193 344 läst · 957 svar
193k läst
957 svar
Festool - Nya verktyg!
Jag fick precis ett mail från Festool. Det ser ut som att den spännande nyheten är att de har lagt 2 batterier och en laddare i en systainer. Hoppas att jag har missuppfattat det hela, annars har de problem med inspirationen i Wendlingen.
Redigerat:
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Då tror jag att du läser slarvigt. Det är ju två laddare (!) och fyra batterier(!) !!!mattiasp skrev:
Det ger ju en helt annan dignitet på innovationen.
På hemsidan finns det två olika paket, ett med 2 st 5,2 Ah-batterier och en TCL-6-laddare, och ett annat paket med 2 st 4,0 Ah-batterier och samma laddare. De har samma rekommenderade pris på 3750 inkl. moms. Inte så billigt tycker jag.A atomlab skrev:
Hoppas verkligen inte man drog på stora trumman för en systainer med batterier + laddare.
Och dessutom måste man packa ut allting för att ladda batterierna, lite nytänk om man faktiskt kunde ladda batterierna när man stoppar ned dom i systainern.
Man kan helt enkelt konstatera att Festools utvecklingsavdelning jobbat hemifrån under covid med mindre önskvärt resultat...
Och dessutom måste man packa ut allting för att ladda batterierna, lite nytänk om man faktiskt kunde ladda batterierna när man stoppar ned dom i systainern.
Man kan helt enkelt konstatera att Festools utvecklingsavdelning jobbat hemifrån under covid med mindre önskvärt resultat...
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg
Det är inte TOPROCK som är nyheten? Kanske gammal nyhet?
https://www.festool.se/produkter/ve...luetooth®-hoegtalare/205502---sys3-bt20-m-137
https://www.festool.se/produkter/ve...luetooth®-hoegtalare/205502---sys3-bt20-m-137
Någonstans hamnar väl kostnaderna för produktutveckling?R roli skrev:
Styrkena....sänksåg....kedjesåg, portabel cirkelsåg, occilerande planslip, rotex. Domino.
Kopierande företagen behöver inte stå för utvecklingskostnad, skicka originalet till kina få nått ljusblått tillbaka...
Nja, den förklaringen köper jag inte, i så fall skulle ju allt annat se precis likadant ut och det gör det inte. Utvecklingskostnader förklarar inte ”festool påslaget”.bulleribock skrev:
Jag tror snarare att det är så att man (omedvetet) jämför lite olika produkter, eller är det så att man får andra tillverkares batterier med Bluetooth till ett mycket billigare pris?R roli skrev:
Kopior av sänksågarna och rotexkopiorna ser rätt lika ut, och nog bör det bli billigare om man kopierar än utvecklar. Och vid de få tillfällena en produkt från Festool inte är bäst så så är de näst bäst, och då även billigare.R roli skrev:
Redigerat: