Har ju bara haft dem i ngr månader. Plast gulnar säkert alltid med tiden men hellre det än att de flagnar som trä.
 
Vi har haft de på besök nu. Så vi tar nog de . Har en fråga vi ska tilläggsisolera o byta panel . Hur går man tillväga för att få ut fönsterna . Annars blir de så långt in
/Ulrika
 
Jag undrar om det inte är bättre att göra jobben tvärt om:
Först tilläggsisolera och sätta upp den nya panelen,
därefter byta till de nya fönstren.
Då har man kanske nya reglar att skruva fönsterkarmarna i.

Var fönstren skall sitta i väggen beror på hur den är konstruerad, och vad man tycker är snyggt.
Vanligast är väl 0 - 50 mm innanför väggens yttre panelyta.

Att ha djupa fönstersmygar inne är väldigt praktiskt och trevligt, jag lovar (y)
 
Ana Johansson skrev:
Hej, hur var dem?jobbar dem bra?
Snabba. Städar efter sig. Frågar direkt om det uppstår problem/frågor. Bra på att hitta lösningar på det som inte är standard. Lite svinn på lister-knappt ngt blev över. Missade ngn spik när de sköt dit listerna. Dvs kom snett vilket de rättade till men jag avgjorde om listen skulle bytas ut. Har nu haft fönstren ngr månader och huset är klart varmare och mycket tystare men det hade det nog varit oavsett märke.
 
vi har bara haft de på besök. Vi vart imponerade av både de o priserna .
Så i vår blir det nya fönster
/Ulrika
 
Har dom bara inåt gående fönster?
Vill öppna som vanligt utåt..?
 
Bara inåt vad jag fattade. Men å andra sidan så kollade jag inte extra på det då det inte hade funkat hos mig. Men han frågade aldrig.
Men skriv å fråga på hemsidan. Har nu haft mina ett halvår och inga problem än så länge. Dock känns det fortfarande konstigt att se när det stormar ute men att man inget hör eller känner drag. Men det gäller nog alla treglasfönster.
 
john68 skrev:
...Dock känns det fortfarande konstigt att se när det stormar ute men att man inget hör eller känner drag. Men det gäller nog alla treglasfönster.
Eller så är det de polska fönstrens dubbla tätningslister. Eller argonfyllningen.

Men visst är det lite skrämmande när den 20-tons sopbilen svänger runt två meter utanför fönstren, utan att man har hör ett skvatt :x
 
En positiv effekt är att jag inte längre störs av unghästarnas snarkningar😄när jag numera kollar på tv. Tidigare var det som om de var i rummet intill och inte 10 meter bort i stallet.
 
Och att en av tupparna får för sig att börja gala kl 03.00 väcker ingen normalt sovande :)
 
Har mailat om hembesök för offert.
Ska bli intressant detta.
 
Fick offert idag, 4 enkelfönster, 2 dubbelfönster, 1 fast och 1 utåtgående altandörr. 37000:- inklusive montage.

Han som var här och visade kändes väldigt seriös, gjorde kreditupplysning på bolaget och det ser bra ut. Haft en stadig ökning på omsättning sista åren. Ska fundera klart över natten, men lutar åt att jag väljer de.
 
Det var inga problem med mitt ROTAVDRAG i alla fall. Så den delen sköter de. Skulle vilja hitta en liknande firma som målar😆 med linoljefärg.
 
Idag var dom här,
8 öppningsbara, 4 fasta och 1 utåtgående altandörr.
Totalt 13 enheter.

55944 efter rot.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.