14 382 läst · 50 svar
14k läst
50 svar
Flattandad klinga till bordssåg
Bredden på tänderna är samma på notklingan och notfräsen. Dock är stommen tjockare på fräsen.prototypen skrev:
Men jag håller med, jag vill prova! (Riskerar dock att dröja ett tag eftersom prylarna inte är i samma verkstad just nu...)
Nu har jag gjort ett snabbt test och det verkar fungera alldeles utmärkt!
Spindeln på sågen är ganska lång så det var inget problem med den lite kraftigare stommen på notfräsen.
Det gick t.o.m. att köra med original "insert" men det var precis på håret (hade inte fungerat med en tjockare notfräs, denna är 6mm).
Spindeln på sågen är ganska lång så det var inget problem med den lite kraftigare stommen på notfräsen.
Det gick t.o.m. att köra med original "insert" men det var precis på håret (hade inte fungerat med en tjockare notfräs, denna är 6mm).
Du har en Bosch av något slag?N nomis skrev:Nu har jag gjort ett snabbt test och det verkar fungera alldeles utmärkt!
Jag har en klinga från Swedex, www.swedex.se, de har världens bästa katalog också. De har det mesta, även slingor med flata tänder. De har många återförsäljare, se http://www.swedex.se/aterforsaljare/.
Liknande trådar
-
Kombinationsklinga till en bordssåg?
Möbelsnickeri -
Gå ner i storlek på sågklinga till cirkelsåg?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Notklinga som notfräs på vertikalfräs till slitsfog?
Möbelsnickeri -
Sågklinga för att såga stenbänkskiva till festool ts 55
Byggmaterial & Byggteknik -
Reduceringsring till sågklinga i större storlek..?
Verktyg, Maskiner & Fordon