113 314 läst · 182 svar
113k läst
182 svar
Fönster från Termoplus
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Jag undrar om det inte är bättre att göra jobben tvärt om:
Först tilläggsisolera och sätta upp den nya panelen,
därefter byta till de nya fönstren.
Då har man kanske nya reglar att skruva fönsterkarmarna i.
Var fönstren skall sitta i väggen beror på hur den är konstruerad, och vad man tycker är snyggt.
Vanligast är väl 0 - 50 mm innanför väggens yttre panelyta.
Att ha djupa fönstersmygar inne är väldigt praktiskt och trevligt, jag lovar
Först tilläggsisolera och sätta upp den nya panelen,
därefter byta till de nya fönstren.
Då har man kanske nya reglar att skruva fönsterkarmarna i.
Var fönstren skall sitta i väggen beror på hur den är konstruerad, och vad man tycker är snyggt.
Vanligast är väl 0 - 50 mm innanför väggens yttre panelyta.
Att ha djupa fönstersmygar inne är väldigt praktiskt och trevligt, jag lovar
Hej, hur var dem?jobbar dem bra?
Snabba. Städar efter sig. Frågar direkt om det uppstår problem/frågor. Bra på att hitta lösningar på det som inte är standard. Lite svinn på lister-knappt ngt blev över. Missade ngn spik när de sköt dit listerna. Dvs kom snett vilket de rättade till men jag avgjorde om listen skulle bytas ut. Har nu haft fönstren ngr månader och huset är klart varmare och mycket tystare men det hade det nog varit oavsett märke.Ana Johansson skrev:
Bara inåt vad jag fattade. Men å andra sidan så kollade jag inte extra på det då det inte hade funkat hos mig. Men han frågade aldrig.
Men skriv å fråga på hemsidan. Har nu haft mina ett halvår och inga problem än så länge. Dock känns det fortfarande konstigt att se när det stormar ute men att man inget hör eller känner drag. Men det gäller nog alla treglasfönster.
Men skriv å fråga på hemsidan. Har nu haft mina ett halvår och inga problem än så länge. Dock känns det fortfarande konstigt att se när det stormar ute men att man inget hör eller känner drag. Men det gäller nog alla treglasfönster.
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Eller så är det de polska fönstrens dubbla tätningslister. Eller argonfyllningen.john68 skrev:
Men visst är det lite skrämmande när den 20-tons sopbilen svänger runt två meter utanför fönstren, utan att man har hör ett skvatt :x
Produkter som diskuteras: "tätningslister"
Tätningslister
Tätningslister är viktiga för att skapa en lufttät och ibland även vattentät försegling i diverse konstruktioner och installationer. De används ofta i dörrar, fönster, och andra utrymmen där det kan finnas risk för läckage eller drag.
Läs mer
Grundstött
· Halland
· 28 353 inlägg
Och att en av tupparna får för sig att börja gala kl 03.00 väcker ingen normalt sovande
Medlem
· Södermanland
· 371 inlägg
Fick offert idag, 4 enkelfönster, 2 dubbelfönster, 1 fast och 1 utåtgående altandörr. 37000:- inklusive montage.
Han som var här och visade kändes väldigt seriös, gjorde kreditupplysning på bolaget och det ser bra ut. Haft en stadig ökning på omsättning sista åren. Ska fundera klart över natten, men lutar åt att jag väljer de.
Han som var här och visade kändes väldigt seriös, gjorde kreditupplysning på bolaget och det ser bra ut. Haft en stadig ökning på omsättning sista åren. Ska fundera klart över natten, men lutar åt att jag väljer de.