193 591 läst · 957 svar
194k läst
957 svar
Festool - Nya verktyg!
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
Då var laddaren för USB saker beställd! Tycker inte 47Eur var så blodigt. Tyvärr leverans i september...
Passade även på att beställa en av de nya klingorna som skall funkade till både HKC och TS. Skall bli kul att se om den är något bättre än de gamla.
Passade även på att beställa en av de nya klingorna som skall funkade till både HKC och TS. Skall bli kul att se om den är något bättre än de gamla.
Personligen tycker jag att det var rena rånet.R Robert-san01 skrev:
Jag köpte Makitas motsvarighet för $13 men sålde den efter att den legat oanvänd i ett halvår.
Har iofs inte kollat ordentligt. Det kanske är fler finesser på denna...
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Den har väl dock ingen möjlighet till trådlös laddning? Sen blir det dyrt med både laddare och batteri för oss som inte har Makita sedan innanC Chentin skrev:
Jag tror det kan bli en sådan för oss, smidigt att ladda barnets iPad när man är på resande fot
Har du en äldre TS så är nog inte den nya klingan något vidare. Senaste versionen av TS använder de nya tunnare klingorna som HKCn också använder sig av. Men det är inget magiskt med den, sätter man den på en äldre TS som ska ha 2,2mm klingor så är den nog för tunn, både för klyvkniven och för att spännas fast ordentligt.R Robert-san01 skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
De anger inte om de bara funkar med den nya. De skriver bara TS.P pyro skrev:Har du en äldre TS så är nog inte den nya klingan något vidare. Senaste versionen av TS använder de nya tunnare klingorna som HKCn också använder sig av. Men det är inget magiskt med den, sätter man den på en äldre TS som ska ha 2,2mm klingor så är den nog för tunn, både för klyvkniven och för att spännas fast ordentligt.
Vad jag läst så skall de nya klingorna har annan geometri på tänderna så de skall skära effektivare och släppa spånen bättre. Men det är nog som du skriver, inget magiskt över dem.
Med magiskt syftade jag mest på tjockleken, förbättrad tandgeometi låter ju spännande. Hoppas det funkar på din såg så du kan ge en bra recension på den.R Robert-san01 skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
Jag håller på och ska fixa lite hyllplan till mina systainer med t-loc . Men vill få till ett vred och vrida fast lådorna i hyllplanen, men hittar ingen lösning. Verkar finnas några som säljer 3d printade vred på eBay.de men de säljs med klossar för att få lådan att ligga still också vilket jag inte vill ha. Vill bara ha vredet.
Köpa vanliga t-loc vred ser jag inte hur man får till det med i ett trä hyllplan. Vill ha ett där man kan fästa med en skruv i ett trä hyllplan. Andra smidiga lösningar utan vredet mottages tacksamt.
Hyllplanen ska vara i en bil så måste ju sitta fast någorlunda vettigt.
Köpa vanliga t-loc vred ser jag inte hur man får till det med i ett trä hyllplan. Vill ha ett där man kan fästa med en skruv i ett trä hyllplan. Andra smidiga lösningar utan vredet mottages tacksamt.
Hyllplanen ska vara i en bil så måste ju sitta fast någorlunda vettigt.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
Fräsa ett spår i hyllan/planet ovan lådan som vredet går att vrida upp i?
R Robert-san01 skrev:Fräsa ett spår i hyllan/planet ovan lådan som vredet går att vrida upp i?[/QUOTE
Det kommer tyvärr inte funka. Lådorna är ju olika höga samt att jag kommer ha flera ovanpå varandra. Blir Mao inget hyllplan ovanför.R Robert-san01 skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 885 inlägg
Du får göra hakar i sidorna och en flyttbar överliggare. Det eller vred på gavlarna till hyllorna som du kan vika ner och låsa lådan i position.
Bra idéer alltihop. Bara att jag inte ska ha varken sidor eller topp. Blir hyllplan på fällbar konsoler.R Robert-san01 skrev:
Nu funderar jag om inte excenterlås kan vara en redigt bra sak som kan funka att haka i piggarna för t-locskruven.
Undrar om Festool är för billiga?
https://sandbergsjarn.se/produkter/...5fxPF8FgwAeC4gKyKjyUuZ5z67fFBwbxoCqYAQAvD_BwE
https://sandbergsjarn.se/produkter/...5fxPF8FgwAeC4gKyKjyUuZ5z67fFBwbxoCqYAQAvD_BwE
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Norrbotten
· 835 inlägg
Därför det är svårt att köpa något på auktion...