Vet någon vart man kan köpa en sån här fiberkabel?
Står detta på den:
Optical cable simplex iszh sm
Har lyckats böja till min och nätleverantören vill skicka ut en tekniker för 1600kr/h för att byta den..
Tacksam för svar!
Står detta på den:
Optical cable simplex iszh sm
Har lyckats böja till min och nätleverantören vill skicka ut en tekniker för 1600kr/h för att byta den..
Tacksam för svar!
Dustin t ex.
https://www.dustinhome.se/group/har...ablar-adaptrar/fiberoptik/fiberoptiska-kablar
Finns säkert billigare också.
https://www.dustinhome.se/group/har...ablar-adaptrar/fiberoptik/fiberoptiska-kablar
Finns säkert billigare också.
Tex Alina https://alina.se/produkter/microcon...c-singlemode-simplex-os2-yellow-1m-fib224001/
Svårt att se på bilden, men borde vara SC-kontakter, med UPC ände. Simplex betyder att det bara är en ledare. Funkar att köpa en dubbel och bara använda ena kabeln också om det blir enklare. Men kontakttyp och om den är rak (UPC, blå?) eller snedskuren (APC, grön?) är viktigt.
Ahlsell har också, om du eller nån du känner har företagskonto där.
Svårt att se på bilden, men borde vara SC-kontakter, med UPC ände. Simplex betyder att det bara är en ledare. Funkar att köpa en dubbel och bara använda ena kabeln också om det blir enklare. Men kontakttyp och om den är rak (UPC, blå?) eller snedskuren (APC, grön?) är viktigt.
Dessa kontakter är känsliga för repor, damm och dylikt som hamnar på nån del av ändarna, vilket kanske gör att de är motvilliga till att man byter själv. Men hantera de varsamt och ha gärna lite tryckluft på burk till hands så du kan blåsa rent innan du sätter ihop kontakterna.
Precis, står sc-p på båda ändar.J jishi skrev:Tex Alina [länk]
tackar för hjälpen!
Jo jag vet. Det här är andra gången jag knäcker den när jag ska sätta tillbaka routern på väggen.J jishi skrev:
Bra tips med tryckluft!
J jishi skrev:
Bra tips på hemsidor! Men för att undvika leveranstid, är det någon som har koll på någon butik i Stockholm som har?J jishi skrev:Tex Alina [länk]
Om den får plats skulle jag använda en "villapatch fiber", du kan söka på det.
De har extra hölje och inte alls lika känsliga. Vanligt att den används vid installationer med fiberdosa och medieomvandlare för att dra mellan dessa i bostad.
Butik t.ex. Kjell&Co finns väl i Stockholm på ett 20-tal platser, men inte kollat vad de har för fiberkabel.
De har extra hölje och inte alls lika känsliga. Vanligt att den används vid installationer med fiberdosa och medieomvandlare för att dra mellan dessa i bostad.
Butik t.ex. Kjell&Co finns väl i Stockholm på ett 20-tal platser, men inte kollat vad de har för fiberkabel.
Dessa har massor: https://www.direktronik.se/ men kräver förskottsbetalning till privatkunder tror jag då de främst riktar sig till företag.
Edit: Redan tipsat ser jag, men då vet du att dessa är ett säkert kort. 😉
Edit: Redan tipsat ser jag, men då vet du att dessa är ett säkert kort. 😉
Använd absolut inte tryckluft på burk då drar du runt allt damm som finns i rummet 😂J jishi skrev:
Underbara att ha att göra med. Har många gånger skickat bilder på sladdar och kontakter och frågat vad jag behöver så har de löst det.MultiMan skrev:
Tjänster
Populärt i forumet
-
Hur skall jag få fiber till min adress?
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Problem för Open Infra Core AB
Gräva ner ethernet-kabel (utomhuskabel) utan rör
Telia vägrar fiberanslutning
Istället för Boxer