inte dra om kablarna eller montera nya dosor. Om du vet vad du gör, men det verkar inte riktigt så.MarcusRask skrev:
Nej då, såklart du får diskutera vad du vill i din tråd. Ville bara tydligt tydligöra att denna fråga redan plockats upp (måååååååånga gånger). Den tråd jag hänvisade till är från diskussioner som ägt rum idag. Så läs gärna där!MarcusRask skrev: