richardtenggren
Tyckte jag såg den för 2,3-ish på amazon också :)

Fast med 250:- i frakt då.:(

• Ledsen
richardtenggren
  • Laddar…
Nya verktyg presenterade

Ny batteri sänkis :

Nya skruvdragare :

Det nya är Kickback-stop på både såg och dragare.

Lite märkligt att de inte integrerade kick-back stop i den nätdrivna sänksågen. Det är ju i kraftigare maskiner de behövs bäst. Varför inte borstfritt? Jag har visserligen redan fem skensågar, så för mig är det inte aktuellt med en sjätte. Men jag kan vara kritisk ändå. ”That’s what I do!”

mattiasp mattiasp skrev:
Lite märkligt att de inte integrerade kick-back stop i den nätdrivna sänksågen. Det är ju i kraftigare maskiner de behövs bäst. Varför inte borstfritt? Jag har visserligen redan fem skensågar, så för mig är det inte aktuellt med en sjätte. Men jag kan vara kritisk ändå. ”That’s what I do!”
Det är ju inget hopp att gå från 5 till 6.
Knappt märkbart ;)

Men jag håller med dig, står att nya TS ska såga dubbelt så snabbt, men är fortfarande 1200watt.
Konstigt hur man lyckas med det.
Står även att det ska vara nya klingor på den, men att lansera det som en ny?

G Gryttjesbo skrev:
Tydligen en ny vanlig sänksåg också.

[länk]
G Gryttjesbo skrev:
Det är ju inget hopp att gå från 5 till 6.
Knappt märkbart ;)

Men jag håller med dig, står att nya TS ska såga dubbelt så snabbt, men är fortfarande 1200watt.
Konstigt hur man lyckas med det.
Står även att det ska vara nya klingor på den, men att lansera det som en ny?
Dubbelt så snabbt låter intressant!

Daniel_N Daniel_N skrev:
Klingorna till HK-sågarna är märkbart snabbare. Jag antar att de utvecklades för att ge batteriversionen rimliga prestanda. I närversionen är klingorna väldigt lättdrivna och snabba. Jag gissar att de har tagit fasta på det och gjort en TS där de nya klingorna passar.
-Jag kan också vara ute och cykla. Har inte detaljstuderat än

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
En tunnare klinga, 1.8mm..
Jaja, tur att man nyss köpte en ts55 till fullpris. Nu kanske ni andra kan köpa en sån till sänkt pris. Frågan är om de tänker fortsätta tillverka de gamla klingorna eller fula sig och avsluta sina 2.2mm..

mattiasp mattiasp skrev:
Klingorna till HK-sågarna är märkbart snabbare. Jag antar att de utvecklades för att ge batteriversionen rimliga prestanda. I närversionen är klingorna väldigt lättdrivna och snabba. Jag gissar att de har tagit fasta på det och gjort en TS där de nya klingorna passar.
-Jag kan också vara ute och cykla. Har inte detaljstuderat än
Något jag sett skrivas många gånger är att det blir för wobbligt med tunnare klingor och därmed sämre resultat. Det är väl sant när man går mot ytterligheter men Mafell har ju 1,85 mm klingor, iaf på de sågar jag har, och det finns verkligen inget att klaga på gällande kvaliteten på sågsnittet. Har även kört med 1,65 mm i handcirkeln på skena och inte heller där haft några problem.

K
Har suktat efter en OF 1010 sen i Julas, men varje gång jag okllar så står det 3-4 veckor leveranstid.. Börjar fundera på om det är en ersättare på ingång, eller om Festool bara har lite leveransproblem under Corona eran som många andra? Vill ju ogärna köpa en från dom dyrare ställena som har kvar på lager om det är en ersättare på ingång..

Ni som är Festool nördar, några rykten?

K KjellTimell skrev:
Har suktat efter en OF 1010 sen i Julas, men varje gång jag okllar så står det 3-4 veckor leveranstid.. Börjar fundera på om det är en ersättare på ingång, eller om Festool bara har lite leveransproblem under Corona eran som många andra? Vill ju ogärna köpa en från dom dyrare ställena som har kvar på lager om det är en ersättare på ingång..

Kollade på proffsmagasinet dom hade 1 hemma

S
K KjellTimell skrev:

Vi hade inbrott på jobbet i början på januari och det som handlarna inte har på lager har varit svårt att få tag i. Väntar fortfarande på tre dammsugare och fem slipmaskiner.

• Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
Har beställt en slipmaskin från proffsmagasinet, visade sig vara 2 månader leverans på den. Har inte sett några andra butiker ha den i lager heller så får väl snällt vänta.

• Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:

Jag väntar på grejer från både Bosch och Festool som skjutits upp ett flertal gånger vid det här laget. Proffsmagasinet och Toolab.

• Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.