richardtenggren
bulleribock bulleribock skrev:
2007-2010, är inte maskiner avskrivna sen länge då? Vet inte varför de bryr sig, det är väl ändå dags att handla nytt?
Jag köpte min begagnad av en äldre farbror, så den var rätt lite använd och i gott skick så känns onödigt att byta bara för sakens skull. Missade dock att läsa vilka år det gällde :)

Stefan N Stefan N skrev:
Så givet köp, nån som vill köpa en Makita TD170 billigt? :p
Behåll DTD170, har både TID18 och DTD170 samt 171. Kan säga att DTD är klart bättre på alla punkter utom motorljudet, där låter Festool visserligen något högre men mer solitt medan Makita kan i jämförelse låta som om den rasslar.

P
Ja behåll DTD170. Jag har DTD171 och jag har haft 170 o jag tyckte att 170 maskinen hade bättre byggkvalite än 171, Gummit runt maskinen är väldigt mycket mjukare på den nya, samt så lossna den här ringen frampå på engång.. Har även TID 18 slagskruvdragaren och den ligger mest..
Makitan är mycket skönare att hålla i, starkare och snabbare! Sen har min Festool dragare nåt skumt för sig att det känns som att den vill öppna sig framför handtaget där man håller när man drar grövre skruv.. Det har jag skrivit om förr här.. så är i kvalet om man ska lämna in den på koll och sen sälja den.

Nåväl.. två nyheter iaf sen sist.. Ny limiterad Centrotec systainer samt Mini Systainer med Forstner borrar!

• Centrotec systainer från Festool med flera fack och uppsättning av borr och bits.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En öppen systainer med ett set Forstner borr i olika storlekar, ordnat i skumplastinredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Ja behåll DTD170. Jag har DTD171 och jag har haft 170 o jag tyckte att 170 maskinen hade bättre byggkvalite än 171, Gummit runt maskinen är väldigt mycket mjukare på den nya, samt så lossna den här ringen frampå på engång.. Har även TID 18 slagskruvdragaren och den ligger mest..
Makitan är mycket skönare att hålla i, starkare och snabbare! Sen har min Festool dragare nåt skumt för sig att det känns som att den vill öppna sig framför handtaget där man håller när man drar grövre skruv.. Det har jag skrivit om förr här.. så är i kvalet om man ska lämna in den på koll och sen sälja den.

Nåväl.. två nyheter iaf sen sist.. Ny limiterad Centrotec systainer samt Mini Systainer med Forstner borrar!
171:an är tillverkad i Kina medan 170:an är tillverkad i Japan (om jag inte är helt felinformerad).
Borde inte, men kan ha betydelse.

• Gilla
pleqtiz
  • Laddar…
richardtenggren
Tråden har blivit infekterad och besudlad :surprised:

Såg fina ut de där borr-syns’arna! Sett något pris?

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
P
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
Någon som beställt dom nya matlådorna ännu?

Ska beställa korta FSK skenan imorgon, blir en låda då också :)

• Gilla
erikssonjorgen
  • Laddar…
Någon som använder fs-wa/90? Undrade lite hur bred den är för det går väl inte kapa en 120 skiva med en 1400 skena när WA är monterad utan omtag? Tänkte att det hade varit smidigt när man kapar plyfa/osb med Hkc

M Mickebandsåg skrev:
Någon som använder fs-wa/90? Undrade lite hur bred den är för det går väl inte kapa en 120 skiva med en 1400 skena när WA är monterad utan omtag? Tänkte att det hade varit smidigt när man kapar plyfa/osb med Hkc
Det går men det är på håret.

Matti_75 Matti_75 skrev:
Det går men det är på håret.
Är det kanske värt att köpa en blå skena ist? #$%&#@ skenorna är ju 1500

M Mickebandsåg skrev:
Är det kanske värt att köpa en blå skena ist? #$%&#@ skenorna är ju 1500
Eller dubbla 800

richardtenggren
Eller kapa en 1900 ;)

Ahlsell säljer Toprock för 1995+moms om det är någon som är sugen och kan handla där.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.