S
Hur tjock är klyvkniven?

• Gilla
jonmo
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Hur tjock är klyvkniven?
Där sa du nåt... Hur kan jag glömma den. Den är på 2,2 mätte jag precis... Det kommer ju inte gå om man inte kan byta ut den.. Sen måste man väl säkerställa att klingan och kniven hamnar helt i linje mot varandra, allt annat är ju livsfarligt...

Skaffa en HK55 eller HKC55 om du vill använda de smalare klingorna. Jag har inte testat HKC, men har både HK55 och TS55. Använder båda parallellt, men egentligen skulle jag klara mig på HK55.

• Gilla
magnlar
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Skaffa en HK55 eller HKC55 om du vill använda de smalare klingorna. Jag har inte testat HKC, men har både HK55 och TS55. Använder båda parallellt, men egentligen skulle jag klara mig på HK55.
Ja inser nu att det är det bästa, eller så kör man vidare med 2,2. Tumma på säkerheten är nåt som jag inte vill göra.

Stämningsbild i morgonsol:
Verkstadsbord i morgonsol med diverse byggverktyg och trämaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
nanowire och 3 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Har TS55R och HKC. Känner också att jag skulle klara mig med HKC men det sitter långt in att sälja TS55.

Har samma men nog tar jag fram TS55 så fort det ska finkapas.

mattiasp mattiasp skrev:
Stämningsbild i morgonsol:
[bild]
Så vackert att en nästan blir tårögd!

• Gilla
mattiasp
  • Laddar…
Festool verkar ha grymma leveransproblem med konponenter. Beställde en CTL-Mini för några veckor sedan. Fick nu info om att den väntas komma in 15/6!!

S
R Robert-san01 skrev:
Festool verkar ha grymma leveransproblem med konponenter. Beställde en CTL-Mini för några veckor sedan. Fick nu info om att den väntas komma in 15/6!!
Vi väntar fortfarande på en massa grejor sedan i januari och igår la en 1,5 månad gammal Ctm 36 av. :seenoevil:

S sinuslinus skrev:
Vi väntar fortfarande på en massa grejor sedan i januari och igår la en 1,5 månad gammal Ctm 36 av. :seenoevil:
Nya CTL-15 har prel lev i början av Augusti!

P
Denna bild har börjat cirkulera på sociala medier.. Är den äkta tro?

• Närbild på en Festool KSC 60 EC TEC borstlös cirkelsåg med fokus på sågbladet och märkeslogo.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Mima.de som jag beställde min från verkar fortfarande ha ctl midi i lager, inte lika bra pris som tidigare men fortfarande bättre än lokala återförsäljaren... Tips till er som inte kan vänta :)

P
Jag brukar inte vara så priskänslig när det gäller bra grejer som man behöver men det där var fanimej löjligt.
det är med festool priser en 1800-2000kr låda för 6000kr

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.